Jaga likes.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jaga likes.

Inläggav Dreamtrance » 2017-07-17 14:30:31

Stör mig på alla människor som lägger upp en massa skit på instagram. Någon som är på festival lägger upp bilder och klipp en gång i timmen. Varför inte bara lyssna på musiken istället? Eller någon som lägger upp drösvis med träningsbilder på sig själv. En del verkar ju helt besatta av att visa för resten av världen vilket intressant liv de lever. Går på restaurang och fotar maten. Sitter på bussen och tar en selfie. Fotar en vinflaska. Ungefär som att man måste lägga ut åtminstone 5 foton eller klipp varje dag. För då får man en massa likes.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Jaga likes.

Inläggav Flia » 2017-07-17 15:03:06

Du har ingen aning om varför de gör det.

Det kanske inte alls är för att få likes.
Kanske har de nära vänner/barn/föräldrar som vill veta hur de har det.
Kanske är de lågfungerande aspies som har fått veta att det är så man ska göra.
Kanske tävlar de om hur många likes de kan få.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Jaga likes.

Inläggav Dreamtrance » 2017-07-17 15:10:45

Är personer jag känner. Ibland när jag är ute med någon och ska göra något måste personen fota och filma en gång i halvtimmen. Visst är kul att dela saker. Men att vandra längs med någon vandringsled blir jobbigt när någon eller några i sällskapet ska lägga upp bilder och filmer stup i kvarten. Dricker en Red Bull, knyter skorna och sånt. Fyller ingen vidare funktion med såna bilder.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Jaga likes.

Inläggav Flia » 2017-07-18 10:00:40

Ja, då får du göra ett val.

Antingen fortsätta umgås med en person som inte har samma intresse som du, eller låta bli.

Du kan inte förändra andra, bara ändra ditt eget sätt att se på dem.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in