Intressekoll: Spårvagns-sightseeing i Göteborg?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Intressekoll: Spårvagns-sightseeing i Göteborg?

Inläggav Hannes9411 » 2014-02-11 19:45:50

Hej. Tänkte kolla av om det finns några fler här som delar mitt intresse för spårvagnar, och om det finns intresse för en eventuell forumträff för spårvagnsintresserade, där vi åker runt med spårvagnarna i Göteborg och fotograferar och filmar.

Eventuellt skulle jag även tycka att det vore kul om vi kunde hyra en egen spårvagn i Göteborg. I så fall är mitt förslag att vi hyr en M31 i 4 timmar och åker längs tidigare nämnvärda linjer, som idag inte längre finns kvar. Varför då just en M31? Jo, det är av utrymmesskäl och av kostnadsskäl. Det är den rymligaste spårvagnstypen vi har, och jag tror att flera här är med mig om att de ogillar trängsel, i händelse av att vi skulle fått till en större träff. De äldre vagnarna kan då bli för små och ska vi då istället hyra ett tvåvagnståg, så har jag för mig att man får betala för två vagnar. M31 däremot är en ledspårvagn, och vi får samma utrymme som vi skulle ha fått i ett tvåvagnståg, men vi behöver bara betala för en vagn vilket i alla fall jag ser som smidigt. Dessutom går M31:an betydligt mjukare än övriga vagntyper och hugger eller rycker inte på bromsar eller koppel. Det är förklaringen till att jag personligen ser M31 som det ultimata valet.

Men först och främst vill jag bara checka intresset genom att göra denna tråd.
Hannes9411
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2014-01-18
Ort: Lerum

Återgå till Träffar



Logga in