Jag tittar på...

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: atoms, Alien, marxisten

Jag tittar på...

Inläggav Zia1985 » 2020-09-14 20:04:21

slackern skrev:
Zia1985 skrev:
Micke skrev:
Den serien är vad jag också streamar för närvarande. Hoppade på Netflixtåget för några dagar sedan och har ju en del att se nu, och den här fastnade jag snabbt för. Så många minnen som kommer upp. :-)Happy

Du hoppar på Netflixtåget och jag ska hoppa av! :-)Happy
Åkt med i 4 år nu, det får räcka.
Kul att du blir nostalgisk, nåt särskilt spel eller någon särskild konsol som du har kära minnen av?

Om du inte har använt dig utav en VPN-tjänst kan jag rekommendera att du skaffar en sådan för då kan du se andra länders utbud som är betydligt bättre.

Jo, läste något om det i forumet, men jag är sämst på såna tekniska grejer. I wouldn't know where to start! :oops:
Sen delar jag konto med en annan, funkar nog inte om befinner oss i olika världsdelar samtidigt?
Zia1985

Anslöt: 2019-10-20

Jag tittar på...

Inläggav Micke » 2020-09-14 21:00:53

Zia1985 skrev:Kul att du blir nostalgisk, nåt särskilt spel eller någon särskild konsol som du har kära minnen av?

Jag är framme vid Mortal Combat i mitt tittande av serien. Just det spelet är jag osäker på om jag spelat, men så gott som alla andra spel som varit med så här långt har jag ju spelat vid åtminstone något tillfälle.

Och även om jag var mest för datorer på 80-talet så hann man ju med konsolspelande också, både NES, SNES och SEGA Megadrive.

Jag sysslade själv med spelutveckling (på amatörnivå) på det glada 80-talet så den aspekten är spännande att få veta lite mer om i kronologisk ordning. :-)Happy
Micke

Anslöt: 2005-10-12

Jag tittar på...

Inläggav slackern » 2020-09-14 21:22:27

Zia1985 skrev:
slackern skrev:
Zia1985 skrev:
Du hoppar på Netflixtåget och jag ska hoppa av! :-)Happy
Åkt med i 4 år nu, det får räcka.
Kul att du blir nostalgisk, nåt särskilt spel eller någon särskild konsol som du har kära minnen av?

Om du inte har använt dig utav en VPN-tjänst kan jag rekommendera att du skaffar en sådan för då kan du se andra länders utbud som är betydligt bättre.

Jo, läste något om det i forumet, men jag är sämst på såna tekniska grejer. I wouldn't know where to start! :oops:
Sen delar jag konto med en annan, funkar nog inte om befinner oss i olika världsdelar samtidigt?

Den tjänsten jag har sköter en app om det hur enkelt som helst, om du kollar på din TV kan du använda dig utav Smart DNS vilket min leverantör tillhandahåller med tjänsten bara att ändra DNS inställningarna på din TV, om ni delar så kan ni vara på skilda platser i världen.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Jag tittar på...

Inläggav Vildsvin » 2020-09-16 10:03:11

Vildsvin

Anslöt: 2011-01-03

Jag tittar på...

Inläggav Karamell » 2020-09-20 22:26:16

Karamell

Anslöt: 2016-03-28

Jag tittar på...

Inläggav Alien » 2020-09-20 23:30:57

Jag tittade just på Das Boot. Nu ska de ut på sjön igen och trängas i en ubåt igen, och det är bara en massa män i uniform att hålla reda på. Jättesvårt att skilja dem åt. Det är två mörkskäggiga men då kan jag inte skilja just dem åt.

Obegripliga militära titlar också som 1.0, 2.0 och UM.

Det är lättare när det utspelar sig på land. Då är det två kvinnor att hålla reda på, Simone och Margot.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Jag tittar på...

Inläggav Karamell » 2020-09-21 0:02:32

Alien skrev:Jag tittade just på Das Boot. Nu ska de ut på sjön igen och trängas i en ubåt igen, och det är bara en massa män i uniform att hålla reda på. Jättesvårt att skilja dem åt. Det är två mörkskäggiga men då kan jag inte skilja just dem åt.

Obegripliga militära titlar också som 1.0, 2.0 och UM.

Det är lättare när det utspelar sig på land. Då är det två kvinnor att hålla reda på, Simone och Margot.

Jag missade den, men har sett den för längesen. En som jobbade på en ubåt sa att den var den mest realistiska ubåtsfilmen.

Apropå U-båtar, undrar om det kommer göras en film om Kim Valls fall. Danskar ä ju så bra på att göra film, men det blir väl för känsligt.
Karamell

Anslöt: 2016-03-28

Jag tittar på...

Inläggav Alien » 2020-09-21 0:10:29

Det finns en film Das Boot från 1981. Den här TV-serien är en sequel, som utspelar dels i Frankrike, dels i u-båten. Scenerna i u-båten ger mig ibland en känsla av klaustrofobi.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Jag tittar på...

Inläggav Tulson74 » 2020-09-21 0:15:50

Das Boot tillhör kategorin filmer jag vill orka se men inte lyckats se hela, jag somnar nämligen. Jag somnar t o m på bio ibland
Tulson74

Anslöt: 2020-03-04

Återgå till Intressanta intressen

Logga in