Hen-figuren

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hen-figuren

Inläggav kiddie » 2015-07-31 20:34:32

När jag jämför så inser jag att personen i rullstolen är en han eftersom alla kvinnor har kjol. Det är väl inte bra? :-)063 :-)005

Annars tycker jag att en WC-stol skulle vara en bra symbol. Men då ska den likna en toastol med. :wink: Och sedan tycker jag att man ska ändra symbolen för plats med skötbord, den som vi har nu ser ju ut som rena barnamordet.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hen-figuren

Inläggav slackern » 2015-07-31 20:43:06

Wine skrev:Nu är det dags att skapa lite mer förvirring :wink: , en hen-symbol, en figur med en halv kjol har nu introducerats som tillägg till de man vanligtvis brukar se i samband med att man besöker en allmän toalett:

DN - Hen-skylt på Sigtuna museum
Publicerad 2015-04-15 14:53

original.jpg


På dörren till dam- och herrtoaletten på Sigtuna museum finns nu även en hen-symbol. Bakom valet av figuren, som har en halv kjol fladdrande om benen, står Pompe Hedengren, creative director på Stockholm Graphics.


Dröjer nog inte länge innan detta kommer att spridas på bred front så det troligtvis blir standard på offentliga toaletter.


Det första jag tänkte på när jag såg den bilden var en man med en erektion.
slackern
 
Inlägg: 43761
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hen-figuren

Inläggav Wine » 2016-02-25 12:19:02

Nu har en hen-toalett invigts på Uppsala universitet. På toaletten ska finnas bl.a. nagellack, rakhyvel, bindor, deodorant och helkroppsspegel:

På vilket sätt är det en hen-toalett och hur skiljer sig den från andra toaletter där både kvinnor och män kan gå på här på universitetet?

– De andra toaletterna som är samkönade är inte könsneutrala. Här finns saker som tillgodoser båda könens behov och då tänker jag framförallt på kvinnors kroppsvätskor, säger Annika Skoglund, biträdande universitetslektor och initiativtagare till toaletten.

”Lipstick-hen-toalett”

Tanken är att alla, oavsett könsidentitet, ska känna sig välkomna. Hon tycker att det här är andra generationens hen-toalett.

– Det vill säga en "lipstick-hen-toalett", där man kan komma och bli inspirerad och kanske leka med sin identitet.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Hen-figuren

Inläggav Moggy » 2016-02-25 12:25:00

Wine skrev:Nu har en hen-toalett invigts på Uppsala universitet. På toaletten ska finnas bl.a. nagellack, rakhyvel, bindor, deodorant och helkroppsspegel:



Då borde man kunna slipa kvinar där på en brynsten. I annat fall är det ingen riktig hen-toa.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Hen-figuren

Inläggav Wine » 2016-02-25 12:25:47

Moggy skrev:
Wine skrev:Nu har en hen-toalett invigts på Uppsala universitet. På toaletten ska finnas bl.a. nagellack, rakhyvel, bindor, deodorant och helkroppsspegel:



Då borde man kunna slipa kvinar där på en brynsten. I annat fall är det ingen riktig hen-toa.


Ja det har du rätt i, undrar om de tänkt på det.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Hen-figuren

Inläggav Wine » 2016-02-25 12:30:31

Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Hen-figuren

Inläggav Moggy » 2016-02-25 12:38:54

Wine skrev:
Moggy skrev:
Wine skrev:Nu har en hen-toalett invigts på Uppsala universitet. På toaletten ska finnas bl.a. nagellack, rakhyvel, bindor, deodorant och helkroppsspegel:



Då borde man kunna slipa kvinar där på en brynsten. I annat fall är det ingen riktig hen-toa.


Ja det har du rätt i, undrar om de tänkt på det.



Kanske tipsa dom om det på deras Facebooksida. Kan säkert bli uppskattat om det är nåt dom har råkat missa att tänka på.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Hen-figuren

Inläggav Wine » 2016-02-25 12:40:01

Moggy skrev:
Wine skrev:
Moggy skrev:

Då borde man kunna slipa kvinar där på en brynsten. I annat fall är det ingen riktig hen-toa.


Ja det har du rätt i, undrar om de tänkt på det.



Kanske tipsa dom om det på deras Facebooksida. Kan säkert bli uppskattat om det är nåt dom har råkat missa att tänka på.


Ja någon som har Facebook kanske kan göra det, själv har jag ej FB konto.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in