Jag har fått sparken

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag har fått sparken

Inläggav annorlunda » 2007-09-27 12:10:46

Jahapp, så har jag återigen fått sparken på grund av personliga skäl. Ska ha möte då nästa fredag tillsammans med kommunen och facket. Facket kommer att motsätta sig uppsägningen mer av den anledningen att om de är oeniga så kan jag åtminstone få skadestånd eftersom kommunen inte har rätt att säga upp mig på grund av mitt handikapp och mina återkommande depressioner..

Jag känner mig inte direkt ledsen över detta faktum då det är ett steg närmre mot att kanske få lönebidragstjänst och därmed en chans att få det stalljobb som jag drömmer om.

Ville bara dela med mig..

/Anna annorlunda
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Inläggav nassepuh » 2007-09-27 13:49:26

'Hur' och 'varför'? undrar en nyfiken man.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav annorlunda » 2007-09-27 16:31:55

Jag har nu varit sjukskriven sen november pga depression som visserligen har lindrats. Vid möte med försäkringskassa, arbetsgivare, psykolog, arbetsterapeut, mig och min svärmor, så talades det om min Asperger. Det framgick då att utifrån mina tester hos psykologen så kommer jag att behöva en något anpassad arbetsplats för att orka med att arbeta på lång sikt (utan sjukskrivningar). Vid detta möte framförde jag även min önskan om att prova på att arbetsträna på min arbetsplats (natt inom vården). Detta gick de med på men jag klarade endast av två tillfällen innan jag fick så pass stark ångest att jag själv insåg att det inte skulle fungera..

Försäkringskassan skickade förra veckan ut ett brev till min arbetsgivare och mig, där det framgick att de ville ha in en skrivelse på eventuell anpassning av min arbetsplats, omplacering eller vad som annars var aktuellt. Kommunen kallade mig då till ett möte där de varslade mig om uppsägning. De pekade på att det inte går att anpassa ett arbete med människor så att det skulle fungera med mitt handikapp (vilket jag höll med om. Dels klarar jag inte av att träffa människor utan att bli väldigt trött vilket är svårt när man arbetar med människor. Dels så är jag känslig för vissa lukter och ljud..svårt att undgå.. Dels består varje arbetspass av 10 timmars arbetstid, vilket inte är möjligt att ändra på..Utöver detta har jag även en tvångsproblematik som yttrar sig i att jag inte känner mig ren och därmed fastnade jag i att tvätta mig flera timmar efter varje arbetstillfälle och ändå kände jag mig aldrig ren..)

Kommunen skapar inga arbeten som inte redan finns ute och de jobb de kunde erbjuda var lärarjobb, informatör för ett av gymnasieprogrammen, arbete på elevhem med gymnasieelever där min främsta uppgift skulle vara att stödja elever i deras vardagliga problem samt social assistent. Inget av jobben ansågs passa mig och de såg därför ingen annan utväg än att säga upp mig...
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-27 17:03:16

Så du fick sparken för att du inte klarar av jobbet.

Ovanligt att statsanställda får sparken öht. Du måste ha varit grovt inkompetent för att förlora ett statligt jobb.

Men sen ser jag att du inte beklagar dig över det hela utan mer informerar forumet om hur det ligger till, så ... tja.

Vad finns det att säga / diskutera?
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav annorlunda » 2007-09-27 19:26:11

Du har säkert rätt.. Jag har aldrig haft lätt att sköta jobb, det brukar fungera ett halvår ungefär...

Vad jag inte riktigt förstår är vad du vill med ditt inlägg till mig.. Du får ursäkta att jag tar illa vid mig av att höra att jag är inkompetent men du har som sagt säkert rätt i det. Utveckla dig gärna mer..
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Inläggav annorlunda » 2007-09-27 20:03:17

Äsch.. Sitter och tänker på annat samtidigt som jag skriver. Vad jag menar är såklart, utveckla gärna ditt svar mer.
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-27 20:42:36

Av det jag förstår av ditt inlägg blev du anställd inom vården för att ta hand om människor. Senare i inlägget nämner du att du blir "trött" av att umgås med människor vilket gör dig synnerligen olämplig och kraftigt inkompetent.

Lika inkompetent som att jag skulle jobba som ställningsbyggare, jag som är höjdrädd...

Förstår inte varför du valde att jobba inom vården när du vet att du har svårt för människor. Det här med "stalljobb" som du drömmer om kan du allt fortsätta drömma om. Enda människorna jag kommit i kontakt med som har något med stallar att göra är folk som äger ridskolor. Vilket du inte gör, förstår jag...
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav ufo » 2007-09-27 20:52:46

annorlunda skrev:Utöver detta har jag även en tvångsproblematik som yttrar sig i att jag inte känner mig ren och därmed fastnade jag i att tvätta mig flera timmar efter varje arbetstillfälle och ändå kände jag mig aldrig ren..)


Är ett stall verkligen rätt för dig?
En fråga som jag tycker du skall ta reda på genom att pröva dig fram.

Bidragstjänster är finemang för personer som inte orkar fulla 100% och samtidigt fungera som personer.

Och eddie verkar inte veta att de flesta som jobbar i stall är just sånna som aldrig har råd att köpa en häst.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav annorlunda » 2007-09-27 21:39:08

Ok, då förstår jag vad du menar, Eddie. Du har rätt i det, jag visste mycket väl att jag inte borde jobba inom vården. Saken är den att när jag gick ut högstadiet så började jag en lantbruksskola och trivdes utmärkt förutom att jag blev rejält mobbad och inte kunde gå kvar där.. Jag kom då in på vårdgymnasiet och trots att jag kände att jag inte ville läsa de ämnena redan efter två veckor så ville jag inte hoppa av ännu en gymnasielinje. Istället bestämde jag mig för att ta studenten och att jag inte behövde arbeta som undersköterska trots att jag hade den utbildningen. (Jag har svårt att förstå konsekvenser av mitt handlade och är nog alldeles för naiv emellanåt). Det visade sig vara svårt att låta bli att ta ett vårdjobb när jag hade rätt utbildning och en inkomst måste man ju ha. Jag bestämde mig för att försöka trots att jag mådde dåligt av det själv. Har känt mig bortskämd som inte riktigt orkat och fortsatte därför att arbeta tills jag en dag inte tog mig ur sängen.. Jag visste inte då att jag hade Aspergers även om jag alltid känt mig annorlunda.

När det gäller stalljobb så är jag redan lovad att jag får arbeta där om jag får lönebidrag. Stallet har inte råd att betala vanlig lön och de har redan tre lönebidragare anställda. Dessa har dock inga kunskaper om hästar och de söker nu någon som har det. Jag har ridit i 18 år och alltid pysslat med hästar då det är mitt specialintresse. I dagsläget har jag även egen häst. Här uppe är det inte lika dyrt som söderöver då jag har min häst inhyrd hos en privatperson.

Jag känner mig konstigt nog inte smutsig av att mocka stall och sköta om hästar. Det är enbart människor som får mig att känna mig smutsig, att behöva byta blöjor på dem och tvätta dem.. Människoskit är äcklig, hästskit är det inte..så fungerar min hjärna.

/Anna
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Re: Jag har fått sparken

Inläggav Alien » 2007-09-28 14:58:13

annorlunda skrev:Jahapp, så har jag återigen fått sparken på grund av personliga skäl. Ska ha möte då nästa fredag tillsammans med kommunen och facket. Facket kommer att motsätta sig uppsägningen mer av den anledningen att om de är oeniga så kan jag åtminstone få skadestånd eftersom kommunen inte har rätt att säga upp mig på grund av mitt handikapp och mina återkommande depressioner..

Jag känner mig inte direkt ledsen över detta faktum då det är ett steg närmre mot att kanske få lönebidragstjänst och därmed en chans att få det stalljobb som jag drömmer om.

Ville bara dela med mig..

/Anna annorlunda


Ska man beklaga el gratulera? :?

Hoppas du får ditt drömjobb!
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav snyggsmartosexig » 2007-09-28 17:52:43

Att du tar illa vid dig av vad Eddie säger är antingen nåt han fullkomligt struntar i, eller så vill han rentav att du ska ta illa vid dig. Det är åtminstone vad jag tror! Det finns andra sätt att uttrycka sig på, och andra håll att se på saken ifrån. Att välja dem sätten och dem sidorna som har störst potential att få någon att ta illa vid sig tror jag är ett fullt medvetet beslut av honom.

För att komma till saken så låter det på dig som om ditt förra jobb inte var riktigt perfekt för dig p g a dem svårigheter du uttrycker att du har med det, men det är mycket möjligt att du var otroligt duktig på andra sätt i ditt förra jobb. Och om du skulle vilja jobba med människor någon gång igen så anser inte jag att det bara är negativt att ex bli trött av att umgås med människor då du har en annan typ av förståelse av sådan problematik än dem flesta. Jag tänker mig exempelvis att kurator eller stödperson till barn och ungdomar med asperger eller social fobi skulle kunna fungera. Det finns som sagt lösningar på det mesta. Men först måste du ju klura ut vad det är du vill!!
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
snyggsmartosexig
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2007-09-28
Ort: Stockholm

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-28 18:29:14

snyggsmartosexig skrev:Att du tar illa vid dig av vad Eddie säger är antingen nåt han fullkomligt struntar i, eller så vill han rentav att du ska ta illa vid dig. Det är åtminstone vad jag tror!


Tro kan du få göra i kyrkan.

Om Annorlunda tog illa upp av vad jag sa är det knappast mitt fel. Jag kommenterade att hon var högst inkompetent för sitt valda yrke/jobb och det håller tydligen FK, AF och arbetsgivaren med mig om. Tycker du att det jag skriver är inkorrekt är du välkommen att ta upp frågan med alla myndigheterna samt arbetsgivaren ty det är inte jag som bestämt att hon inte passar på jobbet, eller hur?

Nej, du får allt ta och sluta med dina grundlösa anklagelser om huruvida jag är ute efter att förolämpa Annorlunda eller inte. Det är jag inte. Jag sa det som det var, samtidigt som jag försökte lista ut exakt vad diskussionsämnet var. Något som även Alien har lite svårt med, tydligen.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Tonzon » 2007-09-29 13:10:29

Agående att hitta rätt jobb. Det har precis kommit ut en ny bok som Gunnel Norrö skrivit. Den heter "Arbetsboken - handbok när man anställer människor som har Aspergers syndrom"

Jag fick den nu i veckan och jag har precis börjat läsa den. Men den tar upp bland annat hur man skall veta vilket jobb som passar en. Där finns också delar i boken som riktar sig till den som man skall jobba hos, och till arbetskamrater, och till den som skall coacha en Aspergare som söker jobb. Det jag läst hittils varkar mycket bra.
Jag kan tillägga att det finns med hästtränare som ex. på jobb som passar för Aspergare.

http://www.intermediabooks.net/200/201.asp?id=779
Länk till var man kan köpa boken
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav ufo » 2007-09-29 13:17:08

Tonzon skrev:Det har precis kommit ut en ny bok som Gunnel Norrö skrivit.


Andra meningen i länken är "Hon är pastor". När sådant bara måste tillskrivas så undrar man ju.

Hur pass biblisk är boken? Vill du ge ett stycke som du tycker är bra?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav KrigarSjäl » 2007-09-29 14:31:07

Visst bådar det illa att hon är både pastor och socionom, men det jag läste om böckerna verkar vettigt. Kan någon som läst dem ge en recension?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav annorlunda » 2007-09-29 14:50:41

snyggsmartosexig skrev:Att du tar illa vid dig av vad Eddie säger är antingen nåt han fullkomligt struntar i, eller så vill han rentav att du ska ta illa vid dig. Det är åtminstone vad jag tror! Det finns andra sätt att uttrycka sig på, och andra håll att se på saken ifrån. Att välja dem sätten och dem sidorna som har störst potential att få någon att ta illa vid sig tror jag är ett fullt medvetet beslut av honom.

För att komma till saken så låter det på dig som om ditt förra jobb inte var riktigt perfekt för dig p g a dem svårigheter du uttrycker att du har med det, men det är mycket möjligt att du var otroligt duktig på andra sätt i ditt förra jobb. Och om du skulle vilja jobba med människor någon gång igen så anser inte jag att det bara är negativt att ex bli trött av att umgås med människor då du har en annan typ av förståelse av sådan problematik än dem flesta. Jag tänker mig exempelvis att kurator eller stödperson till barn och ungdomar med asperger eller social fobi skulle kunna fungera. Det finns som sagt lösningar på det mesta. Men först måste du ju klura ut vad det är du vill!!


Hmm.. Missförståndet med Eddie är utrett så det är ingen fara. När jag väl förstod vad han menade med sitt inlägg så gör det mig ingenting längre. Är det något som jag har börjat att lära mig så är det att jag själv är ansvarig för mina känslor.. Jag är en väldigt känslig person, som tolkar det mesta som sägs negativt men det betyder ju inte att människor som pratar med mig är elaka :)

När det gäller att hjälpa andra med liknande problem så ser jag både en för-och nackdel i det. Fördelen är naturligtvis att man vet vad personen ifråga menar. Nackdelen är väl att det blir lite som att en blind leder en blind, det kan bli svårt att komma fram till fungerande lösningar..
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Inläggav Tonzon » 2007-09-29 15:20:33

KrigarSjäl skrev:Visst bådar det illa att hon är både pastor och socionom, men det jag läste om böckerna verkar vettigt. Kan någon som läst dem ge en recension?


Aspergers syndrom - har jag verkligen det? - Gunnel Norrö

Jag har läst denna bok. Jag har för övrigt missat att hon är pastor, men i alla fall. Jag tycker att denna bok är bra. Den är saklig och lättförstålig. Inget bibliskt direkt i alla fall. Vad jag gillade var de olika tillstånden man kan ha vid Aspergers. Jag skriver in de delarna som anges:
Vad Aspergers syndom är
Ojämn begåvning
Intuitivt socialt samspel
Repetitivt beteende
Upprepade rörelser
Upprepade tankar
Specialintressen
Kommunikation
Kummunikation - inte bara talförmåga
Samspel i grupper
Ansikten
Ögonkontakt
Kroppspråket
Ordet är budskapet
Sociala koder
Känslolivet, sinnena och kroppsuppfattningen
Svag central koherens
Exekutiva funktioner
Konsekvenser av att ha AS
Normalitet
mm.
Jag lånade först boken på biblan och sedan köpte jag den. Så jag tycker att den är bra. Mycket bra att visa för släkten om hur man fungerar.

Den andra boken, har fortfarande inte hittat något bibliskt, är bra så långt jag läst. Men jag får återkomma med en recention när jag är färdig.[/i]
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav Tonzon » 2007-09-29 16:19:58

ufo skrev:
Tonzon skrev:Det har precis kommit ut en ny bok som Gunnel Norrö skrivit.


Andra meningen i länken är "Hon är pastor". När sådant bara måste tillskrivas så undrar man ju.

Hur pass biblisk är boken? Vill du ge ett stycke som du tycker är bra?


Här kommer ett stycke jag tycker är bra.

Exekutiva funktioner

För att vardagslivets många små projekt ska flyta på bra, krävs det att man har väl fungerande exekutiva funktioner. Var sak som skall uträttas, kräver en obruten fungerande kedja av följande moment: veta vad som skall göras, bestämma sig för att göra det, veta hur det skall göras, kunna avgöra vilka moment som ingår, och i vilken ordning, beräkna tidsåtgång, sätta igång, inte låta sig distraheras av ovidkommande saker, hålla på så länge som behövs, konna bedöma när ett visst moment är klart, fortsätta med moment efter moment, bli klar inom rimlig tid, avsluta.
Om någon av dessa moment ständigt låser sig, leder det till stora problem i vardagslivet. Vid AS är det vanligt med svårigheter att komma igång och svårigheter att avgöra när ett moment är klart. Många pedanter. Det sorgliga är, att man kan ha det väldigt bohemiskt omkring sig, även om man är pedant, om ens exekutiva funktioner är i olag. Ambitionen är vida större än förmågan. Det man då behöver lära sig, är konsten att sänka ambitionsnivån, att "slarva lagom", så att man kan utföra det ö h t.
Det kan ske genom ett logiskt analyserande ihop med någon medmänniska.
Så här:
Medmännsikan: hur vill du att det skall se ut i ditt hem?
Du: (en lång redogörelse av ett perfekt resultat)
Mm: Varför ska det vara så noga?
Du: För att jag vill ha det så.
Mm: Och hur är det nu?
Du: Rörigt, inte alls så.
Mm: Hur skulle det kännas om du i stället hade det lite mindre rörigt, men inte perfekt?
Du: Hur menar du då?
Då utvecklar medmänniskan förslag till mindre ambitiösa lösningar, lättare att uppnå. Och överlömnar åt personen själv att tänka igenom förslagen.
Det är väldigt viktigt att inte andra försöker driva igenom snabba ändringar. Då blir motståndet segt... När Margaret Thatcher en gång utsattes för påtryckningar av sina egna att ändra i sin politik, lär hon ha sagt: "The lady is not for turning". (Ladyn är inte den som ändrar sig).
Just en sådan seg motvilja mot förändringar utmärker också de flesta med AS. Det ska vara som det brukar vara, och har man en gång fattat ett visst beslut, håller man fast vid det. Detta hör ihop med att vi har väldigt svårt, mentalt sett, att "vända på klacken" och börja göra samma sak fast på ett annat sätt. Vi behöver god betänketid. VI måste ha rådrum, "luft", tid, ha tillfälle att begrunda någon annans förslag, om vi själva ska kunna omfatta det och handla efter det.
Naturligtvis känns det bättre för en pedant om han lyckas hålla sin miljö någotsånär ordentlig, i stället för genomslarvig p.g.a. för högt ställda ambitioner. Men det kan vara svårt att komma därhän utan hjälp. Den som erbjuder sin hjälp, behöver dock göra det på ett taktfullt vis. På Vuxenhabiliteringen har den som har AS möjlighet att få hjälp, de har ofta både kurator och arbetsterapeuter och man kan få hjälp i sitt hem, om man behöver det.
(slut på stycket)

:-)146
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav snyggsmartosexig » 2007-09-29 17:11:12

Eddie The Man skrev:Nej, du får allt ta och sluta med dina grundlösa anklagelser om huruvida jag är ute efter att förolämpa Annorlunda eller inte.


För det första var dem inte grundlösa, och för det andra så skiter jag i vad du säger. :) Du uttrycker på ett jäkligt otrevligt sätt uppfattningar om folk här (på chatten och forumet), och jag tycker det är uppenbart att du gör så medvetet. Därför ska du inte säga ett skit om att jag uttrycker min uppfattning att så föreligger. Bättra dig så kanske jag ändrar min uppfattning!

Slut på diskussionen!
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
snyggsmartosexig
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2007-09-28
Ort: Stockholm

Inläggav ufo » 2007-09-29 19:30:54

Tonzon:

Hon beskriver ju AS ifrån sitt perspektiv som om hon skulle ha det själv.
Vet du något om det?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Savanten Svante » 2007-09-29 19:59:35

Hon har skrivit en bok till! JÄVLAR vad förvånad jag blev!

Arbetsboken : handbok när man anställer människor som har Aspergers syndrom


http://www.bokus.com/b/9789197536561.ht ... rch_result

Den och Left is right, snart har vi jobb hela bunten!

För att svara på ufos inlägg - jupp! Hon är aspie! Ur förordet till "Asperger syndrom - har jag verkligen det?":

När jag har varit ute och föreläst om hur det är att leva med AS, har jag ibland mött bekymrade anhöriga eller personal, som sagt att de känner någon som just fått diagnosen Aspergers syndrom, men som bestämt förnekar att den stämmer in på honom själv. Jag tror att det kan ligga båda sund självkänsla och brist på information bakom en sådan reaktion. Därför har jag skrivit denna bok, för att reda ut begreppen lite om vad AS är och vad det inte är, från mitt inifrånperspektiv.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav ufo » 2007-09-29 20:19:19

Humm man blir ju sugen på att ta en promenad till bokhandeln och köpa böcker nu. :)
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav barracuber » 2007-09-30 16:02:33

Savanten Svante skrev:Hon har skrivit en bok till! JÄVLAR vad förvånad jag blev!


Men sen nämner du den nya (boken) igen...:?: :?:

Du blev nog så förvånad att jag inte fick ihop det riktigt..

De här tre AS-böckerna verkar hon har skrivit (det var säkert det du menade):

    Arbetsboken : handbok när man anställer människor som har Aspergers syndrom Intermedia Books 2007

    Aspergers syndrom : har jag verkligen det? Intermedia Books 2006

    Att leva med autism/Asperger syndrom : vad innebär funktionshindret? Riksfören. Autism, 2004

Arbetsboken verkar d-t intressant. Den kunde inte kommit lämpligare med tanke på Conexi, Specialisterne, LiR osv.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Tonzon » 2007-09-30 18:47:50

barracuber skrev:
Savanten Svante skrev:Hon har skrivit en bok till! JÄVLAR vad förvånad jag blev!


Men sen nämner du den nya (boken) igen...:?: :?:

Du blev nog så förvånad att jag inte fick ihop det riktigt..

De här tre AS-böckerna verkar hon har skrivit (det var säkert det du menade):

    Arbetsboken : handbok när man anställer människor som har Aspergers syndrom Intermedia Books 2007

    Aspergers syndrom : har jag verkligen det? Intermedia Books 2006

    Att leva med autism/Asperger syndrom : vad innebär funktionshindret? Riksfören. Autism, 2004

Arbetsboken verkar d-t intressant. Den kunde inte kommit lämpligare med tanke på Conexi, Specialisterne, LiR osv.

/Barracuber


Alright, den nya arbetsboken är intressant, jag håller på och läser den nu. Den kom ut förra veckan. Jag hade turen att titta samma dag den kom ut och beställde den då. Den är bra för den riktar sig till hela facket. Både de på arbetsförmedlingen, om jag fattat rätt, och till arbetsgivaren och till oss med AS.
Ursäkta. Jag vet inte vad "d-t" betyder? Förklaring tack :?:
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:42:14, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in