Härligt när barnen har sommarlov!

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Härligt när barnen har sommarlov!

Inläggav svartamolnet » 2011-07-08 17:59:33

Mina barn, som inte har diagnos (ännu), men som jag märker har ärvt en del av mina NPF (atypisk autism och ADD) mår toppen av att ha sommarlov.

Dottern kan bli rätt så påfrestande ibland, med sin hyperaktivitet, men att komma ut i sommarstugan hjälpte, där hon kunde simma och hoppa från en trampolin. Helt perfekt sätt för henne att få utlopp för all sin energi! Hon älskar att vara i vattnet, så hon badade varje dag när vi var där.

Sonen har ett hjärtproblem, WPW, som gör att han kan få hjärtrusning. Risken ökar vid stress. Nu märks det hur jobbigt det är för honom att gå i skolan, för under sista tiden i skolan före lovet hade han hjärtrusning ett par gånger i veckan. Sedan sommarlovet började har han bara haft det en gång och bara en kort stund! Han älskar att fiska krabbor, fiskar och andra vattendjur, precis som jag gjorde när jag var liten. Han fiskade så mycket när vi var i stugan att han såg krabbor när han blundade på kvällen!

Vi spelade lite kubb och boule och fiskade makrill också, samt tog med oss fikakorg till våra favoritbadställen och var där några timmar när vädret var fint. Helt underbar semester! I augusti åker vi nog dit några dagar igen!
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Härligt när barnen har sommarlov!

Inläggav treeman » 2011-07-31 22:28:41

Kul att du hade en bra semester.
:)
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Härligt när barnen har sommarlov!

Inläggav iheartme » 2011-08-03 23:57:02

Vad bra :)

Själv avskyr jag sommarlov, detta har dock varit lite okey. Vågar inte ringa mina kompisar och fråga om de vill träffas och jag har jättetråkigt under dagarna vilket gör mig helt hyper och arg. Grät typ vajre kväll två månader innan avslutningen :(

Men bra att vissa uppskattar det mer än mig ;) <3
iheartme
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2011-03-23

Re: Härligt när barnen har sommarlov!

Inläggav Lakrits » 2011-08-04 11:17:46

Jag bor granne med två skolor och ett daghem (s.k. förskola). Det är underbart när barnen har lov. Inte så mycket för att barnen stojar och leker, utan p.g.a. alla föräldrar som envisas med att köra barnen i bil till skolan och tutar och brummar och skriker utanför mitt hus.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Härligt när barnen har sommarlov!

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-08-04 16:40:03

Svartamolnet, jättehärligt att läsa! Jag är glad för er skull.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Re: Härligt när barnen har sommarlov!

Inläggav svartamolnet » 2011-08-04 18:15:14

Nu börjar jag bli trött av att ha umgåtts med barnen i stort sett dygnet runt sedan lovet började, men jag är tacksam för allt roligt vi har kunnat hitta på i sommar.
Det har blivit mycket pysslande med hästarna och massor av bad.

Sonen har lärt sig att flyta på rygg och att simma med armkuddar på. Det är stora framsteg för honom, som varit rädd för vatten och bara gjort små framsteg varje sommar tidigare. Vi har också försökt träna honom att cykla, men där har vi en bit kvar innan det fungerar.

Vi har tänkt vara i sommarstugan lite till nästa vecka och sedan har vi besök till Skara sommarland och Liseberg inplanerade innan skolan börjar igen. Sonen har fortsatt att vara i stort sett fri från hjärtproblem under lovet!
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in