Ignorera moderatorer som vanliga användare

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

Ignorera moderatorer som vanliga användare

Inläggav nallen » 2011-09-04 11:16:57

När jag försöker ignorera Miche får jag felmeddelandet:
Du kan inte lägga till administratörer och moderatorer till din lista över ignorerade medlemmar.

Det är nog rimligt att man inte kan ignorera moderatorerna i deras moderator-roll, men man borde kunna ignorera dem när de är vanliga användare. Annars blir man väl bannad snart igen.

Den enkla lösningen är att ge moderatorerna separata konton för deras moderatorverksamhet.

Moderator Alien: Kompletterade rubriken.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Re: Ignorera användare

Inläggav Thurizas » 2011-09-04 11:47:02

nallen skrev:Den enkla lösningen är att ge moderatorerna separata konton för deras moderatorverksamhet.

Detta har jag tänkt med. Det skulle vara mycket enklare att kunna skilja på vad som sägs av en moderator och eventuellt ajaj på fingrarna och vad en moderator säger som person.

+1.
Thurizas

Anslöt: 2009-09-16

Inläggav Sheyen » 2011-09-04 11:53:37

Thurizas skrev:
nallen skrev:Den enkla lösningen är att ge moderatorerna separata konton för deras moderatorverksamhet.

Detta har jag tänkt med. Det skulle vara mycket enklare att kunna skilja på vad som sägs av en moderator och eventuellt ajaj på fingrarna och vad en moderator säger som person.

+1.

Om en moderator agerar moderator då denne svarar på ett inlägg, så inleder moderatorn ifråga sitt inlägg med att skriva "Moderator:".
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Thurizas » 2011-09-04 11:57:38

Sheyen skrev:
Thurizas skrev:

+1.

Om en moderator agerar moderator då denne svarar på ett inlägg, så inleder moderatorn ifråga sitt inlägg med att skriva "Moderator:".

Dock så är inte problemet löst. Vill man kunna ignorera en moderator som person så går det ju uppenbarligen inte.
Thurizas

Inläggav Moggy » 2011-09-04 12:20:43

Kanske blir krångligt att hålla på med två konton och tvingas logga ut och in hela tiden?
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav nallen » 2011-09-04 12:23:34

Det är väl bara att logga in i ett annat fönster?
nallen

Inläggav Thurizas » 2011-09-04 12:24:53

Moggy skrev:Kanske blir krångligt att hålla på med två konton och tvingas logga ut och in hela tiden?

Men även enklare att kunna skilja på sin roll som moderator och som vanlig person.
Thurizas

Re: Ignorera moderatorer som vanliga användare

Inläggav Miche » 2011-09-04 21:59:50

Moderator: Rent praktiskt skulle det inte fungera med en webbläsare eftersom kakan bara tillåter en inloggning men med två olika webbläsare igång samtidigt fungerar det.

Frågan om vi ska agera med två olika användare överlåter vi till Admin och/eller forumägaren.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Parvlon » 2011-09-04 22:10:46

Miche skrev:Moderator: Rent praktiskt skulle det inte fungera med en webbläsare eftersom kakan bara tillåter en inloggning men med två olika webbläsare igång samtidigt fungerar det.
Jo, de flesta webbläsare har något som heter "privacy mode" eller liknande. Då delas inte kakorna.
Parvlon

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav nallen » 2011-09-04 22:16:19

Det är väl skit samma om det är obekvämt för moderatorerna.
Det vore snarare bra om det är jobbigt att kvadda tråd efter tråd i ansträngningarna att hålla varandra om ryggen.
nallen

Inläggav Miche » 2011-09-04 22:21:06

nallen skrev:Det är väl skit samma om det är obekvämt för moderatorerna.

Instämmer fullständigt, faktum är att jag tror det kan vara bättre för oss så vi skärper oss lite och inte blandar ihop rollerna.
Miche

Inläggav BigPete » 2011-09-04 22:59:31

De allra flesta forum har en användare specifikt för Moderatorer eller administratörer.
Driver själv flertalet forum och är moderator på en drös, ALLA har denna lösning.

Dels för att den moderator som utför en uppgift inte ska få skit privat, men dels för att fler ska kunna svara på t.ex. kommentarer skickade i pm med åsikter om ett ingrepp som görs.

Moderatorer och admin är ju också medlemmar och har åsikter och tankar kring saker precis som vi medlemmar.
Som moderator eller admin blir stämpeln kvar hela tiden, även fast personen ifråga surfar runt för sitt eget privata intresse och inte som moderator.

Starta ett forum kan vem som helst göra. Att driva det krävs lite mer.
Massor med medlemmar kommer med goda förslag och det borde lyssnas liiite mer på dessa än sin egen övertygelse om hur saker ska vara.

Det finns "addon" att lägga till som gör att moderatorer kan välja vilken skribent det ska vara på ett inlägg de skriver, så det går lika enkelt att skriva ett inlägg med sin egen användare eller som moderator/admin.
BigPete

Anslöt: 2011-06-17

Inläggav kullan » 2011-09-12 16:03:32

Man låta bli att läsa inläggen som dom gör privat oxå. Jag läser inte allt som alla skriver.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav nallen » 2011-11-22 15:33:22

Kommer ni nån vart i den här frågan?
Jag kommer för eller senare att expoldera på grund av nåt idiotinlägg som gjort som privatperson av en moderator.
Se åt åtminstone till att skaffa er skiljda konton - det kan ni implementera ikväll om det är så.
nallen

Inläggav Miche » 2011-11-22 15:42:36

Jag har påmint Liebert (som är den som kan genomföra det) med ett PM.
Miche

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in