Hur man väljer användarnamn

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur man väljer användarnamn

Inläggav Vaelin » 2023-01-12 17:32:38

Jag har alltid haft svårt att välja användarnamn när man t. ex ska skapa ett konto på någon sida. Det är nästan så att det framkallar riktig ångest hos mig. När jag gick med i detta forumet så valde jag användarnamn efter en karaktär från en bok, men det känns så.. opersonligt/tråkigt(?). Så ja, hur gör man för att välja ett bra användarnamn egentligen? Vad har ni för tips?
Vaelin
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2019-08-07

Hur man väljer användarnamn

Inläggav nescio » 2023-01-12 18:46:04

Man kan ju ta sitt riktiga namn.
nescio
 
Inlägg: 3835
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Hur man väljer användarnamn

Inläggav Vaelin » 2023-01-13 18:42:19

Det kan man absolut göra ja. Men om man vill ha lite anonymitet så är det ingen vidare bra idé.
Vaelin
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2019-08-07

Hur man väljer användarnamn

Inläggav nescio » 2023-01-13 19:33:54

Vaelin skrev:Det kan man absolut göra ja. Men om man vill ha lite anonymitet så är det ingen vidare bra idé.
Ibland har jag använt mitt förnamn med en siffra efter, typ Anders3. Annars har jag tagit namnet på någon historisk person eller på någon karaktär i en bok eller film, typ Kalle_Anka eller Storpotäten. Men då måste man ju hitta ett namn som är ledigt.
nescio
 
Inlägg: 3835
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Hur man väljer användarnamn

Inläggav Mammaspojke » 2023-01-14 12:06:19

Vaelin skrev:Det kan man absolut göra ja. Men om man vill ha lite anonymitet så är det ingen vidare bra idé.


Känner också att man inte ska använda sitt eget namn. Ett exempel är att man kanske råkar stöta sig med någon galen person som börjar trakassera en på alla sidor man är medlem på osv. och kanske lyckas söka upp en om man använder sitt eget namn.

Mitt var enkelt :P
Nämen mådde inte så bra när jag skapade mitt här. Vet inte om man kan ändra.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Hur man väljer användarnamn

Inläggav nallen » 2023-01-14 12:59:03

Angående namnbyten:
Forumreglerna skrev:Regler för användarnamn/konton

• Vi byter inte användarnamn på konton. Undantag kan dock göras för helt nya medlemmar som exempelvis vill korrigera en felstavning.
• Som medlem får du inte självsvåldigt registrera ännu ett konto. Detta kommer att upptäckas, en varning utfärdas och kopplingen mellan dina två identiteter kommer att offentliggöras på forumet.
• Det är dock tillåtet att göra ett (1) kontobyte under förutsättning att detta sker med de andra medlemmarnas vetskap. Kontakta alltid Admin först.
• Byte av identitet utan övriga medlemmars vetskap tillåts endast under särskilda omständigheter, exempelvis hot. Kontakta alltid Admin för att lösa detta problem på bästa sätt. Agera inte på egen hand.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur man väljer användarnamn

Inläggav Heidi79 » 2023-01-14 14:13:52

Mammaspojke skrev:Känner också att man inte ska använda sitt eget namn. Ett exempel är att man kanske råkar stöta sig med någon galen person som börjar trakassera en på alla sidor man är medlem på osv. och kanske lyckas söka upp en om man använder sitt eget namn.


Enligt pappa inte ja får ta riktiga namn.. Så det skäll när tar Heidi
å inte skicka bilder mig till främmande
fast riktiga namn e Adelheid Helene
Men det alla e Adelheid kallas Heidi så.. :-)063
Heidi79
 
Inlägg: 1440
Anslöt: 2009-06-22

Hur man väljer användarnamn

Inläggav Mammaspojke » 2023-01-14 14:15:12

nallen skrev:Angående namnbyten:
Forumreglerna skrev:Regler för användarnamn/konton

• Vi byter inte användarnamn på konton.



Jag får helt enkelt vara en Mammas Pojke för evigt :-)018
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Hur man väljer användarnamn

Inläggav Mammaspojke » 2023-01-14 14:17:17

Heidi79 skrev:
Mammaspojke skrev:Känner också att man inte ska använda sitt eget namn. Ett exempel är att man kanske råkar stöta sig med någon galen person som börjar trakassera en på alla sidor man är medlem på osv. och kanske lyckas söka upp en om man använder sitt eget namn.


Enligt pappa inte ja får ta riktiga namn.. Så det skäll när tar Heidi
å inte skicka bilder mig till främmande
fast riktiga namn e Adelheid Helene
Men det alla e Adelheid kallas Heidi så.. :-)063


Bara förnamnet är ingen fara. Det är om man har både för och efternamn synligt som det inte är så bra kanske.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Återgå till Intressanta intressen



Logga in