Hur har ni det med kärleken?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2015-03-28 21:22:14

nallen skrev:Jag vill ha regelbundenhet och förutsägbarhet - inte krångel, spontanitet, drama och annat som känslor drar med sig.


Men ett och annat spontan-sex är väl ändå härligt..?
Senast redigerad av antonius 2015-03-28 21:24:09, redigerad totalt 1 gång.
antonius
 
Inlägg: 21866
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav nallen » 2015-03-28 21:22:45

Det känner jag inte till.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav River » 2015-03-29 1:19:50

Kjærlighetsliv særlig da. :lol: :-)002
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Kevlarsoul » 2015-03-29 1:23:53

Är sedan snart 2 år tillbaka ihop med marxisten och sedan snart 1 år tillbaka bor vi tillsammans, är även förlovade.
Det vet väl iofs de flesta här. :oops:

Jag är lycklig. :-)Happy
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav gordonfriman » 2015-03-29 15:37:58

Det jobbiga för mig är att efter jag har haft sex med en tjej så får jag ett sånt otroligt hat mot henne, jag har ingen aning om varför jag känner så. Är det någon här som har samma problem?
gordonfriman
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2015-03-29
Ort: Svarta MesStaden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Maggi » 2015-03-29 16:54:20

Letar efter någon som kan få mig att skratta! :wink:
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-29 17:11:56

gordonfriman skrev:Det jobbiga för mig är att efter jag har haft sex med en tjej så får jag ett sånt otroligt hat mot henne, jag har ingen aning om varför jag känner så. Är det någon här som har samma problem?
Det gick för lätt så du tycker hon är en hora?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav plåtmonster » 2015-03-29 17:19:19

Eller att man känner sig förråd av sina drifter?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Maggi » 2015-03-29 17:36:22

plåtmonster skrev:Eller att man känner sig förråd av sina drifter?


lite som att titta på den tomma chipspåsen och godispappret efter frossandet kanske..
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-29 17:38:45

Taskigt att använda andra människor som levande chipspåsar.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Maggi » 2015-03-29 17:48:56

sugrövmanövern skrev:Taskigt att använda andra människor som levande chipspåsar.


Ja det är det, om det inte är ömsesidigt, och det är det väl sällan kanske.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Alien » 2015-03-29 18:02:57

gordonfriman skrev:Det jobbiga för mig är att efter jag har haft sex med en tjej så får jag ett sånt otroligt hat mot henne, jag har ingen aning om varför jag känner så. Är det någon här som har samma problem?

För att hon inlett dig i frestelse?

Känslan finns redan i GT. Det kanske är något traditionellt mot den syndiga kvinnan.
Men därefter fick Amnon en mycket stor motvilja mot henne; ja, den motvilja han fick mot henne var större än den kärlek han hade haft till henne.
(Andra Samuelsboken)

Det var ju Amnon som syndat mot Gud, alltså hatade han henne.

Frågan är om du hade några positiva känslor alls inför tjejen före (alltså förutom kåtheten)? Försvann de efteråt? Eller hatar du tjejer i princip och bara gör undantag för sex ibland?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav gordonfriman » 2015-03-29 19:31:12

sugrövmanövern skrev:
gordonfriman skrev:Det jobbiga för mig är att efter jag har haft sex med en tjej så får jag ett sånt otroligt hat mot henne, jag har ingen aning om varför jag känner så. Är det någon här som har samma problem?
Det gick för lätt så du tycker hon är en hora?


Det kvittar om det är en prostituerad eller en som man har väldigt starka känslor för. Jag tror nog verkligen inte att du skulle tycka att det var så jävla roligt ifall du inte ens kan kolla den du vill dela ditt liv med i ögonen och känna dig äcklad av henne efter att ni har haft sex, det förstör ganska mycket.
gordonfriman
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2015-03-29
Ort: Svarta MesStaden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-29 19:43:02

gordonfriman skrev:
sugrövmanövern skrev:
gordonfriman skrev:Det jobbiga för mig är att efter jag har haft sex med en tjej så får jag ett sånt otroligt hat mot henne, jag har ingen aning om varför jag känner så. Är det någon här som har samma problem?
Det gick för lätt så du tycker hon är en hora?


Det kvittar om det är en prostituerad eller en som man har väldigt starka känslor för. Jag tror nog verkligen inte att du skulle tycka att det var så jävla roligt ifall du inte ens kan kolla den du vill dela ditt liv med i ögonen och känna dig äcklad av henne efter att ni har haft sex, det förstör ganska mycket.
Ja, det förstår jag. Jag hoppas du kan finna orsaken till problemet.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav plåtmonster » 2015-03-29 19:43:35

Kanske är det köttsliga med kroppsvätskor och intimitet som framkallar denna känsla?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Charlie72 » 2015-03-29 19:48:16

Lika bra i dag som i går :-)Happy
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-03-29 22:21:03

gordonfriman skrev:
sugrövmanövern skrev:
gordonfriman skrev:Det jobbiga för mig är att efter jag har haft sex med en tjej så får jag ett sånt otroligt hat mot henne, jag har ingen aning om varför jag känner så. Är det någon här som har samma problem?
Det gick för lätt så du tycker hon är en hora?


Det kvittar om det är en prostituerad eller en som man har väldigt starka känslor för. Jag tror nog verkligen inte att du skulle tycka att det var så jävla roligt ifall du inte ens kan kolla den du vill dela ditt liv med i ögonen och känna dig äcklad av henne efter att ni har haft sex, det förstör ganska mycket.


Tips: Låt bli att ha sex med dem och identifiera dig som asexuell.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Puzzle » 2015-03-29 22:40:09

rdos skrev:
gordonfriman skrev:Det kvittar om det är en prostituerad eller en som man har väldigt starka känslor för. Jag tror nog verkligen inte att du skulle tycka att det var så jävla roligt ifall du inte ens kan kolla den du vill dela ditt liv med i ögonen och känna dig äcklad av henne efter att ni har haft sex, det förstör ganska mycket.


Tips: Låt bli att ha sex med dem och identifiera dig som asexuell.


Håller med, alternativt till du har kommit fram till vad det är som gör att då känner sådan avsky mot personen efteråt. Förutsatt att sexet i sig är värt det.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Huggorm » 2015-03-29 22:52:29

gordonfriman skrev:
sugrövmanövern skrev:
gordonfriman skrev:Det jobbiga för mig är att efter jag har haft sex med en tjej så får jag ett sånt otroligt hat mot henne, jag har ingen aning om varför jag känner så. Är det någon här som har samma problem?
Det gick för lätt så du tycker hon är en hora?


Det kvittar om det är en prostituerad eller en som man har väldigt starka känslor för. Jag tror nog verkligen inte att du skulle tycka att det var så jävla roligt ifall du inte ens kan kolla den du vill dela ditt liv med i ögonen och känna dig äcklad av henne efter att ni har haft sex, det förstör ganska mycket.
Det där borde du prata med en psykolog om. Jag misstänker att vissa av de seriemördare som inriktat sig på prostituerade eller vanliga kvinnor haft samma ungefär känslor som du. Ännu så länge kanske du kan kontrollera dig men vad händer om du samtidigt är i en depression till exempel?
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-03-30 15:19:04

Huggorm skrev:Det där borde du prata med en psykolog om. Jag misstänker att vissa av de seriemördare som inriktat sig på prostituerade eller vanliga kvinnor haft samma ungefär känslor som du. Ännu så länge kanske du kan kontrollera dig men vad händer om du samtidigt är i en depression till exempel?


Nja, det håller jag inte med om. Det här är mer eller mindre "standardreaktionen" som många asexuella har på sex, även om den kanske är starkare i det här fallet. Det kan i sin tur ha att göra med att det oftast är asexuella tjejer som tycker att sex är äckligt. Fast själva reaktionen att sex är äckligt finns dock hos båda könen, men då killar förväntas gilla sex så kommer de antagligen mer sällan fram till att de är asexuella. Sedan är ju just termen "asexuell" missledande, då det inte handlar om att sakna sexdrift, utan att tycka att sex är äckligt hos de flesta neurodiversa som identifierar sig som asexuella.

Att en psykolog skulle förstå det där ser jag som tämligen osannolikt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Maggi » 2015-03-30 15:24:42

rdos skrev:
Huggorm skrev:Det där borde du prata med en psykolog om. Jag misstänker att vissa av de seriemördare som inriktat sig på prostituerade eller vanliga kvinnor haft samma ungefär känslor som du. Ännu så länge kanske du kan kontrollera dig men vad händer om du samtidigt är i en depression till exempel?


Nja, det håller jag inte med om. Det här är mer eller mindre "standardreaktionen" som många asexuella har på sex, även om den kanske är starkare i det här fallet. Det kan i sin tur ha att göra med att det oftast är asexuella tjejer som tycker att sex är äckligt. Fast själva reaktionen att sex är äckligt finns dock hos båda könen, men då killar förväntas gilla sex så kommer de antagligen mer sällan fram till att de är asexuella. Sedan är ju just termen "asexuell" missledande, då det inte handlar om att sakna sexdrift, utan att tycka att sex är äckligt hos de flesta neurodiversa som identifierar sig som asexuella.

Att en psykolog skulle förstå det där ser jag som tämligen osannolikt.


Men hur kan du så starkt misstänka assexualitet, kan det inte finnas andra orsaker till hans problem?
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Charlie72 » 2015-03-30 15:38:17

Minst lika bra som i går :-)Happy
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-03-30 20:15:16

Maggi skrev:Men hur kan du så starkt misstänka assexualitet, kan det inte finnas andra orsaker till hans problem?


Det ska man alltid göra när någon nämner att sex är äckligt, eller blir äcklade efter sex. Det borde psykologer med lära sig. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav gordonfriman » 2015-03-31 2:04:22

Huggorm skrev:
gordonfriman skrev:
sugrövmanövern skrev:Det gick för lätt så du tycker hon är en hora?


Det kvittar om det är en prostituerad eller en som man har väldigt starka känslor för. Jag tror nog verkligen inte att du skulle tycka att det var så jävla roligt ifall du inte ens kan kolla den du vill dela ditt liv med i ögonen och känna dig äcklad av henne efter att ni har haft sex, det förstör ganska mycket.
Det där borde du prata med en psykolog om. Jag misstänker att vissa av de seriemördare som inriktat sig på prostituerade eller vanliga kvinnor haft samma ungefär känslor som du. Ännu så länge kanske du kan kontrollera dig men vad händer om du samtidigt är i en depression till exempel?


Jag var nyligen hos en psykolog, och mitt problem kan bero på min dåliga uppväxt. Blev sviken av många och har gjort otroligt många dåliga val i mitt liv. Nu vet jag ju inte om du var seriös med att jag skulle kunna bli en seriemördare men jag tar väl betet. Jag skulle aldrig tänka mig kunna lyfta handen mot kvinnor med tanke på att jag växte upp med 3 systrar och min moder.

rdos skrev:
Maggi skrev:Men hur kan du så starkt misstänka assexualitet, kan det inte finnas andra orsaker till hans problem?


Det ska man alltid göra när någon nämner att sex är äckligt, eller blir äcklade efter sex. Det borde psykologer med lära sig. :mrgreen:


Sex är det sista jag tycker är äckligt, det finns inget bättre. Det är självaste personen jag känner så efter vi har haft det. Så jag tror nog inte att jag är asexuell
gordonfriman
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2015-03-29
Ort: Svarta MesStaden

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in