Jag vill byta namn till Liebert_ (Snarlika nick)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Chilehead » 2010-01-05 2:07:49

Kimmelie skrev:
Chilehead skrev:och om man tar sig ett namn som inte är ens eget så bör man i alla fall ta något så ovanligt att man skulle kunna peka ut en enskild person som t ex mitt frus namn finns bara 1 i Sverige och 9 i Finland

detta var vad jag tycker


Menar du allvar, eller har du glömt ett "inte"?

jag menar på allvar att jag glömde den :D
Senast redigerad av Chilehead 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 2 gånger.
Chilehead
 
Inlägg: 834
Anslöt: 2008-06-26
Ort: Göteborg

Inläggav ufo » 2010-01-11 0:35:30

Intressant närvarolista vi har nu

Registrerade användare online: Alexandra, geocache, Hyper, Jnx, Juddy, Lilith, LILITH_, linek, Mats, Milyc, mondo beyondo, pH, Savanten Svante, skogsmulla, stålhenrik, Titti, ufo, Zirre
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Savanten Svante » 2010-01-11 0:37:28

Hmm. Jag kanske skulle begära namnbyte till UFO_?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Smickrad...

Inläggav Ayhanza » 2010-01-11 0:59:43

Blir man ju när man nämns såhär i trådar..

Ang lika namn tycker jag själv att det är rörigt och onödigt hur kul blir det om vi har (nu använder jag mitt eget nick som exempel)
lilith
LiLiTh
Lilith_
LILITH_
LiLiTh
Lilith
Lillith
.. ja ni förstår poängen? Såhär kan man ju göra med allas nick
Ufo
ufO
Uf0
uFO_ osv..

skittrist och djääkligt rörigt jag skulle aldrig hålla ordning på vilken ufo eller lilith som skrev vad när.
Och själv känner jag inte för att bli förväxlad med någon som jag inte har en aning om!

Är det bara jag som med fasa mins hur kul det var för stackarna i klassen som fick heta Anna N, Anna K, Anna S osv för att vi hade 3 st Anna i klassen?
"Anna gjorde det" och en lång utredning om vilken anna.. inte kul!

detta är inget personligt riktat till LILITH_ alls utan jag e mer inne på linjen om att det borde finnas någon regel som reglerar detta. (sedan att jag inte varit inloggad och skrivit något på länge borde knappast höra till saken ;) )

En sak till för något år sedan var det så vitt jag mins STRÄNGT förbjudet att byta nick för var man reggad så var man PUNKT! mins jag fel?

bugningar från Lilith som överväger nickbyte :twisted:
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 1 gång.
Ayhanza
f.d Lilith
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2007-08-30
Ort: En stad i Småland

Re: Smickrad...

Inläggav Savanten Svante » 2010-01-11 1:08:05

Lilith skrev:Blir man ju när man nämns såhär i trådar..


Hej sötnos!

Ska du byta namn så bör du prata med liebert - det är han som har forumrekord i nickbyte.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Smickrad...

Inläggav Ayhanza » 2010-01-11 1:12:29

Savanten Svante skrev:
Lilith skrev:Blir man ju när man nämns såhär i trådar..


Hej sötnos!

Ska du byta namn så bör du prata med liebert - det är han som har forumrekord i nickbyte.


Jag får nog fråga någon annan än vem det var jag frågade om jag fick byta till mitt mer "kända" nick.. för sådär hundra år sedan.. när jag kom fram till att OK "världen" kan väl få veta att jag har asperger då.. men se ikke världen fick klara sig utan det :)
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 1 gång.
Ayhanza
f.d Lilith
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2007-08-30
Ort: En stad i Småland

Re: Smickrad...

Inläggav Savanten Svante » 2010-01-11 1:16:24

Lilith skrev:
Savanten Svante skrev:
Lilith skrev:Blir man ju när man nämns såhär i trådar..


Hej sötnos!

Ska du byta namn så bör du prata med liebert - det är han som har forumrekord i nickbyte.


Jag får nog fråga någon annan än vem det var jag frågade om jag fick byta till mitt mer "kända" nick.. för sådär hundra år sedan.. när jag kom fram till att OK "världen" kan väl få veta att jag har asperger då.. men se ikke världen fick klara sig utan det :)


Klapa snel ... hmmm Lilith! Inte ditt vanliga nick!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Savanten Svante » 2010-01-11 1:18:24

Jag har inte "lilith" online som jag vill nu. Tolkar jag rätt om jag säger att hon NEKAS nickbyte?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:33:45, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav ufo » 2010-01-11 1:19:09

Men enklast vore kanske att ge alla samma namn, slå samman alla trådar och låta alla avdelningar heta likadant.

Då skulle man ju inte behöva fundera på vem som är vem.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Re: Smickrad...

Inläggav LILITH_ » 2010-01-11 1:41:21

Lilith skrev:Blir man ju när man nämns såhär i trådar..

Ang lika namn tycker jag själv att det är rörigt och onödigt hur kul blir det om vi har (nu använder jag mitt eget nick som exempel)
lilith
LiLiTh
Lilith_
LILITH_
LiLiTh
Lilith
Lillith
.. ja ni förstår poängen? Såhär kan man ju göra med allas nick
Ufo
ufO
Uf0
uFO_ osv..

skittrist och djääkligt rörigt jag skulle aldrig hålla ordning på vilken ufo eller lilith som skrev vad när.
Och själv känner jag inte för att bli förväxlad med någon som jag inte har en aning om!

Är det bara jag som med fasa mins hur kul det var för stackarna i klassen som fick heta Anna N Anna K Anna S osv för att vi hade 3 st Anna i klassen?
"Anna gjorde det" och en lång utredning om vilken anna.. inte kul!

detta är inget personligt riktat till LILITH_ alls utan jag e mer inne på linjen om att det borde finnas någon regel som reglerar detta. (sedan att jag inte varit inloggad och skrivit något på länge borde knappast höra till saken ;) )
En sak till för något år sedan var det så vitt jag mins STRÄNGT förbjudet att byta nick för var man reggad så var man PUNKT! mins jag fel?

bugningar från Lilith som överväger nickbyte :twisted:

Det har du rätt i (fetstilta). Fel av mig.
Såg från början att du i din profil hänvisade till ett annat nick, vilket jag felaktigt antog att man fick ha, alltså flera nick. Trodde då att du antingen slutat skriva eller gått över till att använda det andra nicket istället vilket på sätt och vis lämnade "Lilith" ledigt. Men det var nog bara bortförklaringar från min sida eftersom jag blev så besviken över att upptäcka att mitt fantastiska nick redan var taget.

Hur som haver så har jag bytt nick en gång redan och får därmed inte göra fler byten, om jag förstått saken rätt.
Men det känns rätt olustigt det här, det gör det.
Senast redigerad av LILITH_ 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Re: Smickrad...

Inläggav ufo » 2010-01-11 1:50:23

LILITH_ skrev:Hur som haver så har jag bytt nick en gång redan och får därmed inte göra fler byten, om jag förstått saken rätt.
Men det känns rätt olustigt det här, det gör det.
Ta det inte för hårt. Situationen kan vara självlösande. Om lilith den första får byta till sitt "vanliga" nät-alias så blir ju lilith den andra ensam kvar med namnet lilith. Jag vet att lilith den första ville byta till sitt vanliga nätalias efter att hon bestämt sig för att vara öppen med sin as, men det gick som sagt inte för sig på den tiden. Så med lite tur så slutar denna historia med att lillith den första byter nick och lillith den andra blir lillith den enda.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Re: Smickrad...

Inläggav Titti » 2010-01-11 2:02:28

LILITH_ skrev:Hur som haver så har jag bytt nick en gång redan och får därmed inte göra fler byten, om jag förstått saken rätt.
Men det känns rätt olustigt det här, det gör det.


Admin

Jag kan bevilja dig att återta ditt ursprungliga nick "Eyes wide open". När du själv tog nicket LILITH_ utan att fråga om lov att byta (trots att reglerna säger det) godtog jag det då du dels ställde mig inför faktum och dels Lilith inte föreföll vara aktiv här längre.

Registreringen här sker automatiskt och vi har ingen manuell granskning av nyregistrerade nick. I praktiken kan de vara hur lika gamla nick som helst bara de inte är identiska. Jag tycker inte det är bra men kan inget göra åt det för närvarande. Vi kan inte manuellt granska alla nya nick som registreras. Om vi får en anmälan från någon som tycker att ett nytt nick är alltför likt dennes på något sätt behandlar vi naturligtvis den anmälan men vi agerar inte på egen hand. Det vore orimligt med flera tusen användare registrerade på forumet och en stadig ström av nya som tillkommer.

I samband med att vi uppgraderar forumet till phpbb3 hoppas jag vi kan hitta en funktion som gör det omöjligt att registrera snarlika nick men som ändå tillåter automatisk registrering. Ännu har vi inte hittat det men tips om möjliga lösningar mottages tacksamt.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Savanten Svante » 2010-01-11 2:04:03

Men VARFÖR om lilith nr 1 vill byta är väl saken klar?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Savanten Svante » 2010-01-11 2:04:53

Savanten Svante skrev:Jag har inte "lilith" online som jag vill nu. Tolkar jag rätt om jag säger att hon NEKAS nickbyte?


ÄR det så?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Titti » 2010-01-11 2:06:17

Savanten Svante skrev:Men VARFÖR om lilith nr 1 vill byta är väl saken klar?


Admin:


Inga problem det heller om jag får en begäran om det. Jag ville bara påpeka att det finns en möjlighet för Lilith att behålla sitt nick ensamt eftersom h*n hade det först och att LILITH_ då får backa och återta sitt gamla.

Jag har inte fått någon begäran om det och det är ingen brådska med det, jag läste bara att Lilith övervägde ett nickbyte.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 2 gånger.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Smickrad...

Inläggav ufo » 2010-01-11 2:13:21

Titti skrev:Registreringen här sker automatiskt och vi har ingen manuell granskning av nyregistrerade nick. I praktiken kan de vara hur lika gamla nick som helst bara de inte är identiska. Jag tycker inte det är bra men kan inget göra åt det för närvarande. Vi kan inte manuellt granska alla nya nick som registreras. Om vi får en anmälan från någon som tycker att ett nytt nick är alltför likt dennes på något sätt behandlar vi naturligtvis den anmälan men vi agerar inte på egen hand. Det vore orimligt med flera tusen användare registrerade på forumet och en stadig ström av nya som tillkommer.

I samband med att vi uppgraderar forumet till phpbb3 hoppas jag vi kan hitta en funktion som gör det omöjligt att registrera snarlika nick men som ändå tillåter automatisk registrering. Ännu har vi inte hittat det men tips om möjliga lösningar mottages tacksamt.

Enklaste lösningen är att det skrivs ner några riktlinjer för hur ni går tillväga vid snarlika nick.
Tror inte ni kan förlita er på tekniska lösningar i den här frågan. Kreativiteten är för stor hos de som vill ha ett särskilt namn.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Re: Smickrad...

Inläggav LILITH_ » 2010-01-11 2:14:01

Titti skrev:
LILITH_ skrev:Hur som haver så har jag bytt nick en gång redan och får därmed inte göra fler byten, om jag förstått saken rätt.
Men det känns rätt olustigt det här, det gör det.


Admin

Jag kan bevilja dig att återta ditt ursprungliga nick "Eyes wide open". När du själv tog nicket LILITH_ utan att fråga om lov att byta (trots att reglerna säger det) godtog jag det då du dels ställde mig inför faktum och dels Lilith inte föreföll vara aktiv här längre.

Registreringen här sker automatiskt och vi har ingen manuell granskning av nyregistrerade nick. I praktiken kan de vara hur lika gamla nick som helst bara de inte är identiska. Jag tycker inte det är bra men kan inget göra åt det för närvarande. Vi kan inte manuellt granska alla nya nick som registreras. Om vi får en anmälan från någon som tycker att ett nytt nick är alltför likt dennes på något sätt behandlar vi naturligtvis den anmälan men vi agerar inte på egen hand. Det vore orimligt med flera tusen användare registrerade på forumet och en stadig ström av nya som tillkommer.

I samband med att vi uppgraderar forumet till phpbb3 hoppas jag vi kan hitta en funktion som gör det omöjligt att registrera snarlika nick men som ändå tillåter automatisk registrering. Ännu har vi inte hittat det men tips om möjliga lösningar mottages tacksamt.

Vilken soppa jag lyckats ställa till med!
Väldigt snällt av dig, Titti, att vara så tillmötesgående men jag vill nog helst behålla mitt nuvarande nick. Hänvisningen till mitt gamla nick är inget jag valt själv men nu när den finns där är ju även det en fingervisning för att det rör sig om två olika personer bakom Lilith och LILITH_.

Jag tänker avvakta Lilith´s nästa drag, helt enkelt. Som ufo (tack för omtanken by the way) påpekade så kanske hon väljer att byta nick om hon får. Så då är ju problemet löst.

Ursäkta allt krångel...
Senast redigerad av LILITH_ 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Ang mitt nickbyte..

Inläggav Ayhanza » 2010-01-11 18:39:36

Jag har nu bett admin byta mitt nick så snart är det bara en Lilith kvar .. hoppas det funkar som det skall!
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Ayhanza
f.d Lilith
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2007-08-30
Ort: En stad i Småland

Inläggav Savanten Svante » 2010-01-11 19:25:27

ay ay! Det funkar!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Smickrad...

Inläggav Isabell » 2010-01-13 10:17:58

Titti skrev:I samband med att vi uppgraderar forumet till phpbb3 hoppas jag vi kan hitta en funktion som gör det omöjligt att registrera snarlika nick men som ändå tillåter automatisk registrering. Ännu har vi inte hittat det men tips om möjliga lösningar mottages tacksamt.


Jag har inte funderat på frågan tidigare men skulle nog inte gilla att se
isabell, isabel eller isabella skriva saker på forumet som jag inte kan stå för.
isabellissima däremot vore nog ok. Eller forumbella, blondinbella och liknande.

Tacksam för Tittis klargörande. Håller med Savanten Svante i saken.
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 23:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Isabell
 
Inlägg: 2000
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Wherever I lay my hat...

Re: Smickrad...

Inläggav Kimmelie » 2010-01-13 22:10:05

Isabell skrev:
Titti skrev:I samband med att vi uppgraderar forumet till phpbb3 hoppas jag vi kan hitta en funktion som gör det omöjligt att registrera snarlika nick men som ändå tillåter automatisk registrering. Ännu har vi inte hittat det men tips om möjliga lösningar mottages tacksamt.


Jag har inte funderat på frågan tidigare men skulle nog inte gilla att se
isabell, isabel eller isabella skriva saker på forumet som jag inte kan stå för.
isabellissima däremot vore nog ok. Eller forumbella, blondinbella och liknande.

Tacksam för Tittis klargörande. Håller med Savanten Svante i saken.


Håller med! Jag skulle inte vilja se några Kimelie eller Kimmeli, eller nåt liknande...
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

Re: Jag vill byta namn till Liebert_

Inläggav ufo » 2011-08-01 20:04:08

Hehe

Jag lade märke till att Lilith är nyregistrerad. Vilket jag inte skulle ha reflekterat över om det inte vore för att jag känner Lilith*, men inte LILITH_ eller Lilith, men gott o väl en Lilim som regelbundet bor hos mig.

*Lilith heter något annat idag.


Jag lägger ingen som helst vikt vid det här, vill bara det uppmärksammas så missförstånd kan undvikas.

Med det gjort: Välkommen Lilith.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in