Hur starkt är egentligen Xanor?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur starkt är egentligen Xanor?

Inläggav Kahlokatt » 2010-01-20 0:03:02

Jag tog en Xanor mot ångest i går och DÄCKADE. Jag somnade om och om igen i princip hela dagen. Gav upp, gick och lade mig på riktigt, VID HALV TIO och sov som en gris I TOLV TIMMAR. Jädrar vad Xanor måste vara starkt.

Jag har blivit varnad för att de är vidrigt beroendeframkallande, men att de var så STARKA visste jag inte.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-05 0:03:35, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Alexandra » 2010-01-20 0:13:25

Jag har inte haft just Xanor, men många preparat funkar ju så att man (eller rättare sagt jag, i alla fall) blir väldigt trött första gången; när man sen blir mer van reagerar man inte lika starkt. Bara en tanke...
Senast redigerad av Alexandra 2011-05-05 0:03:35, redigerad totalt 1 gång.
Alexandra
Inaktiv
 
Inlägg: 1388
Anslöt: 2009-01-02
Ort: Stockholmsförort

Inläggav Liljencroowna » 2010-01-20 0:18:11

Jag blir sån i början, av bara ynka antihistaminer.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-05 0:03:35, redigerad totalt 1 gång.
Liljencroowna
 
Inlägg: 4412
Anslöt: 2009-02-28

Inläggav sugrövmanövern » 2010-01-20 1:54:33

Bensodiazepiner är starkare i början, när man inte ätit dem förut.

Men Xanor är potent. Den bästa jag provat mot GAD. Jag använder den som sömntablett också, eftersom min läkare nu vägrar ge mig Flunitrazepam. Jag har dock aldrig haft några problem med beroende. Jag brukar sluta cold turkey från 4-6 mg depot dagligen, när jag inte klarar av att ringa och förnya receptet.

Jag blir inte trött av den dock, snarare mer skärpt. Därför kan jag somna med hjälp av den, för jag kan koncentrera mig på att försöka sova, och hålla ångesten stången så den inte håller mig vaken. Flunitrazepam fungerar liknande för mig, jag kan vara vaken, ta den dagtid mot ångest, likväl som sömntablett.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-05 0:03:35, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Debbido » 2010-01-21 19:57:09

sugrövmanövern skrev:Bensodiazepiner är starkare i början, när man inte ätit dem förut.

Men Xanor är potent. Den bästa jag provat mot GAD. Jag använder den som sömntablett också, eftersom min läkare nu vägrar ge mig Flunitrazepam. Jag har dock aldrig haft några problem med beroende. Jag brukar sluta cold turkey från 4-6 mg depot dagligen, när jag inte klarar av att ringa och förnya receptet.


Jösses, hur lyckades du få ut 6 mg? Jag fick ut 0,5 mg för 11 år sedan, mot tinnitus. Nyligen drev jag igenom doshöjning till 1 mg, med nya tinnitusbevis. Att få benzo av den ende faste psykiatrikern i Uddevalla är omöjligt! Han HATAR dem! Och drar in benzon från alla han träffar. Viss patienter går då över till alkohol och super ihjäl sig. Det tycker han är bättre. Det blir färre patienter på så sätt och han riskerar inga prickar för frikostig utskrivning av benzo.

Min 1 mg ger inte särskilt stor effekt längre. I början gick jag i däck på 0,5 mg.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Återgå till Aspergare och vården



Logga in