Hjälparen i nöden - Attention!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hjälparen i nöden - Attention!

Inläggav Debbido » 2007-11-24 1:10:48

:D :D :lol:
När jag ramlade ut ur utredningsapparaten med min AS-diagnos och kände mig som ett Ufo, då fanns föreningen Attention, Uddevalla, där för mig.

TACK!

En person jobbar halvtid helt ideellt (!) och kreativt. Man försöker fånga in alla bokstavsdiagnoser och alla åldersgrupper i Bohuslän. Föreningen växer oerhört snabbt och tacka för det, eldsjälar kan sätta eld på den torraste svensk!

Som nybörjare kan jag nu beta av intressanta föredrag, gå upp på föreningen en kväll i veckan och filosofera med någon annan trevlig "galning", filosofera kring livets Väsentligheter o knyta värdefulla kontakter.

Och..tänk, på söndag ska jag på "Mamma-lyx". Vet inte exakt vad det är men någon sorts konstgjord Playa med sol och bad, asiatisk bufé...jam, jam.

Det känns som en skänk från Himmelen.
Har en son med dyslexi och autistiska drag, för vars sak och rätt till yrkesutbildning (utan betongkrossen - högskolekompetensgymnasiet) jag slitit ut mig totalt i 1000 år. Han skulle likriktas och var nära att bli ett lik, men jag hämnades på systemet med meditation och voodo -he, he) Aldrig fel med det sjätte sinnet, som höger hjärnhalva står för. (Här följer ett reklaminslag: meditation med målbilder är suveränt!)

Men nu är stormen över. Sonen jobbar, tjänar stålar, har en nylackad sportbil och ska köra mig till Playan i Vänersborg för rekreation o viiila.
Visst är vi med AS eller autistinslag helt fantastiska människor? We´ve got what it takes, we´ve got the FIGHING SPIRIT!

Om några passar till att sjunga: We shall overcome, så är det vi, vi är ju sanna, uthålliga, sega, intelligenta, ärliga och vi driver vår sak ändå in i döden om så behövs. (Vi ska ju ändå dö nån gång)
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in