Hjälp, hyresvärden bygger om!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hjälp, hyresvärden bygger om!

Inläggav Oðerwais » 2018-02-27 14:06:48

Jag blir galen! I morse vaknade jag vid halv 8 av att det var ett fruktansvärt oväsen, och efter att ha undersökt saken har jag kommit underfund med att hyresvärden börjat bygga om på våningen under mig. Jag bor i ett litet hyreshus på två våningar med 3 lägenheter på andra våningen och med en stor, tom butikslokal på botten. Jag flyttade in för ca 1 år sen och jag kan minnas att hyresvärden nämnde att han funderade på att bygga om butikslokalen till lägenheter. Han har nu alltså gjort slag i saken...

Jag har varit så nöjd med mitt boende för det är så fantastisk tyst, jag bor i mitt emellan 2 herrar som sällan hörs eller syns till (det enda som hörs är när den enes vuxne son med ett par veckors mellanrum skriker "neeeej" eller "faaaaan" på kvällarna, förmodligen uttrycker han missnöje över nåt tv-spel). Men nu bygger hyresvärden för fullt, det bankas, sågas, spikas, rivs, pratas, dundrar, ja en massa OLJUD! Och det är ett gammalt betonghus så de måste borra med tryckluftsborr, och det vibrerar i hela mitt golv. Det låter så högt att de lika gärna kunde ha stått och byggt i min hall. Och en ombyggnation tar tid, veckor, månader! Tänk om han ska bygga 3 lägenheter till??

Ljuden gör mig så fruktansvärt stressad, jag blir arg, irriterad, och mår även fysiskt illa av det. Och jag har förskjuten dygnsrytm så jag somnar vid 3 och går upp runt 11 i vanliga fall. Nu ska de alltså hålla på från tidig morgon till eftermiddag med sitt oväsen :cry: Och tänk om de jobbar över!

Jag började gråta när jag insåg att jag måste leva med det här i månader framöver. Jag får panik! Jag hatar ljud! Tänkte först att jag får åka nånstans, bo hos någon annan under tiden, men så kom jag på: det finns inget sånt ställe jag kan bo på! Och ekonomi för att bo på vvandrarhem/hotell finns inte... Jag exploderar snart, jag blir galen!

Vad ska jag göra? Jag fattar ju att han inte kan göra arbetet tystare så jag måste anpassa mig på nåt sätt, men hur? Öronproppar funkar inte, det är för höga ljud... Hjälp! :cry:
Oðerwais
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2018-01-27

Hjälp, hyresvärden bygger om!

Inläggav Sparrissoppa » 2018-03-03 21:10:54

Ja det finns kanske inte så mycket att göra.
Du kan kontakta hyresvärden kanske och förklara läget, han kanske kan hjälpa till med tillfälligt boende.
Jag tror inte att hyresvärden är tvungen till det men du kan iaf få svar om när det är tänkt att det är klart.

Kanske inte det lättaste men du kanske kan försöka att få en ändrad dygsnrytm.

Du känner ingen som du tillfälligt kan bo hos?
Sparrissoppa
 
Inlägg: 40
Anslöt: 2017-05-08
Ort: Värmland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in