Jag verkar alltid missa min chans

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag verkar alltid missa min chans

Inläggav Fretshi » 2018-02-25 13:56:34

Jag har varit inlagd ett flertal gånger och har träffat en del intressanta personer där dock ej så intressanta att vi har någon mer kontakt efteråt.
Däremot känner jag personer som har träffat vänner på avdelningar.

Jag har träffat många intressanta människor på retreats och klosterbesök jag gjort och tror även jag kan få nya vänner genom kyrkan alla fall såna man kan prata med.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Jag verkar alltid missa min chans

Inläggav blitzen » 2018-02-28 17:06:34

Toblerone skrev:Nu pratar jag om att hitta nya vänner, framför allt kvinnor i min ålder. Jag märkte det igen, när det började en ny tjej på jobbet i höstas och hon och min kollega som jag har jobbat med i flera år blev jättebra vänner jättesnabbt. Varför blev jag inte kompis henne? Kanske tvekade jag, för att hon är yngre än jag och så? Men jag tvekar alltid. Jag vågar inte.

På jobbet är ju den bästa möjligheten att hitta någon som man verkligen har något gemensamt med. Jag har en annan kollega som är i min ålder och som är helt okej. Men jag har inte heller fått till att fördjupa kontakten. Hon tror säkert att jag inte är intresserad, att jag håller avstånd. Det trodde folk redan i skolan att jag inte ville ha med dem att göra. Det retar mig att det blir så fel. :(


Kör du den coola mystiska stilen i ett hörn? Då kan det bli svårt. Kan funka om man är Robert Redford men i de flesta fall blir man förbisedd :?
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in