Har du blivit hypnotiserad? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du blivit hypnotiserad?

Ja, och det fungerade.
2
10%
Ja, men det fungerade inte.
0
Inga röster
Nej, men jag skulle vilja testa.
10
50%
Nej, och jag vill inte testa.
7
35%
Annat, skriv i tråden.
1
5%
 
Antal röster : 20

Re: Har du blivit hypnotiserad?

Inläggav slackern » 2011-06-17 20:56:56

biologic skrev:
slackern skrev:Om du blir hypnotiserad kan man aldrig göra något mot sin vilja som man ser i filmerna.


Nej... men man är ju fortfarande "väck", vad jag kan förstå? Lite som att vara gravt autistisk, inne i sig själv. Eller kanske inte, jag har nog missuppfattat det hela... :P


Du har troligtvis sett för många filmer ;) Office space är rolig apropå ämnet.

Ordet hypnos väcker olika associationer. Vissa har uppstått genom oseriösa användares shower och annat. Många tror att man kommer att bli medvetslös, andra att man tappar kontrollen och blir en annan människa. En del tror att man kan fastna i hypnos och aldrig komma ur den. Det finns helt enkelt en mängd missförstånd kring vad hypnos är och hur den kan användas.


http://svt.se/2.15856/1.236718/kronika_4_-_hypnos
slackern
 
Inlägg: 43879
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Har du blivit hypnotiserad?

Inläggav Laika » 2011-06-17 22:35:35

biologic skrev:
Laika skrev:
biologic skrev:Wow, var det någonting han läst sig till? :)

Ja. Han hade läst om det och ville testa. Och eftersom jag litar på honom fanns det ingen rädsla som stod i vägen, så vi tänkte att det nog kan fungera. :)


Det hade jag nog aldrig vågat... tänk om man aldrig kommer ur tillståndet? :shock:


Jag har faktiskt aldrig tänkt så. Jag har själv läst på och aldrig hört talas om att man skulle kunna fastna i hypnos. Det kändes som ett ofarligt experiment. Jag tror inte att det är möjligt att fastna i det tillståndet men förstår om du är lite rädd. Hypnos har något läskigt över sig.
Laika
 
Inlägg: 649
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Helsingborg

Re: Har du blivit hypnotiserad?

Inläggav Solitaria » 2011-06-20 11:27:12

Saschi skrev:Jag har provat med avslappningsband med positiva aforismer, men det funkar inte. Jag kan inte slappna av om någon säger saker till mig. Då måste jag lyssna.


Jag har samma erfarenhet. Jag låg mest och tänkte "kan inte människan hålla tyst nån gång så jag kan slappna av" :D
Solitaria
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-05

Re: Har du blivit hypnotiserad?

Inläggav SamiChief » 2011-06-20 15:38:02

Jag skulle vilja det jättegärna om det var till hjälp mot Min förbannade tillvaro. Ett sådant handikapp som Jag bär på skulle ni ej ha orkat med :D .
SamiChief
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2011-03-22
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in