Garmin Adventures och Runkeeper

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Garmin Adventures och Runkeeper

Inläggav Lilla Gumman » 2014-06-18 17:29:07

Jag har en Garmin Oregon 600. I den kan jag spara rutter.

Med Garmin Adventures ska jag kunna föra över rutterna till datorn. Nyss funkade det inte, för datorn hittade ett fel i dem.

I Runkeeper kan jag logga i efterhand, på datorn, och välja att bifoga en karta. Kan Runkeeper använda GPX-format? Kan man annars konvertera GPX till ett format som Runkeeper gillar?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Garmin Adventures och Runkeeper

Inläggav Zirre » 2014-06-18 18:16:21

Så här skriver Runkeeper på sin blogg
Export from Garmin: Record an activity with Garmin device (e.g. Garmin Forerunner), download the activity to the supported application (i.e. Connect or Training Center), select workout and export as GPX or TCX to your computer


De har även en bra beskrivning på sidan med skärmdumpar http://blog.runkeeper.com/313/easily-import-your-data-into-runkeeper/
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Garmin Adventures och Runkeeper

Inläggav Lilla Gumman » 2014-06-18 23:22:35

Zirre skrev:Så här skriver Runkeeper på sin blogg
Export from Garmin: Record an activity with Garmin device (e.g. Garmin Forerunner), download the activity to the supported application (i.e. Connect or Training Center), select workout and export as GPX or TCX to your computer


De har även en bra beskrivning på sidan med skärmdumpar http://blog.runkeeper.com/313/easily-import-your-data-into-runkeeper/


Jag vet hur jag loggar det i Runkeeper. Och tack, nu vet jag att Runkeeper klarar av GPX-filer.

Men Garmin Base Camp krånglar. När jag försöker ladda in rutterna i Base Camp får jag upp en ruta där det står:

Base Camp fel.png


Jag kan visserligen söka på filerna i GPS:en och kopiera över dom manuellt till datorn. Men varför i glödhetaste fungerar det inte att göra via Base Camp? :-)Raging
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Garmin Adventures och Runkeeper

Inläggav Lilla Gumman » 2014-06-19 9:57:51

Till sist fick jag det att fungera.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in