Hur föra in filer från dator till androidtelefonen?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur föra in filer från dator till androidtelefonen?

Inläggav kullan » 2012-06-20 18:03:46

Hur gör man för att tex. föra över musikfiler som ligger i datorn till androidtelefonen? Tex. om man har musik på datorn men vill få in den på telefonen så den blir en MP3.

Det funkar inte genom att lägga in det på KIES och tro det ska funka. Det har jag provat och den kommer inte upp när man är på windows media player och klickar på synkronisera. Så hur gör man? På listan över enheter finns mobilen med men den verkar inte installerad som den ska. Står typ modem på mobilen. Hur får man bort det?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Hur föra in filer från dator till androidtelefonen?

Inläggav Miche » 2012-06-20 18:41:29

Senast när jag testade att kopiera musikfiler till en telefon (telefonen är då ansluten och liknar en disk) så fick jag frågan om filerna ska modifieras för att kunna spelas upp. Jag sitter inte så till att jag kan testa det just nu.

Att telefonen visas som ett modem betyder att du kan surfa via den om du behöver, det går nog att ställa in telefonen så den inte godkänner det om du inte vill riskera datatrafik i onödan.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Hur föra in filer från dator till androidtelefonen?

Inläggav barracuber » 2012-06-20 18:42:48

Detta har vi ju haft uppe förr utan att lösa det helt..

Vilken modell har du nu igen? Samsung Galaxy Mini?

Kan du se om den laddar batteriet? Isf ska batteriikonen i mobilen röra på sig för att indikera laddning.

När du ansluter kabeln, dyker det upp några gula infoballonger nere till höger i Windows? Min gissning är att det inte gör det eftersom det normalt sett bara händer första gången man ansluter.

När du ansluter kabeln, får du nån fråga i mobilen typ "charge only?", "storage unit?" och liknande, dvs telefonen undrar om du enbart vill ladda, eller överföra filer, eller ngt annat osv.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Sv: Hur föra in filer från dator till androidtelefonen?

Inläggav Zirre » 2012-06-24 19:11:01

Kollat i forumet hos Swedroid.se?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Återgå till IT-forum



Logga in