Hur "hantera" fast tjänst?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur "hantera" fast tjänst?

Inläggav JCSweden » 2014-11-28 7:55:00

Jag har ett lite konstigt problem. Jobbar som medicinsk sekreterare på akutmottagning och har precis fått reda på att jag har fått en fast tjänst på 80% jag sökt (hade 75% vikariat innan). Grejen är att när jag haft vikariat har jag alltid haft ett slutdatum att gå på och liksom vetat att då ska jag sluta. Missförstå mig inte, jag tycker det är roligt (för det mesta) och har jättebra kollegor men det är något helt nytt för mig att få fast tjänst och jag vet inte hur jag ska hantera det. Antagligen är det en såpass stor förändring att den ger mig massa ångest. Jag har en del annat som gnager mig, jag bor fortfarande hos mina föräldrar (är 24 år) och bör ju flytta hemifrån snart, det blir bara så himla mycket på en gång med jobbet och att känna press att flytta. Det är nu jag känner att jag måste ta steget ut i vuxenvärlden på allvar.

Någon som har tips på hur man kan hantera detta? Jag är generellt en ganska ångestladdad person och önskar att jag kunde leva mer i nuet så att inte min hjärna hela tiden ligger flera månder före. Är en ganska rastlös själ som har svårt för att binda mig vid saker. Har försökt med terapi i ett par omgångar men det har inte fungerat utan jag har då till viss del lyckats lösa mina dåvarande problem på egen hand. Medicin är jag tveksam till om jag vill ta men är även tveksam till om det räcker med "bara" livsstilsförändring (träna mer, äta bättre osv).

Hoppas att det jag skrivit är någorlunda förståerligt och inte en enda röra. Tack på förhand!
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Re: Hur "hantera" fast tjänst?

Inläggav slackern » 2014-11-28 8:04:58