Jag klarar inte det här längre...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag klarar inte det här längre...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-12 16:56:58

En tjej muntrar upp mig och säger att jag gör henne glad, Men nåt är väldigt fel hos henne för hon stålsätter sig själv att inte vilja ha kontakt med mig alls på mammans uppmaning som bara tycker att jag är fel för henne, Hela tiden har såna här situationer uppstått, Men det har aldrig varat så här länge det här är 4 månader och jag förstår ingenting, Men det har lett till:
1. Ingen arbetslust alls
2. Att jag förstört både mitt och pappas liv på olika sätt
3. Att jag gjort saker för att jag inte mått bra som jag egentligen inte ville

Jag behöver verkligen någon att älska och som älskar mig det är det viktigaste av allt för den kärlek jag inte fått från mina föräldrar får jag den vägen och det betyder allt för mig för när tjejen och jag var ihop då var mitt liv perfekt som en vacker saga och vi gjorde allt för varandra och då menar jag allt
Jag ville bara hon skulle slippa känna sig instängd i en liten bur av sina föräldrar det var allt
Jag kämpade för hennes frigörelse med liv och lem, Men hon backade tillbaka igen tyvärr därför har det blivit så här det är inte mitt fel och inte tjejens fel heller, Det är olyckliga omständigheter så vill jag förstår

Jag kanske hoppades för mycket på något som aldrig blev verklighet och långvarigt, Hon kanske bara älskade mig så länge hon mådde dåligt och ville ha mitt stöd annars kanske hon bara tyckte om mig för det jag gjorde inte för den jag är, Men hur mycket jag än försöker vara snäll och försöker övertala henne att åtminstone förklara för mig så händer det ingenting och jag förstår ingenting, Men en sak vet jag tack vare min goda vän Camilla, Jag är inte värdelös, Jag är värd en bra tjej, Men vad ska jag göra??? SKa jag gå vidare med en dörr bakom på glänt eller ska jag gå vidare och hitta en ny tjej eller ska jag vänta på henne eller vad ska jag göra egentligen?
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte det här längre...

Inläggav Toblerone » 2016-10-12 18:10:22

Det låter som om hon inte riktigt vet vad hon vill. Du bör inte utsätta dig för det här så mycket längre. Det blir ett ständigt fram och tillbaka och det är väldigt stressigt. Det bästa vore att du håller lite avstånd, träffar andra människor, kanske även andra tjejer. Det brukar inte bli bättre när det är så där, så i längden vore det bäst för dig att hitta en tjej som inte är så osäker vad hon vill.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag klarar inte det här längre...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-12 18:32:59

Helt rätt hjärtligt tack, Det var precis vad jag behövde höra just nu det sista hon sa var: Det kommer bli bra, Men det kommer att ta tid och hon sa hon var tacksam att jag trots allt väntat på henne, Hon har lätt utvecklingsstörning och är oerhört lättpåverkad och det allt det gör att det blivit så här då tyvärr
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte det här längre...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-12 18:33:52

Så ja jag går vidare med mitt liv och lämnar en liten glänta på dörren bakom mig för hon var ju så väldigt glad och uppåt sist vi sågs ändå
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte det här längre...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-12 20:19:44

En riktig klippa till vän har jag iallafall och vi förstår varandra väldigt mycket
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in