Homeopatisk behandling vid autism?

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jonte » 2009-05-20 19:18:46

greensparrow skrev: Och att ju mera utspätt ju farligare och okontrollerat är ju oxå en sanning det är så allvarligt så läkemedelsverket har förbjudit altför utspätt för eventuella risker. Får man i sig för mycket av M-potenser kan du bli allvarligt sjuk i månader.
Nej, läkemedelsverket har inte förbjudit kraftig utspädning pga riskerna.

Det är super enkelt att prova själv om homeopati fungerar till en kostnad av ca hundrakronor. Det gjorde jag sen dess så vet jag min familj och mina vänner att det fungerar...Vi använder det i akuta fall! Akut är homeopatin bättre än vanliga mediciner. Att bota sjukdomar är ju som bekant mycket svårt och då bör det rimligtvis vara så när det gäller homeopatin också.
Lätt att testa, ja. Ta en snaps, häll den i en hink vatten,blanda. Ta ett snapsglas till en ny hink vatten. Gör så tio ggr. Jäklar vad full man blir.

När det gäller Placebo så är det ingen som tror på alternativ medicin så lättvindlig som det ofta framstås, så placebo effekterna bör vara mycket mindre än vid ordinarie läkemedelsprovning då alla är bombsäkra på att bli friska när man får en tablett.
Felaktigt antagande, det finns inget som säger att man skulle tro att man bergsäkert blir frisk av medicin, tvärtom.

Nyaste medicinerna är gjorda efter homeopatiska grunder där man spär ut ett ämne till i stort sätt ingenting läkemedelsbolagen vet om principerna. Snart kommer det att krylla av olika läkemedel efter homepatiska grunder, självklart homeopati är ju billigt att utföra...
Fri fantasi utan verklighetsanknytning.

Proffe, börjar du inse vad du har att möta... :wink:
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 19:19:04, redigerad totalt 1 gång.
Jonte
 
Inlägg: 1402
Anslöt: 2007-02-01

Inläggav oxymoronen Erik » 2009-05-20 19:45:24

greensparrow skrev:Hej :)

Snubbla in här på forumet genom en sökning på Google efter "minne och vatten"

Det pratas mycket om homeopati tycker synd att det häcklas så mycket om det homeopati har funnits i över hundra år och används av ca kanske 1miljard människor! För att homeopati är okänt och inte populärt här i Sverige så innebär det ju inte att det inte fungerar?


Källor, på detta "kanske" 1 Miljard, hur kom du fram till det?

greensparrow skrev:I USA får även läkare enklare utbildning inom homeopatin, hela Europa kryllar av läkare med homeopatisk utbildning, många läkare i Sverige hoppar av och utbildar sig till homeopater.


Jaså? Många läkare :shock: De som ej klarar riktiga läkarstudier?
då eller några som kommer fram till att de är mycket enklare att bli
"snakeoil peddlers", alltid kan man lura på några enfaldiga stackare
sin verkningslösa skit!

greensparrow skrev:Och att ju mera utspätt ju farligare och okontrollerat är ju oxå en sanning det är så allvarligt så läkemedelsverket har förbjudit altför utspätt för eventuella risker. Får man i sig för mycket av M-potenser kan du bli allvarligt sjuk i månader.


?????? Googlade M-potenser, det har med utspädningsgraden att göra förstår jag hittade föjande på en sida som handlar om behandling av
djur men det är väl egalt människa eller djur ii detta fall?

Jag tycker att särskilt avslutningen på detta kvasivetenskapliga
svammel är underhållande, därför citerar jag ett längre stycke.

_______________________________________________________________________
"De olika styrkorna på
homeopatiska medel kallas
för potenser för att de verkar
mer kliniskt med ökad
spädning.
Man använder sig av
följande skalor
D-potens (1/10),
C-potens (1/100),
M-potens,(1/1000),
CM-potens,(1/100000),
LM-potens,(1/50000)
De vanligaste potenserna är
D6, D12, D30, D200, C6,
C12, C30, C200, 1M, 10M,
CM, LM6, LM12 och LM18
Tekniken via vilken medlen
framställs gör att de specifika
egenskaperna
orginalsubstansen innehåller bibehålls.
Vid D24 /C12 kan man ej
finna någon molekyl kvar av
det ursprungliga ämnet men i
praktiken fungerar dessa
medel mycket väl."
_______________________________________________________________________
[sic!]

Jag anger ej källa till ovanstånde då jag inte vill ge en kvasivetenskap
gratisreklam, men googlar ni så hittas det nog.

greensparrow skrev:Det är super enkelt att prova själv om homeopati fungerar till en kostnad av ca hundrakronor. Det gjorde jag sen dess så vet jag min familj och mina vänner att det fungerar...Vi använder det i akuta fall! Akut är homeopatin bättre än vanliga mediciner. Att bota sjukdomar är ju som bekant mycket svårt och då bör det rimligtvis vara så när det gäller homeopatin också.


Jo du vet du att det är granterat helt sant att månen är gjord av
grönmögelost, finaste Stiltonost , jag brukar hoppa upp dit varje kväll
för att få en rejäl bit till kvällsmackan! ,Jajamensan detta är fullständigt
sant jag VET att det är SANT, fråga ostinstitutet i kvasivetenskpliland de
kian INTYGA det! [En inte ett dugg utspädd avsiktlig ironi]

greensparrow skrev:När det gäller Placebo så är det ingen som tror på alternativ medicin så lättvindlig som det ofta framstås, så placebo effekterna bör vara mycket mindre än vid ordinarie läkemedelsprovning då alla är bombsäkra på att bli friska när man får en tablett.


Vilka allla? ,Sorry jag hönger inte med här det är väl
"homeopatisk logik" som jag och andra stackats "trångsynta",
cyniker ej begriper?

greensparrow skrev:Nyaste medicinerna är gjorda efter homeopatiska grunder där man spär ut ett ämne till i stort sätt ingenting läkemedelsbolagen vet om principerna. Snart kommer det att krylla av olika läkemedel efter homepatiska grunder, självklart homeopati är ju billigt att utföra...


Jaa!, som sagt i bästa fall är den ju oskadlig i falll *suck*

greensparrow skrev:Det är ju konstigt att en haj kan känna lukten på en droppe blod i vattnet på mils avstånd?


Tycker du inte det är konstigt att så många är skeptiska,
och kan känna lukten av humbug, kvacksalveri och rent
svammel, trots att "kanske 1 Miljard" hyllar homepatin?

greensparrow skrev:Tack för mig lycka till i erat liv mvh...


Lycka till själv med ditt geschäft.

greensparrow skrev:ps: En lungnade homeopatisk drink som inte är placebo då det fungerar på alla människor. 10 Tabletter Cellsalt Magnesium i ett glas varmt vatten
ta en klunk var 10min drick tills du känner dig avstressad. Det är inte att rekomendera att dricka upp hela glset då det kan bli för mycket. Tar man en klunk då och då så känner man när kroppen är mättad....Går använda vid akuta fall där kroppen befinner sig i en stress situation..Tar man för ofta så vänjer kroppen sig och effekten uteblir...


Hur korresponderar innhållet av dessa tabletter det mot dagsbehovet av Magnesium, och andra spårämnen, och vad kostar en burk, så stressad och skeptisk som jag är skulle jag behöva måånga burkar säkert ! :twisted:


/Erik

greensparrow skrev:ja ja mycket stavfel jag vet...


Det konstaterandet var väl det enda om kändes någorlunda vederhäftigt med din "marknadsföring".
Senast redigerad av oxymoronen Erik 2011-05-04 19:19:04, redigerad totalt 1 gång.
oxymoronen Erik
 
Inlägg: 564
Anslöt: 2008-11-29
Ort: Västerbotten

Inläggav Moggy » 2009-05-20 22:02:18

Uppenbart troll...
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in