Hur bor du?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur bor du?

Inläggav Automaton » 2013-09-25 22:33:47

Jag bor ensam i en hyresrätt, 2 rum och kök cirka 52 kvadratmeter. Känns alldeles för stort och skulle nog faktiskt hellre vilja ha en etta, hyran är rätt så behaglig dock.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hur bor du?

Inläggav Vilsen » 2013-09-25 23:44:42

Hyr en 2'a på 66 kvm, 1 tr upp med balkong. Bor ihop med min hund och katt. Området är perfekt för barn/tonårsfamiljer och har bra rastningsmöjligheter för hundägare. Nära till centrum, dagis, vårdcentral och apotek.

Men outhärdligt för Aspies!!! :-)075

Skrikande ungar, vrålande mopeder/crossar som kör i 50+ på cykelvägen :-)231 , alltid okopplade hundar som jagar allt dom ser, fest varje fre-lör och ibland lill-lördag (onsdagar). Naturligtvis är mina närmsta grannar riktiga festprissar (vänster) och en flerbarnsfamilj med 4 tonårs söner (höger) som spelar elgitarr :-)115 och BHD (black hawk down) utan headset :-)146 , till långt in på nätterna!

Men annars är det en helt okej lägenhet. :-)040
Vilsen
 
Inlägg: 92
Anslöt: 2011-04-29

Hur bor du?

Inläggav Automaton » 2013-09-25 23:55:41

Vilsen skrev:Hyr en 2'a på 66 kvm, 1 tr upp med balkong. Bor ihop med min hund och katt. Området är perfekt för barn/tonårsfamiljer och har bra rastningsmöjligheter för hundägare. Nära till centrum, dagis, vårdcentral och apotek.

Men outhärdligt för Aspies!!! :-)075

Skrikande ungar, vrålande mopeder/crossar som kör i 50+ på cykelvägen :-)231 , alltid okopplade hundar som jagar allt dom ser, fest varje fre-lör och ibland lill-lördag (onsdagar). Naturligtvis är mina närmsta grannar riktiga festprissar (vänster) och en flerbarnsfamilj med 4 tonårs söner (höger) som spelar elgitarr :-)115 och BHD (black hawk down) utan headset :-)146 , till långt in på nätterna!

Men annars är det en helt okej lägenhet. :-)040


Oh Dear, det där lät som en hemsk tillvaro :( Skulle inte klara en vecka, skrikande barn är ett big no-no i min bok.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hur bor du?

Inläggav Vilsen » 2013-09-25 23:59:42

Samma här, men jag hade inte så mycket att säga till om på den tiden :-)004 Har dock varit tvungen att använda hörselkåpor på dagtid och öronproppar på nätterna i snart 5 år :-)064
Vilsen
 
Inlägg: 92
Anslöt: 2011-04-29

Hur bor du?

Inläggav rapchic » 2013-09-26 9:14:51

på det sättet bor jag praktiskt till, det mest högljudda man kan höra är sånt som vi gör (kör motorsåg, traktor osv) annars är väl fågelsången det som är högst i volym.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hur bor du?

Inläggav Automaton » 2013-09-26 21:36:26

Jag uppskattar faktiskt ljudet av motorsågar och traktorer påminner mig om min barndom :) Kan finna det njutbart på något konstigt sätt, lite av en nostalgitripp till svunna tider.

Vilsen skrev:Samma här, men jag hade inte så mycket att säga till om på den tiden :-)004 Har dock varit tvungen att använda hörselkåpor på dagtid och öronproppar på nätterna i snart 5 år :-)064


@Vilsen Ugh, förvånad att du stannar men fördelarna kanske väger upp nackdelarna.
Senast redigerad av Automaton 2013-09-26 21:39:33, redigerad totalt 1 gång.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hur bor du?

Inläggav rapchic » 2013-09-26 21:38:30

Automaton skrev:Jag uppskattar faktiskt ljudet av motorsågar och traktorer påminner mig om min barndom :) Kan finna det njutbart på något konstigt sätt, lite av en nostalgitripp till svunna tider.

det praktiska med det är att jag kan stänga av den om jag vill då det är antingen min man (oftast) eller jag (sällan) som håller på med det. Så behöver man ha det tyst kan man ha det tyst
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hur bor du?

Inläggav Huggorm » 2013-09-26 22:23:53

Oväsen var faktiskt en av de viktigaste orsakerna att jag flyttade ut i skogen. Förut bodde jag i en lägenhet där närmaste grannen var en WT-familj. De hade en hund som kunde stå och skälla i timmar i sträck och de gjorde inget för att få tyst på den. Det kunde vara mitt i natten, jag minns en gång när det hände och en annan granne var ute i trapphuset och vrålade för att få tyst på odjuret. De hade en dotter också som inte heller hade alla alla skruvar på plats. En gång satte hon på en låt av Lady Gaga på repeat och hög volym i flera timmar, då var det nog fler än jag som förlorade hjärnceller

Men nu hör man sällan något värre än enstaka nötskrikor :D
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur bor du?

Inläggav ElisabetC » 2013-09-27 14:50:18

Bor själv i en etta relativt nära city. Trivs verkligen.. Jag älskar faktiskt min lägenhet :-)154 !

/Elisabet
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Hur bor du?

Inläggav ElisabetC » 2013-09-27 14:55:34

Vilsen skrev:Hyr en 2'a på 66 kvm, 1 tr upp med balkong. Bor ihop med min hund och katt. Området är perfekt för barn/tonårsfamiljer och har bra rastningsmöjligheter för hundägare. Nära till centrum, dagis, vårdcentral och apotek.

Men outhärdligt för Aspies!!! :-)075

Skrikande ungar, vrålande mopeder/crossar som kör i 50+ på cykelvägen :-)231 , alltid okopplade hundar som jagar allt dom ser, fest varje fre-lör och ibland lill-lördag (onsdagar). Naturligtvis är mina närmsta grannar riktiga festprissar (vänster) och en flerbarnsfamilj med 4 tonårs söner (höger) som spelar elgitarr :-)115 och BHD (black hawk down) utan headset :-)146 , till långt in på nätterna!

Men annars är det en helt okej lägenhet. :-)040


LOL, så underbart härligt skrivet!
Skrattade gott..& gör fortfarande..

Men allvarligt talat: vad HEMSKT. Starkt att bo kvar!

/Elisabet
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Hur bor du?

Inläggav Vilsen » 2013-09-27 23:34:45

ElisabetC skrev:
Vilsen skrev:Hyr en 2'a på 66 kvm, 1 tr upp med balkong. Bor ihop med min hund och katt. Området är perfekt för barn/tonårsfamiljer och har bra rastningsmöjligheter för hundägare. Nära till centrum, dagis, vårdcentral och apotek.

Men outhärdligt för Aspies!!! :-)075

Skrikande ungar, vrålande mopeder/crossar som kör i 50+ på cykelvägen :-)231 , alltid okopplade hundar som jagar allt dom ser, fest varje fre-lör och ibland lill-lördag (onsdagar). Naturligtvis är mina närmsta grannar riktiga festprissar (vänster) och en flerbarnsfamilj med 4 tonårs söner (höger) som spelar elgitarr :-)115 och BHD (black hawk down) utan headset :-)146 , till långt in på nätterna!

Men annars är det en helt okej lägenhet. :-)040


LOL, så underbart härligt skrivet!
Skrattade gott..& gör fortfarande..

Men allvarligt talat: vad HEMSKT. Starkt att bo kvar!

/Elisabet


Hehe, hade det funnits fler smileys så hade beskrivningen kunnat bli ännu bättre :lol:

Jo, det är fruktansvärt att bo här, men jag har inte råd att flytta. Den äldsta av tonårssönerna bråkade ständigt med sin flickvän i rummet närmast min lägenhet (väldigt tunn vägg) och jag hörde vartenda ord dom sa (skrek). Dom slängde möbler och väsnades dygnet runt och som om det inte var nog, så skaffade dom en hundvalp!
Dom brydde sig dock inte om att ensamhetsträna den, utan lämnade den ensam hela dagarna! Stackarn satt och ylade flera timmar i sträck och detta gjorde min katt så uppstressad att jag blev tvungen att avliva honom efter 1 års kämpande/bråkande med grannarna. Nu har dock killen och hans flickvän fått en egen lägenhet så inget mer ylande eller bråkande. Nu är det nästa sons tur att driva mig till vansinne genom ett ständigt springande fram och tillbaka (han sätter ner hälarna så hårt att det låter som om han har träskor på sig). Han har även ett "bumpande" ljud för sig, som om han hoppade hage eller studsboll.

Jag vet inte hur länge jag orkar stå ut (5 år hittills) men har jag tur så kanske jag kan få flytta till ett lugnare område nu när jag får hjälp via LSS. Min psykolog jobbar på det. Hoppas kan man ju alltid! :-)005
Vilsen
 
Inlägg: 92
Anslöt: 2011-04-29

Hur bor du?

Inläggav Vilsen » 2013-09-27 23:41:18

Automaton skrev:
Vilsen skrev:Samma här, men jag hade inte så mycket att säga till om på den tiden :-)004 Har dock varit tvungen att använda hörselkåpor på dagtid och öronproppar på nätterna i snart 5 år :-)064


@Vilsen Ugh, förvånad att du stannar men fördelarna kanske väger upp nackdelarna.


@Automaton Fördelar - 0, nackdelar - många! Har dock inte råd att flytta och det finns ingenstans jag kan flytta som inte är minst lika kaotiskt som här :-)Crying
Vilsen
 
Inlägg: 92
Anslöt: 2011-04-29

Hur bor du?

Inläggav Bullz » 2013-09-28 4:22:44

Bor själv i en 1:a ensam. :cry:
Bullz
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2013-04-28

Hur bor du?

Inläggav Automaton » 2013-09-29 0:29:00

Vilsen skrev: @Automaton Fördelar - 0, nackdelar - många! Har dock inte råd att flytta och det finns ingenstans jag kan flytta som inte är minst lika kaotiskt som här :-)Crying


@Vilsen Tråkig situation, håller tummarna för en förbättring i framtiden.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hur bor du?

Inläggav Vilsen » 2013-09-29 0:53:56

Automaton skrev:
Vilsen skrev: @Automaton Fördelar - 0, nackdelar - många! Har dock inte råd att flytta och det finns ingenstans jag kan flytta som inte är minst lika kaotiskt som här :-)Crying


@Vilsen Tråkig situation, håller tummarna för en förbättring i framtiden.


:-)Hug
Vilsen
 
Inlägg: 92
Anslöt: 2011-04-29

Hur bor du?

Inläggav Ichigo » 2013-12-02 21:10:27

För tillfället bor jag i ett hus med tjugo hundar, ett torn, en kanin, två hästar och en miljard dammråttor. De jävlarna förökar sig innan jag kan slå ihjäl dem!
Bor med min mamma, hennes deltids-sambo och mina två yngre syskon. Lite primitivt i vissa avseenden men skulle inte vilja byta bort det för något i världen ^^
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

Hur bor du?

Inläggav slackern » 2013-12-02 21:13:20

Ichigo skrev:För tillfället bor jag i ett hus med tjugo hundar, ett torn, en kanin, två hästar och en miljard dammråttor. De jävlarna förökar sig innan jag kan slå ihjäl dem!
Bor med min mamma, hennes deltids-sambo och mina två yngre syskon. Lite primitivt i vissa avseenden men skulle inte vilja byta bort det för något i världen ^^


En fråga varför byggde ni ett torn? Fast bra jävla coolt. :)
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur bor du?

Inläggav Ichigo » 2013-12-02 21:15:37

slackern skrev:
Ichigo skrev:För tillfället bor jag i ett hus med tjugo hundar, ett torn, en kanin, två hästar och en miljard dammråttor. De jävlarna förökar sig innan jag kan slå ihjäl dem!
Bor med min mamma, hennes deltids-sambo och mina två yngre syskon. Lite primitivt i vissa avseenden men skulle inte vilja byta bort det för något i världen ^^

En fråga varför byggde ni ett torn? Fast bra jävla coolt. :)

Varför? För att det är kul såklart! Vem vill inte ha ett torn med fönster runt om liksom!
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

Hur bor du?

Inläggav slackern » 2013-12-02 21:19:22

Ichigo skrev:
slackern skrev:
Ichigo skrev:För tillfället bor jag i ett hus med tjugo hundar, ett torn, en kanin, två hästar och en miljard dammråttor. De jävlarna förökar sig innan jag kan slå ihjäl dem!
Bor med min mamma, hennes deltids-sambo och mina två yngre syskon. Lite primitivt i vissa avseenden men skulle inte vilja byta bort det för något i världen ^^

En fråga varför byggde ni ett torn? Fast bra jävla coolt. :)

Varför? För att det är kul såklart! Vem vill inte ha ett torn med fönster runt om liksom!


Jag skulle inte tacka nej. :)
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur bor du?

Inläggav Ichigo » 2013-12-02 21:27:41

slackern skrev:
Ichigo skrev:
slackern skrev:En fråga varför byggde ni ett torn? Fast bra jävla coolt. :)

Varför? För att det är kul såklart! Vem vill inte ha ett torn med fönster runt om liksom!

Jag skulle inte tacka nej. :)

Precis!
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

Hur bor du?

Inläggav slackern » 2013-12-02 21:31:14

Ichigo skrev:
slackern skrev:
Ichigo skrev:Varför? För att det är kul såklart! Vem vill inte ha ett torn med fönster runt om liksom!

Jag skulle inte tacka nej. :)

Precis!


Typ allrum och sitta och njuta utav utsikten?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur bor du?

Inläggav Ichigo » 2013-12-02 21:34:53

slackern skrev:
Ichigo skrev:
slackern skrev:Jag skulle inte tacka nej. :)

Precis!


Typ allrum och sitta och njuta utav utsikten?

Yus! Och ett ställe att kunna lyssna på hög musik och läsa ifred :)
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

Hur bor du?

Inläggav Charlie72 » 2013-12-02 21:39:26

I ett slott (fängelsehålan) :mrgreen: :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Hur bor du?

Inläggav slackern » 2013-12-02 21:40:24

Ichigo skrev:
slackern skrev:
Ichigo skrev:Precis!


Typ allrum och sitta och njuta utav utsikten?

Yus! Och ett ställe att kunna lyssna på hög musik och läsa ifred :)


Låter ju som värsta drömstället. :)
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in