Ignorera trådar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ignorera trådar

Inläggav Meppe » 2015-02-14 15:44:19

Kan någon vänlig själ som förstår sig på forumet leta upp något som gör att man kan ignorera trådar? Med "ignorera" menar jag "slippa se skiten".
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Ignorera trådar

Inläggav Hadraniel » 2015-02-14 15:47:00

Meppe skrev:Kan någon vänlig själ som förstår sig på forumet leta upp något som gör att man kan ignorera trådar? Med "ignorera" menar jag "slippa se skiten".


Hade också velat ha den funktionen. Mest för att lätt kunna hitta intressanta eller nya trådar bland "nya inlägg" istället för att behöva leta efter det bland massa gamla trådar man inte har intresse av alls.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Ignorera trådar

Inläggav Meppe » 2015-02-14 15:49:00

Själv vill jag helt slippa skiten. Inte synlig i avdelningen, inte bland nya inlägg, ingenstans.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Ignorera trådar

Inläggav Sadistic » 2015-02-14 16:12:11

håller med, typ tummen ner funktion som gör att man kan få trådarna vara helt väck.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Ignorera trådar

Inläggav River » 2015-02-14 16:16:15

Sadistic skrev:håller med, typ tummen ner funktion som gör att man kan få trådarna vara helt väck.

Synes ikke det er på sin plass her med slike facebook-tomler.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Ignorera trådar

Inläggav River » 2015-02-14 16:30:17

Meppe skrev:Kan någon vänlig själ som förstår sig på forumet leta upp något som gör att man kan ignorera trådar? Med "ignorera" menar jag "slippa se skiten".

Du da, start en oppegående tråd selv du, istedet for bare å syte og klage på andre sine tråder.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Ignorera trådar

Inläggav Meppe » 2015-02-14 16:32:38

River skrev:
Meppe skrev:Kan någon vänlig själ som förstår sig på forumet leta upp något som gör att man kan ignorera trådar? Med "ignorera" menar jag "slippa se skiten".

Du da, start en oppegående tråd selv du, istedet for bare å syte og klage på andre sine tråder.


Det hjälper inte när andra skriver i den andra tråden. Jag vill slippa se skiten. Jag vill inte ha något med det där att göra. För allas skull är det bäst ifall jag bara får sätta hela trådenfan på ignore så är alla betydligt nöjdare. Att starta trådar gör inte andra trådar osynliga.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Ignorera trådar

Inläggav Parvlon » 2015-02-14 16:40:09

Finns liknande funktioner på userscripts.org men jag orkar inte kolla igenom vilka som funkar.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Ignorera trådar

Inläggav rdos » 2015-02-14 17:09:42

:roll:

Först ignorera användare, nu ska man alltså kunna ignorera trådar oxå? :-)051

Förslag: Man kan ignorera alltsammans genom att inte besöka forumet, både användare man ogillar och ämnen man ogillar.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Ignorera trådar

Inläggav Hadraniel » 2015-02-14 17:24:38

rdos skrev::roll:

Först ignorera användare, nu ska man alltså kunna ignorera trådar oxå? :-)051

Förslag: Man kan ignorera alltsammans genom att inte besöka forumet, både användare man ogillar och ämnen man ogillar.


Har aldrig ignorerat någon användare då jag vill se vad alla skriver.

Dock vill jag lätt kunna hitta trådar jag vill läsa utan att de blandas med massvis av trådar jag tycker känns helt meningslösa för mig att läsa. Så istället för att se kanske 95% icke intressanta trådar och försöka leta upp de kanske max 5% av trådarna jag eventuellt vill läsa varenda gång så vore det ju bra att kunna solla bort de ointressanta trådarna med tiden och sedan välja gällande de nytillkomna om man vill se dem eller ignorera dem första gången de dyker upp.

Fast då jag sällan tycker det dyker upp saker som känns intressanta för mig i trådarna så funderar jag faktiskt allvarligt att gå på ditt förslag att inte besöka forumet alls även om jag inte bestämt mig helt ännu.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Ignorera trådar

Inläggav Kvasir » 2015-02-14 17:38:25

rdos skrev::roll:

Först ignorera användare, nu ska man alltså kunna ignorera trådar oxå? :-)051

Förslag: Man kan ignorera alltsammans genom att inte besöka forumet, både användare man ogillar och ämnen man ogillar.


Ännu bättre, om man installerar Adblock, el. likn., så kan man enkelt definiera en regel för att ignorera hela forumet. Vid närmare eftertanke borde man kunna ignorera hela internet på det sättet. :)
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Ignorera trådar

Inläggav Titti » 2015-02-14 17:39:10

Man kan prenumerera på (bevaka) trådar man är intresserad av. Då går de enkelt att hitta åter till och man får mail om det kommer nya inlägg. Man kan också bevaka hela avdelningar.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Ignorera trådar

Inläggav River » 2015-02-14 17:39:58

Hadraniel skrev:
rdos skrev::roll:

Först ignorera användare, nu ska man alltså kunna ignorera trådar oxå? :-)051

Förslag: Man kan ignorera alltsammans genom att inte besöka forumet, både användare man ogillar och ämnen man ogillar.


Har aldrig ignorerat någon användare då jag vill se vad alla skriver.

Dock vill jag lätt kunna hitta trådar jag vill läsa utan att de blandas med massvis av trådar jag tycker känns helt meningslösa för mig att läsa. Så istället för att se kanske 95% icke intressanta trådar och försöka leta upp de kanske max 5% av trådarna jag eventuellt vill läsa varenda gång så vore det ju bra att kunna solla bort de ointressanta trådarna med tiden och sedan välja gällande de nytillkomna om man vill se dem eller ignorera dem första gången de dyker upp.

Fast då jag sällan tycker det dyker upp saker som känns intressanta för mig i trådarna så funderar jag faktiskt allvarligt att gå på ditt förslag att inte besöka forumet alls även om jag inte bestämt mig helt ännu.

Og hvor mange tråder har du startet? Et forum er tross alt avhengig av trådstartere.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Ignorera trådar

Inläggav rdos » 2015-02-14 17:40:28

Kvasir skrev:Ännu bättre, om man installerar Adblock, el. likn., så kan man enkelt definiera en regel för att ignorera hela forumet. Vid närmare eftertanke borde man kunna ignorera hela internet på det sättet. :)


Om man vill ignorera hela Internet så är det nog enklare att säga upp sitt abonemmang eller sälja sin dator. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Ignorera trådar

Inläggav Hadraniel » 2015-02-14 17:42:41

Titti skrev:Man kan prenumerera på (bevaka) trådar man är intresserad av. Då går de enkelt att hitta åter till och man får mail om det kommer nya inlägg. Man kan också bevaka hela avdelningar.


Hade missat det. Fast det blir ju fortfarande så att man måste rota igenom samma ointressanta trådar flera gånger om man vill hitta nya trådar som man vill bevaka.

Går det förresten att ta bort funktionen att bli meddelad via mail vid nya inlägg? Vill inte bli spammad med mail hela tiden bara för att jag vill kunna se de trådar jag vill följa när jag väl är inne här.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Ignorera trådar

Inläggav River » 2015-02-14 18:05:15

River skrev:
Hadraniel skrev:
rdos skrev::roll:

Först ignorera användare, nu ska man alltså kunna ignorera trådar oxå? :-)051

Förslag: Man kan ignorera alltsammans genom att inte besöka forumet, både användare man ogillar och ämnen man ogillar.


Har aldrig ignorerat någon användare då jag vill se vad alla skriver.

Dock vill jag lätt kunna hitta trådar jag vill läsa utan att de blandas med massvis av trådar jag tycker känns helt meningslösa för mig att läsa. Så istället för att se kanske 95% icke intressanta trådar och försöka leta upp de kanske max 5% av trådarna jag eventuellt vill läsa varenda gång så vore det ju bra att kunna solla bort de ointressanta trådarna med tiden och sedan välja gällande de nytillkomna om man vill se dem eller ignorera dem första gången de dyker upp.

Fast då jag sällan tycker det dyker upp saker som känns intressanta för mig i trådarna så funderar jag faktiskt allvarligt att gå på ditt förslag att inte besöka forumet alls även om jag inte bestämt mig helt ännu.

Og hvor mange tråder har du startet? Et forum er tross alt avhengig av trådstartere.

Hvis ingen hadde startet tråder (dumme som ikke-dumme) så hadde det jo gått helt i stå da!
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Ignorera trådar

Inläggav Miche » 2015-02-14 18:17:51

Hadraniel skrev:Går det förresten att ta bort funktionen att bli meddelad via mail vid nya inlägg?
Dels kan du klicka på länken längst ner på sidan i varje tråd, dels kan man klicka Nej på sista frågan på den här sidan (annars så ställs det in att du får mail från varje tråd någon skriver i som du själv skrivit i).

På den här sidan kan du se vilka trådar som du har under bevakning så att du enkelt kan stänga av funktionen för de trådar du inte vill ha det på.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Ignorera trådar

Inläggav Hadraniel » 2015-02-14 18:18:39

River skrev:
Hadraniel skrev:
rdos skrev::roll:

Först ignorera användare, nu ska man alltså kunna ignorera trådar oxå? :-)051

Förslag: Man kan ignorera alltsammans genom att inte besöka forumet, både användare man ogillar och ämnen man ogillar.


Har aldrig ignorerat någon användare då jag vill se vad alla skriver.

Dock vill jag lätt kunna hitta trådar jag vill läsa utan att de blandas med massvis av trådar jag tycker känns helt meningslösa för mig att läsa. Så istället för att se kanske 95% icke intressanta trådar och försöka leta upp de kanske max 5% av trådarna jag eventuellt vill läsa varenda gång så vore det ju bra att kunna solla bort de ointressanta trådarna med tiden och sedan välja gällande de nytillkomna om man vill se dem eller ignorera dem första gången de dyker upp.

Fast då jag sällan tycker det dyker upp saker som känns intressanta för mig i trådarna så funderar jag faktiskt allvarligt att gå på ditt förslag att inte besöka forumet alls även om jag inte bestämt mig helt ännu.

Og hvor mange tråder har du startet? Et forum er tross alt avhengig av trådstartere.


Jag har väl startat åtminstone 2 trådar vad jag kommer på spontant just nu, men kanske det är någon eller några fler än så. Fast jag förstår inte riktigt vad det har att göra med att jag lättare vill kunna hitta de trådar som faktiskt intresserar mig eller att jag tycker att det sällan skrivs saker som känns så intressanta för mig ens i de existerande trådar gällande de ämnen jag vill veta mer om eller diskutera på djupet.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Ignorera trådar

Inläggav Hadraniel » 2015-02-14 18:23:30

Miche skrev:
Hadraniel skrev:Går det förresten att ta bort funktionen att bli meddelad via mail vid nya inlägg?
Dels kan du klicka på länken längst ner på sidan i varje tråd, dels kan man klicka Nej på sista frågan på den här sidan (annars så ställs det in att du får mail från varje tråd någon skriver i som du själv skrivit i).

På den här sidan kan du se vilka trådar som du har under bevakning så att du enkelt kan stänga av funktionen för de trådar du inte vill ha det på.


Tänkte mer på hur man stänger av funktionen att bli informerad via mail på de trådar man faktiskt har som bevakade. Vill alltså ha en lista med bevakade trådar som jag vill ha kunna kolla på smidigt och samtidigt slippa få mail om inlägg som görs i just de trådarna. Det lyckas jag inte klura ut hur jag ska göra för att få till.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Ignorera trådar

Inläggav Miche » 2015-02-14 18:24:48

Hadraniel skrev:Jag har väl startat åtminstone 2 trådar [...]
Du har startat fem trådar vilket framgår av denna sökning!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Ignorera trådar

Inläggav Hadraniel » 2015-02-14 18:27:25

Miche skrev:
Hadraniel skrev:Jag har väl startat åtminstone 2 trådar [...]
Du har startat fem trådar vilket framgår av denna sökning!


Är helt usel på att använda sökfunktioner på forum. Tycker aldrig det brukar funka bra att hitta det man är ute efter så har helt skippat den biten utan letar trådar via "nya inlägg" istället. Därför jag gärna skulle vilja kunna ignorera ointressanta trådar så att man bara får upp nya samt de man inte ignorerat ännu där.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Ignorera trådar

Inläggav River » 2015-02-14 18:34:00

Hadraniel skrev:
Miche skrev:
Hadraniel skrev:Jag har väl startat åtminstone 2 trådar [...]
Du har startat fem trådar vilket framgår av denna sökning!


Är helt usel på att använda sökfunktioner på forum. Tycker aldrig det brukar funka bra att hitta det man är ute efter så har helt skippat den biten utan letar trådar via "nya inlägg" istället. Därför jag gärna skulle vilja kunna ignorera ointressanta trådar så att man bara får upp nya samt de man inte ignorerat ännu där.

Kanskje noen også synes dine tråder er uinteressante, så det er kanskje ikke noe dumt forslag.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Ignorera trådar

Inläggav Hadraniel » 2015-02-14 18:40:03

River skrev:Kanskje noen også synes dine tråder er uinteressante, så det er kanskje ikke noe dumt forslag.


Jo, det är säkert många som tycker att mina trådar är ointressanta också och då tycker jag att de ska kunna filtrera bort dem om de tycker det istället för att leta bland de trådarna och många andra de har noll intresse av varje gång de vill hitta det de vill läsa eller de nya trådar som skapats alternativt börja kolla på de gamla trådar som finns.

De flesta har nog ett antal trådar som de inte vill läsa någonsin. Vissa kanske inte är intresserade av nonsenstrådarna, vissa kanske inte vill gå in i religionstrådarna och så vidare och då är det väl suveränt att kunna börja sålla bort dessa så att man lättare hittar det som är intressant för just en själv?
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Ignorera trådar

Inläggav Meppe » 2015-02-14 19:59:57

Mitt nuvarande problem är att jag börjar må dåligt av att se en av trådtitlarna. Det hjälper alltså inte att låta bli att klicka på den. Fick lösa det genom att bokstavligen avlägsna mig från möjligheten att göra något direkt korkat och i längden destruktivt. Jag inser att vi inte kan förbjuda diskussioner av den orsaken, därav mitt önskemål.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in