Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-23 20:18:33

Kevlarsoul skrev:Äsch vad spelar det för roll?
Egentligen..


Det spelar ingen som helst roll.. faktiskt.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav antonius » 2013-10-23 20:24:54

Azo85 skrev:En vagina har mycket större attraktionskraft än en penis på köttmarknaden.


Myt, det där har ni bara intalat er :-)051

Naturligtvis har en skitsnygg kille lika bra chans som en snygg tjej, finns väl ingen skilnad :-)063
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav ninegirl » 2013-10-23 20:44:33

Kattmamma skrev:
Toblerone skrev:För mig har det inte varit så svårt. I alla fall inte när jag var ung och snygg tjej. :wink: När man blir äldre, blir det förstås svårare. Dessutom verkar det vara så att tjejer har lättare, eftersom många män gillar lite passiva, vänliga, lite osäkra tjejer. Och i alla fall en del Asperger-tjejer är ju såna.

Sen beror det också lite på hur pass "relationsinriktad" man är. Jag är är en sån som trivs i en relation. Också för att jag inte tycker om att umgås med många olika människor. Då tycker jag det är lättare och trevligare att umgås mest med en människa. :-)173 Det är då också mycket lättare att förstå varandras behov och jag slipper missförstånd och att känna mig okänslig.


Oj oj det där med passiva , vänliga , lite osäkra passar bra på mig :oops:


Jaha och jag som är typ 70-80% gay och inte alls känner igen mig i er beskrivning angående män. De jag har träffat har gillat att jag jävlats med dem, varit framåt och skämtat etc. Är oftast otroligt oblyg med män men med kvinnor... då saktar man ner! Blir jag mer blyg och passiv som ni beskrev :lol: Okej kanske känner igen mig ändå dååå....
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav ninegirl » 2013-10-23 20:46:42

Batman skrev:
Miche skrev:
Krake skrev:Man kan ju ha ett experiment istället för ett förhållande... Experiment finns väl i din värld?

Alla förhållanden är väl någon form av experiment, man får prova sig fram och testa vad som fungerar och vad som inte fungerar. Ibland går det bra, andra gånger gör det inte det.

??


HAHAHA!!!

Förlåt kom att tänka på när jag kallade min första pojkvän för ett experiment, det var inte populärt! :wink:
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav antonius » 2013-10-23 20:56:05

ninegirl skrev:Förlåt kom att tänka på när jag kallade min första pojkvän för ett experiment, det var inte populärt!


Du skulle bara veta hur många experiment jag utsatts för, haha :-)018
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav ninegirl » 2013-10-23 21:05:44

antonius skrev:
ninegirl skrev:Förlåt kom att tänka på när jag kallade min första pojkvän för ett experiment, det var inte populärt!


Du skulle bara veta hur många experiment jag utsatts för, haha :-)018


Ah!....

Jo men jag sa det i ett sånt där tonläge så att det uppfattades som superseriöst i hans NT-öron dessvärre... Well well gjort är gjort :P
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav antonius » 2013-10-23 21:39:05

ninegirl skrev:Ah!....

Jo men jag sa det i ett sånt där tonläge så att det uppfattades som superseriöst i hans NT-öron dessvärre... Well well gjort är gjort


Somliga experiment har jag inte tagit skada av, tror jag... :wink:
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav ninegirl » 2013-10-23 22:07:35

antonius skrev:
ninegirl skrev:Ah!....

Jo men jag sa det i ett sånt där tonläge så att det uppfattades som superseriöst i hans NT-öron dessvärre... Well well gjort är gjort


Somliga experiment har jag inte tagit skada av, tror jag... :wink:


Hehehe tur är väl det :D
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav nescio » 2013-10-24 15:51:51

Miche skrev:
Krillo skrev:Jag har slutat försöka. Händer det så händer det.

Det var det som gjorde susen för mig!
Jag har aldrig försökt. Men det har då inte gett något resultat.
nescio
 
Inlägg: 3835
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav Filfund » 2013-10-24 16:43:09

Om jag nånsin mer ger mig in i ett förhållande så kommer jag att kräva att vi håller veckomöten. Där ska vi ta upp allt som vi tycker varit bra/jobbigt. Det som inte tas upp på veckomötet får vänta till nästa. Pallar INTE vardagsgnissel..
Filfund
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-10-12
Ort: Stockholm

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav Miche » 2013-10-24 16:47:49

Filfund skrev:Om jag nånsin mer ger mig in i ett förhållande så kommer jag att kräva att vi håller veckomöten. Där ska vi ta upp allt som vi tycker varit bra/jobbigt. Det som inte tas upp på veckomötet får vänta till nästa. Pallar INTE vardagsgnissel..

Det kanske fungerar men risken är att irritationerna blir för många innan det kan bearbetas på mötet. Det är bättre att ta upp saker när stämningen är lugn så att grundstämningen för diskussionen inte från början är fel.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav Doomis » 2013-10-30 16:13:53

Ja har väl en del problem med kärleken själv. Dock inte när det kommer till att fråga :) Då det värsta är att man får ett nej typ. SÅ ja frågar alltid rakt på bara. Om tjejen i fråga vill hitta på nånting, ta en fika eller liknande.

Var väl värre förr dock! Dock blir ja svartsjuk lätt i förhållanden...vilket är ett jobbigt problem när min hjärna arbetar på högvarv med dumma tankar..
Doomis
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-09-04

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav Humla » 2014-01-14 15:58:56

Till er som verkligen tror att det är lättare att vara tjej än kille vad gäller kontakt med motsatta könet;
Läs det här:
http://www.reddit.com/r/TwoXChromosomes ... ike_to_be/
Humla
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2013-09-17

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav nallen » 2014-01-15 0:37:47

Ja? Det bevisar ju tesen klart och tydligt. Tjejer kan få hur mycket sex de vill.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav jesusiscool » 2014-01-15 10:27:28

Folk i allmänhet har väl svårigheter. Inte för att jag vill låta negativ men folk verkar tro att kärlek är en emotion/känsla. Då har man skapat sig ett problem!!!
Man har kommit en bra bit på vägen om man inser detta!
Nu kanske folk tycker att detta inte direkt besvarar trådskaparens frågor men det är i alla fall ett steg på väg!
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav cc33314 » 2014-01-18 14:47:23

Beror på individen och personligheten, personligen så hittar jag kärleken genom att tänka positivt kärleksfullt lugnt extas osv, sedan är jag inte personen som "raggar brudar" så de får komma till mig och det verkar inte vara så många som är intresserad av en 90 kilos envis extremt säregen annorlunda oflummig person, jag är nog inte den som tjejer bara åh han vill jag bli ihop med, snarare han är det väldigt synd om och desperationen och den delvis bristande hygienen gör att jag drar mig ur typ...

Jag älskar livet! :-)173 :-)173 :-)173 :-)173 :-)173 :-)173 :-)173 :-)173
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav nescio » 2014-01-18 16:54:21

cc33314 skrev:... en 90 kilos ... person
Menar du att det är en dålig egenskap att väga 90 kg? Är du kort och tjock? Annars är väl inte 90 kg så mycket för en man?
nescio
 
Inlägg: 3835
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav Humla » 2014-01-18 18:25:35

nallen skrev:Ja? Det bevisar ju tesen klart och tydligt. Tjejer kan få hur mycket sex de vill.

Nu var det ju så att det är kärleksförhållanden som diskuteras, inte bara sex.
Det är nog helt sant att kvinnor oftare får erbjudanden till sex än män, men det betyder inte alls att det är lättare för det.
Skulle kunna skriva långt om varför, men känns inte som det är vad just det här forum inlägget är till för. :)

cc33314 skrev:Beror på individen och personligheten, personligen så hittar jag kärleken genom att tänka positivt kärleksfullt lugnt extas osv


Det är en bra och attraktiv inställning!
Jag kan inte tala för alla kvinnor, men för mig har vikt och utseende aldrig spelat någon som helst roll i om jag varit attraherad av en man eller ej.

Saker jag värdesätter hos det motsatta könet är ärlighet, respekt och värderingar som jag delar.
Dessa egenskaper hittade jag till slut och är lycklig sambo sedan tre år.

Önskar dig samma lycka!
Humla
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2013-09-17

Har personer med AS svårare att få ett kärleksförhållande?

Inläggav nallen » 2014-01-18 19:08:58

Humla skrev:Nu var det ju så att det är kärleksförhållanden som diskuteras [...]

Förvisso, men skillnaden är inte alldeles självklar.

Humla skrev:[...] inte bara sex.

Som vanligt opponerar jag mig mot att sex skulle vara "bara" - tvärt om hävdar jag att själva huvudpoängen med ett "kärleksförhållande" är att garantera parterna ett regelbundet sexliv. Nackdelen är att det blir förbannat tråkigt relativt fort.

Humla skrev:Det är nog helt sant att kvinnor oftare får erbjudanden till sex än män, men det betyder inte alls att det är lättare för det.

Hur kan det inte vara lättare att faktiskt få regelbundna erbjudanden jämfört med att inte få några alls?
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in