Hålla ordning på projekten?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hålla ordning på projekten?

Inläggav rapchic » 2016-04-26 22:09:58

Jag har ett problem då jag har flera projekt på gång samtidigt då vissa kan glömmas om jag tex måste vänta på svar från någon myndighet eller liknande.

Jag kan inte dra ner på antalet projekt som jag gör samtidigt så jag inte kan sluta arbeta helt bara för att jag väntar på ett mejl. Så jag måste hitta vägar runt det.

Finns det någon som vet om något sätt att hålla reda på projekten? Helst billigt eller "gratis" och helst utan att jag behöver handskriva (min handstil är så hemsk att det inte alltid går att läsa ens av mig själv).

Tips? Hur gör ni?
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hålla ordning på projekten?

Inläggav geocache » 2016-04-26 22:15:48

Kanske göra en lista på påbörjade, klara och "väntande" projekt i skrivprogrammet i din dator?
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Hålla ordning på projekten?

Inläggav rapchic » 2016-04-26 22:23:28

geocache skrev:Kanske göra en lista på påbörjade, klara och "väntande" projekt i skrivprogrammet i din dator?

Jag behöver tyvärr även hålla koll "mitt i" tex vad jag gjort inom ett projekt och inte, ibland blir det en hel del dubbelarbete eftersom jag inte riktigt har koll.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hålla ordning på projekten?

Inläggav geocache » 2016-04-26 22:29:52

Skulle det fungera att ha de olika projekten markerade med olika färg, själva texten menar jag? Eller med olika teckensnitt?
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Hålla ordning på projekten?

Inläggav rapchic » 2016-04-26 22:37:05

geocache skrev:Skulle det fungera att ha de olika projekten markerade med olika färg, själva texten menar jag? Eller med olika teckensnitt?

Jag har funderat på nått sånt. Eller om man kunde länka mellan olika filer så att man kan klicka på "jobb 1" i en lista och så kommer man till en mer utförlig beskrivning. Men nån sån funktion finns väl inte?
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hålla ordning på projekten?

Inläggav geocache » 2016-04-26 22:44:11

Mappar för de olika projekten vad tror du om det? Mapp 1 för klara projekt, mapp 2 för oavslutade projekt? Länkar mellan olika filer vet jag inte hur det funkar.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Hålla ordning på projekten?

Inläggav Adira » 2016-04-26 23:00:44

rapchic skrev:
geocache skrev:Skulle det fungera att ha de olika projekten markerade med olika färg, själva texten menar jag? Eller med olika teckensnitt?

Jag har funderat på nått sånt. Eller om man kunde länka mellan olika filer så att man kan klicka på "jobb 1" i en lista och så kommer man till en mer utförlig beskrivning. Men nån sån funktion finns väl inte?
Tror man kan göra något sånt med en innehållsförteckning. Att du infogar en innehållsförteckning med rubriker, och underrubriker om så önskas, där man kan komma till rätt del direkt genom att bara klicka på rubriken. Har gjort det någon gång men är inte säker på om det var i Word-format eller något annat.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Hålla ordning på projekten?

Inläggav slackern » 2016-04-27 8:32:27

Skriva för hand ska du göra, eller det påstår några forskare.

Att fatta en penna och låta bokstäverna flöda över papperet har sina poänger, visar det sig. Jämfört med att använda ett tangentbord blir du mer fokuserad och minns bättre.


http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/skr ... innet-gott
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hålla ordning på projekten?

Inläggav rapchic » 2016-04-27 9:15:46

slackern skrev:Skriva för hand ska du göra, eller det påstår några forskare.

Att fatta en penna och låta bokstäverna flöda över papperet har sina poänger, visar det sig. Jämfört med att använda ett tangentbord blir du mer fokuserad och minns bättre.


http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/skr ... innet-gott

Kanske det men då får jag renskriva för hand.
Jag gillar faktiskt att skissa och brainstorma för hand, men om jag vill kunna läsa det sen igen måste jag renskriva det på datorn.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hålla ordning på projekten?

Inläggav slackern » 2016-04-27 9:17:32

rapchic skrev:
slackern skrev:Skriva för hand ska du göra, eller det påstår några forskare.

Att fatta en penna och låta bokstäverna flöda över papperet har sina poänger, visar det sig. Jämfört med att använda ett tangentbord blir du mer fokuserad och minns bättre.


http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/skr ... innet-gott

Kanske det men då får jag renskriva för hand.
Jag gillar faktiskt att skissa och brainstorma för hand, men om jag vill kunna läsa det sen igen måste jag renskriva det på datorn.


Det är ju jätte bra för om du gör det 2 gånger så sitter det sen. Jag har samma problem som du jag kan inte heller läsa min egen handstil så jäkla dåligt/fult skriver jag. :lol: Det är en utav mina brister/svårigheter jag har.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in