Har män svårt för att uttrycka sig i skrift?

Här diskuterar vi språkfrågor på ett brett plan.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har män svårt för att uttrycka sig i skrift?

Inläggav RapeRegs » 2017-08-22 11:27:31

QuinnaPåGlid skrev:Oj, jo det vet jag! :-)Happy Men med öppet brev menade jag istället att jag öppnade mig för just honom! :lol:


Oj då missförstod jag dig med flit, det kanske beror på att du har svårt att uttrycka dig i skrift?*

Men lugn bara lugn, istället för att göra en halsbrytande generalisering om alla kvinnors oförmåga att uttrycka sig i skrift väljer jag att tro att detta endast gäller den del av er som lider av låg friktionskoefficient.

*tillbakakaka: När man kullar någon och den omedelbart kullar tillbaka, kallas det just tillbakakaka. Man kan villkora leken och säga ”ingen tillbakakaka”, d.v.s. ′ingen tillbakakull tillåten′. Det har sedan också kommit att användas mer utvidgat i betydelsen ′ge igen′. Barn kan då säga ”jag är bäst, ingen tillbakakaka” eller ”du har en ful mössa, ingen tillbakakaka”.
RapeRegs
 
Inlägg: 1949
Anslöt: 2015-06-19

Har män svårt för att uttrycka sig i skrift?

Inläggav antonius » 2017-08-22 14:26:11

Emedan det råder en ganska stor kunskapsförakt hos vissa yngre män så tror jag definitivt det är svårt för somliga, men de som är född på "nummerskivornas" tid har ett annat förhållningssätt till text... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Har män svårt för att uttrycka sig i skrift?

Inläggav Lillakatten » 2017-08-24 13:53:18

antonius skrev:men de som är född på "nummerskivornas" tid


Vilket underbart bildspråk för att beskriva oss som är "lite äldre" än dagens ungdom. :-)
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Har män svårt för att uttrycka sig i skrift?

Inläggav antonius » 2017-08-24 14:06:22

Lillakatten skrev:
antonius skrev:men de som är född på "nummerskivornas" tid


Vilket underbart bildspråk för att beskriva oss som är "lite äldre" än dagens ungdom. :-)


Tack!, är faktisk lite stolt, om det nu är jag som skaparen, men har i varje fall inte sett det tidigare... :-)018
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Har män svårt för att uttrycka sig i skrift?

Inläggav earlydayminer » 2017-09-21 10:31:55

Personligen anser jag att jag uttrycker mig väldigt bra. Jag är ganska öppen och frispråkig. Visserligen tänker jag mig för kring människor, men jag är inte rädd för att uttrycka mig i varken tal eller skrift. Min manliga vänner behöver lite träning. Har lärt mig acceptera att inte alla uttrycker sig som mig. Det kan vara svårt när man försöker förstå andra människor, när man trycker på och behöver information för att få en klar bild över vad personen känner, tänker och/eller tycker om vad som än är på bordet. Min grammatik kan förstås förbättras. :roll: :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Återgå till Språket



Logga in