Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav Richard » 2011-05-21 19:50:53

Fick en iPhone 4 om jag förlängde mitt telefon-abbonemang. Även fast jag gick data i ett special-program på gymnasiet så kan jag inget om det. Allt har uppdaterats så mycket.

Jag har iaf. lyckats föra över musik till telefonen, men nu vill jag ha en av låtarna som ringsignal. Det måste väl gå på nått sätt?
Richard
 
Inlägg: 3410
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav 8R90D » 2011-05-21 22:14:51

Jag trodde också att det skulle vara lätt att byta ringsignal när jag köpte min iPhone 3GS men så var inte fallet. :(

Tydligen så får inte ringsignalen vara längre än 30 sekunder och måste vara i ett speciellt filformat.
Jag hittade en guide här: http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ri ... in-iphone/

Själv har jag inte haft ork att fixa en så jag kör fortfarande med default signalen. xD

Lycka till! :)

Edit: jag är inte säker men tror att det gäller 4'an också...
8R90D
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2011-05-18

Re: Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav VeganGeekGirl » 2011-05-22 12:13:31

Richard skrev:Fick en iPhone 4 om jag förlängde mitt telefon-abbonemang. Även fast jag gick data i ett special-program på gymnasiet så kan jag inget om det. Allt har uppdaterats så mycket.

Jag har iaf. lyckats föra över musik till telefonen, men nu vill jag ha en av låtarna som ringsignal. Det måste väl gå på nått sätt?


En ringsignal får vara högst 40 sekunder på iPhone 4. Det finns program där man kan välja vilken snutt av låten man vill ha. Jag använder RMakerPro och har har gjort två egna ringsignaler från låtar jag har på telefonen. Det program jag har kostar. Minns dock inte hur mycket. Men sök i Appstore så hittar du säkert en hel del. Sen när man gjort en rignsignal och har den på telefonen kan man byta den på vanligt sätt under inställningar/ljud.
VeganGeekGirl
 
Inlägg: 812
Anslöt: 2010-04-03
Ort: Nyköping

Re: Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav Mellanvärld » 2011-05-22 18:01:13

VeganGeekGirl skrev:En ringsignal får vara högst 40 sekunder på iPhone 4. Det finns program där man kan välja vilken snutt av låten man vill ha. Jag använder RMakerPro och har har gjort två egna ringsignaler från låtar jag har på telefonen. Det program jag har kostar. Minns dock inte hur mycket. Men sök i Appstore så hittar du säkert en hel del. Sen när man gjort en rignsignal och har den på telefonen kan man byta den på vanligt sätt under inställningar/ljud.
Måste ringsignalerna vara i något speciellt filformat, eller är det "vanlig" mp3 som gäller?
Mellanvärld
 
Inlägg: 1243
Anslöt: 2010-11-28
Ort: Göteborg

Re: Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav VeganGeekGirl » 2011-05-22 19:34:07

Mellanvärld skrev:
VeganGeekGirl skrev:En ringsignal får vara högst 40 sekunder på iPhone 4. Det finns program där man kan välja vilken snutt av låten man vill ha. Jag använder RMakerPro och har har gjort två egna ringsignaler från låtar jag har på telefonen. Det program jag har kostar. Minns dock inte hur mycket. Men sök i Appstore så hittar du säkert en hel del. Sen när man gjort en rignsignal och har den på telefonen kan man byta den på vanligt sätt under inställningar/ljud.
Måste ringsignalerna vara i något speciellt filformat, eller är det "vanlig" mp3 som gäller?


En del säger att man inte kan använda mp3 som ringsingnal men jag googlade litem och fann följande sida http://iphonebloggen.mobil.se/index.php/2009/08/valfri-mp3-som-ringsignal-till-iphone-enkelt-och-gratis/
VeganGeekGirl
 
Inlägg: 812
Anslöt: 2010-04-03
Ort: Nyköping

Re: Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav Richard » 2011-05-23 16:19:16

Tackar för era svar!
Richard
 
Inlägg: 3410
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav notwoodstock » 2015-08-12 5:40:28

Tack för tråden!

Jag ville köpa här, men dom fungerar inte på iPhone:

http://www.wellnessmusic.se/relaxtones.php
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav bittin » 2015-08-12 16:41:24

notwoodstock skrev:Tack för tråden!

Jag ville köpa här, men dom fungerar inte på iPhone:

http://www.wellnessmusic.se/relaxtones.php


Går att köpa Ringsignaler som funkar på iTunes annars
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Hur byter jag ringsignal på en iPhone 4?

Inläggav Nasheim » 2015-08-12 17:08:23

Nasheim
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2012-06-06
Ort: Småland

Återgå till IT-forum



Logga in