Jag gör ingenting

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag gör ingenting

Inläggav EnahojL » 2012-01-31 17:29:58

Hej,
har precis fått svar från min utredning och en massa papper. Jag har alltid undrat vem jag var eftersom jag kände mig annorlunda.
Det enda jag gör är samma sak varje dag, jag har inga vänner för jag tycker det är jobbigt för ingen förstår hur jag tänker. Jag slutar på varje jobb jag får för att att jag trivs aldrig.
Och vem är jag? Det känns som jag har hamnat utanför världen, tänker och får idéer är i stort sett det jag gör. Min dröm är att få jobba med film..

Är det någon som känner igen sig i att aldrig få saker gjort och man hamnar bara allt mer utanför? vad ska man göra för att få dem saker man vill göra, om man har för mycket i skallen?

//Johan
EnahojL
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2012-01-31

Re: Jag gör ingenting

Inläggav nescio » 2012-01-31 18:36:02

EnahojL skrev:Är det någon som känner igen sig i att aldrig få saker gjort och man hamnar bara allt mer utanför? vad ska man göra för att få dem saker man vill göra, om man har för mycket i skallen?//Johan
Jodå, nog känner jag igen mig. Men det finns inga saker jag verkligen vill göra, bara vaga fantasier.
nescio
 
Inlägg: 3840
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Alyana » 2012-01-31 19:32:03

Jag är precis som du Johan! :wink:
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Jag gör ingenting

Inläggav EnahojL » 2012-01-31 23:46:26

Jag förstår inte att det går att tänka så mycket, Jag är för det mesta trött också. skulle gärna träffa någon och prata som har samma problem..Kanske man kommer fram till något krativt:)
EnahojL
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2012-01-31

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Alyana » 2012-02-01 0:33:20

EnahojL skrev:Jag förstår inte att det går att tänka så mycket, Jag är för det mesta trött också. skulle gärna träffa någon och prata som har samma problem..Kanske man kommer fram till något krativt:)


Senaste läkaren jag träffade sa att hon tror att det skulle bli lättare för mig att fokusera på EN sak istället för massa saker samtidigt om jag fick centralstimulantia.
Det är ju en massa tankar som dyker upp hela tiden och jag kan bli avbruten med det jag SKA/MÅSTE göra för att andra mer intressanta :roll: ideér ploppar upp och jag blir så ointresserad och okoncentrerad med det jag ska göra så jag bara lägger ner... :lol:
Typiskt ADD sa Dr.
Men när jag jobbat så har jag skött mina uppgifter perfekt såklart :wink: bara att jag varit totalt slut när jag gått därifrån, ffa pga att det sociala dravlet gjort mig galen! :-)002
Så jag hoppas att jag får medicin för detta och att det ska hjälpa.
Kanske är samma för dig?
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Parvlon » 2012-02-01 1:15:05

Jag stör mig på folk som säger "jag har ingenting att göra". Men själv har jag inga problem med att säga "ingenting" till frågor som "vad ska du göra" eller "vad gör du". Ibland säger jag vad jag ska göra men det beror på vem som frågar och vilken nytta de kan tänkas ha av den informationen.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Corpse Bride » 2012-02-09 22:17:23

EnahojL skrev:Det känns som jag har hamnat utanför världen, tänker och får idéer är i stort sett det jag gör. Min dröm är att få jobba med film..

Stark igenkänning av mig på det, det sorgliga är att det är ganska osannolikt att få jobba med film :-)004

Kan inte komma med några bra råd, försöker fortfarande lista ut hur jag ska göra.
Corpse Bride
 
Inlägg: 229
Anslöt: 2012-01-20

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Savanten Svante » 2012-02-09 22:19:54

EnahojL skrev:Min dröm är att få jobba med film..


Skaffa webkamera. Bygg lego! Gör stopmotionfilm!

Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Red and green » 2012-02-09 22:37:44

Alyana skrev:Men när jag jobbat så har jag skött mina uppgifter perfekt såklart :wink: bara att jag varit totalt slut när jag gått därifrån, ffa pga att det sociala dravlet gjort mig galen! :-)002


Exakt samma här :!:

Jag gör inte ett handtag hemma. Skulle inte orka. Jobbet o människor suger musten ur. Kvar finns ingenting.
:-)230
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Alyana » 2012-02-09 23:36:48

Red and green skrev:
Alyana skrev:Men när jag jobbat så har jag skött mina uppgifter perfekt såklart :wink: bara att jag varit totalt slut när jag gått därifrån, ffa pga att det sociala dravlet gjort mig galen! :-)002


Exakt samma här :!:

Jag gör inte ett handtag hemma. Skulle inte orka. Jobbet o människor suger musten ur. Kvar finns ingenting.
:-)230


Trevligt att hitta en jämlike. :D

Varför har du en stickande smiley på alla dina inlägg...? :wink:
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Dexxi » 2012-02-09 23:56:07

Johan, du är inte ensam.
Precis allt du skrev är & har varit jag. Till & med filmintresset har vi gemensamt( har producent-drömmar själv) :D . Det här är första gången jag skriver på mer än ett år så ditt inlägg väckte mig lite..eller nåt. Är inte i mitt bästa skick men hoppas att knyta på kontakt på forumet & träffar( bara en tisdag i bagaget) & prata med folk från min Planet.
P.^_^
Dexxi
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2009-11-13
Ort: Storstockholm

Re: Jag gör ingenting

Inläggav treeman » 2012-02-09 23:59:16

Själv är jag eremit. Man "kan" hamna hur långt utanför som helst.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Jag gör ingenting

Inläggav EnahojL » 2012-02-10 14:34:58

Vad roligt att det finns folk som känner igen sig. Men sen jag skrev det här meddelandet har det typ bara blivit värre.. Jag har ingen motivation till något längre känns ganska tragiskt att skriva så. Men jag kanske inte har träffat rätt vänner att dela intressen med.
EnahojL
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2012-01-31

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Alyana » 2012-02-10 17:32:36

EnahojL skrev:Vad roligt att det finns folk som känner igen sig. Men sen jag skrev det här meddelandet har det typ bara blivit värre.. Jag har ingen motivation till något längre känns ganska tragiskt att skriva så. Men jag kanske inte har träffat rätt vänner att dela intressen med.


Depression?
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Red and green » 2012-02-10 18:46:25

Alyana skrev:
Varför har du en stickande smiley på alla dina inlägg...? :wink:


Det är någonting jag brukade syssla med i mängder när jag var yngre. Orkar inte länge så klart förutom när jag har semester :-)226

:-)230
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Jag gör ingenting

Inläggav EnahojL » 2012-02-11 19:28:26

Alyana skrev:
EnahojL skrev:Vad roligt att det finns folk som känner igen sig. Men sen jag skrev det här meddelandet har det typ bara blivit värre.. Jag har ingen motivation till något längre känns ganska tragiskt att skriva så. Men jag kanske inte har träffat rätt vänner att dela intressen med.


Depression?
Jag är helt hundra på att jag är inne i en:(
EnahojL
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2012-01-31

Re: Jag gör ingenting

Inläggav Alyana » 2012-02-11 20:59:25

EnahojL skrev:
Alyana skrev:
EnahojL skrev:Vad roligt att det finns folk som känner igen sig. Men sen jag skrev det här meddelandet har det typ bara blivit värre.. Jag har ingen motivation till något längre känns ganska tragiskt att skriva så. Men jag kanske inte har träffat rätt vänner att dela intressen med.


Depression?
Jag är helt hundra på att jag är inne i en:(


Ja då förklarar det nog din bristande motivation.
Har du inga antidepressiva?
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Jag gör ingenting

Inläggav treeman » 2012-02-13 0:59:26

Att göra ingenting är att göra någonting.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in