Jag tar mitt ansvar och talar om det: DET VAR JAG
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
Jag tar mitt ansvar och talar om det: DET VAR JAG
Det är jag som är personen som har uppfört mig som ett jävla as och skrivit elaka saker om Heliora. Jag gjorde det för att min OCD gör mig ond. Jag fick tvångstankar att jag var tvungen att tala om allt elakt jag någonsin hade tänkt om henne. Jag sårade henne till dödens brant. Jag berättade på PA om mina jobbiga tankar, för jag mådde så dåligt och behövde skriva av mig. Jag hade ingen aning - det är sant, ingen aning - om att jag inte fick skriva om henne. Jag nämnde henne aldrig vid namn. Men på något sätt fick hon ändå veta.
Jag har legat på psyket för att bli av med min ondska, men ingen kan hjälpa mig.
Ja, jag är ond. Jag är ond, farlig och har utsatt Heliora för mobbning. Det var aldrig meningen att det skulle bli så, men nu blev det så i alla fall.
Nu vet ni vilken person jag egentligen är. Nu vet ni vilket monster som döljer sig bakom fasaden. Nu vet ni hur farlig jag är.
Allt var mitt fel. Det är mitt fel att PA har stängts ned.
Men jag är beredd att ta mitt straff. Jag vet att jag har gjort något oförlåtligt som kommer att följa mig resten av livet.
Jag vet att jag aldrig kan förlåtas.
Jag är i alla fall medveten om min ondska, vet att jag är farlig.
För att inte skada fler personer skriver jag därför detta erkännande.
Jag har legat på psyket för att bli av med min ondska, men ingen kan hjälpa mig.
Ja, jag är ond. Jag är ond, farlig och har utsatt Heliora för mobbning. Det var aldrig meningen att det skulle bli så, men nu blev det så i alla fall.
Nu vet ni vilken person jag egentligen är. Nu vet ni vilket monster som döljer sig bakom fasaden. Nu vet ni hur farlig jag är.
Allt var mitt fel. Det är mitt fel att PA har stängts ned.
Men jag är beredd att ta mitt straff. Jag vet att jag har gjort något oförlåtligt som kommer att följa mig resten av livet.
Jag vet att jag aldrig kan förlåtas.
Jag är i alla fall medveten om min ondska, vet att jag är farlig.
För att inte skada fler personer skriver jag därför detta erkännande.
slackern skrev:Kahlokatt skrev:Jag har bett om förlåtelse. Men det hjälper inte. Det går inte att förlåta, helt enkelt.
Om du innerst inne verkligen ångrar dej så tycker jag att du kan ha ett gott samvete.
Ångrar mig!? Tro mig, det går inte en dag, knappt en timme, utan att jag tänker på det fruktansvärda jag gjorde. Jag ältar och mal det i huvudet om och om igen...hur kunde jag, hur kunde jag, hur kunde jag låta tvångstankarna och ångesten vinna, hur blev jag en sådan fasansfull person!?
Jag tänker på självmord så gott som dagligen.
Kahlokatt skrev:slackern skrev:Kahlokatt skrev:Jag har bett om förlåtelse. Men det hjälper inte. Det går inte att förlåta, helt enkelt.
Om du innerst inne verkligen ångrar dej så tycker jag att du kan ha ett gott samvete.
Ångrar mig!? Tro mig, det går inte en dag, knappt en timme, utan att jag tänker på det fruktansvärda jag gjorde. Jag ältar och mal det i huvudet om och om igen...hur kunde jag, hur kunde jag, hur kunde jag låta tvångstankarna och ångesten vinna, hur blev jag en sådan fasansfull person!?
OK jag har inte läst vad du har skrivit och jag känner dej inte eller den drabbade men om du har OCD och förklarar så kan ni nog reda ut det.
slackern skrev:Kahlokatt skrev:slackern skrev:Kahlokatt skrev:Jag har bett om förlåtelse. Men det hjälper inte. Det går inte att förlåta, helt enkelt.
OK jag har inte läst vad du har skrivit och jag känner dej inte eller den drabbade men om du har OCD och förklarar så kan ni nog reda ut det.
Nej, det går inte att reda ut...
Kahlokatt, jag är ledsen för din skull och även för Helioras skull.
Men ta inte på dig skulden för detta drama. Största skulden där har "skvallraren". H-n kunde ha anmält till moderatorerna el skrivit direkt till Libert el Titti. Då skulle vi ha kollat igenom trådarna och tagit bort det som ev kunde ha rubricerats som "skitsnack" el förtal och likaså det som gjort det möjligt att identifiera Heliora.
Skvallraren gjorde bara Heliora orolig, arg och ledsen över vad som sas som henne. Och nu har också Kahlokatt fått ökad skuldbörda, trots att hon inte bär största skulden här, det gör 1. skvallraren och 2. jag som moderator som inte ansåg att Heliora utpekades.
Men ta inte på dig skulden för detta drama. Största skulden där har "skvallraren". H-n kunde ha anmält till moderatorerna el skrivit direkt till Libert el Titti. Då skulle vi ha kollat igenom trådarna och tagit bort det som ev kunde ha rubricerats som "skitsnack" el förtal och likaså det som gjort det möjligt att identifiera Heliora.
Skvallraren gjorde bara Heliora orolig, arg och ledsen över vad som sas som henne. Och nu har också Kahlokatt fått ökad skuldbörda, trots att hon inte bär största skulden här, det gör 1. skvallraren och 2. jag som moderator som inte ansåg att Heliora utpekades.
Det intressantaste i detta är (tycker jag) hur PK-maffian och deras hang-arounds i den andra tråden förnekade allt detta, det var inte nåt elakt, det var inte riktat till nån speciell, men speciellt att de tyckte att den som skvallrat, att den hade gjort det största övergreppet och felet.
Don't blow the wistle, don't rat anyone out, never talk to the police, golbögar skall dansa cementsko i botten av Mälaren.
Det luktar scientologer lång väg tycker jag.
Don't blow the wistle, don't rat anyone out, never talk to the police, golbögar skall dansa cementsko i botten av Mälaren.
Det luktar scientologer lång väg tycker jag.
Senast redigerad av dino 2010-11-28 0:20:17, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt, det finns stunder då man inte kan styra sina tankar och impulser. Hade du kunnat det, så hade du stoppat dig själv och då hade allt detta sorgliga aldrig hänt. Det tycker jag faktiskt lyfter bort en hel del av skulden från dina axlar.
Jag tänker inte döma någon utifrån något den personen inte har haft kontroll över.
Det här är inga konstigheter egentligen utan kan hända nästan vem som helst. Mental ohälsa är inget någon av oss är immun mot.
Jag tror inte att människor aktivt, ur ingenstans, väljer att vara onda, utan att det är olyckliga omständigheter, mentala påfrestningar och annat jobbigt som leder in i onda cirklar som ibland är väldigt svåra att ta sig ur.
Dino: Idiot!!! (Tar gladeligen en varning för det där.)
[mod]mnordgren:
Det är inte acceptabelt att använda sådana här tillmälen.
Det här är en tillsägelse. Meddelas även i PM.[/mod]
Jag tänker inte döma någon utifrån något den personen inte har haft kontroll över.
Det här är inga konstigheter egentligen utan kan hända nästan vem som helst. Mental ohälsa är inget någon av oss är immun mot.
Jag tror inte att människor aktivt, ur ingenstans, väljer att vara onda, utan att det är olyckliga omständigheter, mentala påfrestningar och annat jobbigt som leder in i onda cirklar som ibland är väldigt svåra att ta sig ur.
Dino: Idiot!!! (Tar gladeligen en varning för det där.)
[mod]mnordgren:
Det är inte acceptabelt att använda sådana här tillmälen.
Det här är en tillsägelse. Meddelas även i PM.[/mod]
Du verkar trivas som ett offer.Kahlokatt skrev:Nej, det går inte att reda ut...
Om jag fattat det rätt är det en konflikt mellan er som diskuterats och då är det bara mellan er den kan lösas. Fast jag tycker det är bra att du skriver ändå, så slipper man gissa. Jag hade mina aningar dock.
Senast redigerad av Parvlon 2010-11-28 0:26:29, redigerad totalt 1 gång.
Jag må vara en idiot, men jag antecknar vilken engagemang, vilket stöd och vilken mental support ni ger till kahlokatt, samtidigt som ni ljög, slätade över och förnekade kränkningen mot heliora i den andra tråden.
Snacka om att förstärka kränkningen mot henne, att vägra erkänna övergreppet. Där var det inte snack om nån mental support eller stöd. Eftersom ni hela tiden var på kahlos sida.
Alltså hade jag helt rätt hela tiden.
Snacka om att förstärka kränkningen mot henne, att vägra erkänna övergreppet. Där var det inte snack om nån mental support eller stöd. Eftersom ni hela tiden var på kahlos sida.
Alltså hade jag helt rätt hela tiden.
Senast redigerad av dino 2010-11-28 0:26:20, redigerad totalt 1 gång.
Jag vet inte vad som har försigått de senaste två dygnen eftersom jag har varit upptagen av andra saker men jag vidhåller att jag inte minnas mig ha läst några direkta elakheter ifrån Kahlokatt till Heliora vid tidigare tillfällen och jag anser inte att jag tillhör någon "PK-maffia". Däremot tycker jag inte att vare sig Kahlokatt eller Heliora ska tillåtas driva sin konflikt offentligt här på forumet eftersom det missgynnar dem bägge två och jag anser därmed att de trådar som handlar om detta borde låsas.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter