Hur lever man som HBT-aspergare?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Flia » 2009-09-04 13:16:31

Bippo = bipolär

Du ser alltså din sexuella läggning som "säregen" ?? Har du inte förstått att det inte längre behöver vara stigmatiserande att vara homo/bi/trans?

Jag tror det är du själv som har trillat dit på "jag är så annorlunda" som vi alla känner med våra neuropsykiatriska och psykiska funktionshinder.

HBT behöver inte alls vara en del av det.
Att skaffa sex eller förhållande däremot är lite kinkigt om man inte söker sig till ställen där man vet att andra HBT-personer finns.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:16:45, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav lachicalove » 2009-09-04 14:41:34

Flia skrev:Bippo = bipolär

Du ser alltså din sexuella läggning som "säregen" ?? Har du inte förstått att det inte längre behöver vara stigmatiserande att vara homo/bi/trans?

Jag tror det är du själv som har trillat dit på "jag är så annorlunda" som vi alla känner med våra neuropsykiatriska och psykiska funktionshinder.

HBT behöver inte alls vara en del av det.
Att skaffa sex eller förhållande däremot är lite kinkigt om man inte söker sig till ställen där man vet att andra HBT-personer finns.


Jag ser hela mig säregen för det är jag du alla med våra isues, det är att försöka behärska det hela för min del iaf, och komma i kontakt med likasinnade för att lära mig känna igen det själv ev har att kämpa med.
Senast redigerad av lachicalove 2011-05-04 21:16:45, redigerad totalt 1 gång.
lachicalove
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Sundbyberg

Inläggav Flia » 2009-09-04 17:08:15

På QX. se finns en hel del klubbar för olika funkionshinder. Jag är själv med i flera av dom.
Där kan man faktiskt hitta dejter som både har samma kön och samma felkopplingar.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in