Förtjust i personer

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Förtjust i personer

Inläggav filmfreaken » 2012-10-16 19:39:09

Hej alla !!

På min dagverksamhet där jag jobbar. Blev jag förtjust i en av arbetsledarna för några år sedan. Många i min omgivning tycker inte att det är okej. Det är så att jag inte har kunnat låtit
honom vara. Jag skapade därför en fantasivärld . Som heter Harry Gregson Williams A New Kind Of Love Story. (Harry är en filmkompositör) Jag jobbar med musik och bild. Privat så älskar jag att lyssna på filmmusik. En av mina idoler är Georg Riedel. Som jag dessutom har kontakt med via mail. Jag spelade in två cd skivor innan jag började på dagverksamheten. Och en av dom har Georg. Jag fick svar via mail av honom. Har ni fastnat för personer i verkliga världen ? Berätta gärna. Om ni vill !!
filmfreaken
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2012-09-08

Förtjust i personer

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-10-17 6:42:44

filmfreaken skrev:Det är så att jag inte har kunnat låtit
honom vara. Jag skapade därför en fantasivärld . Som heter Harry Gregson Williams A New Kind Of Love Story.


Jag förstår inte. Är arbetsledaren med i fantasivärlden, eller skapades fantasivärlden utan koppling till arbetsledaren? Vad är syftet med fantasivärlden?

filmfreaken skrev:Har ni fastnat för personer i verkliga världen ?


Jo det har ju hänt.
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Förtjust i personer

Inläggav AnneLinn » 2012-10-17 6:51:12

Varför har du skapat en fantasivärld? Det är ju inte så bra att skapa en fantasivärld då du i framtiden kan bli lite wierd.. :P

Ja, det har jag gjort.
AnneLinn
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2012-10-15

Förtjust i personer

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-10-17 7:04:48

AnneLinn skrev:Det är ju inte så bra att skapa en fantasivärld då du i framtiden kan bli lite wierd.. :P


Själv tycker jag att en fantasivärld kan vara ett ypperligt alternativ då man fastnat för en person som man kanske inte kan vara med i verkliga världen. Om det nu var det som var syftet med filmfreakens fantasivärld. Det framgår ju inte helt.
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Förtjust i personer

Inläggav filmfreaken » 2012-10-17 7:09:04

svarabhaktivokal skrev:
AnneLinn skrev:Det är ju inte så bra att skapa en fantasivärld då du i framtiden kan bli lite wierd.. :P


Själv tycker jag att en fantasivärld kan vara ett ypperligt alternativ då man fastnat för en person som man kanske inte kan vara med i verkliga världen. Om det nu var det som var syftet med filmfreakens fantasivärld. Det framgår ju inte helt.


Ja det är det som är syftet. Det är inte så att jag vill strunta i verkligheten. Jag vill bara inte ha en partner i min verkliga närhet. Personen jag fastna för är äldre än jag. Dessutom så trivs jag med min fantasivärld. :-)Happy
filmfreaken
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2012-09-08

Förtjust i personer

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-10-17 7:27:00

filmfreaken skrev:
svarabhaktivokal skrev:
AnneLinn skrev:Det är ju inte så bra att skapa en fantasivärld då du i framtiden kan bli lite wierd.. :P


Själv tycker jag att en fantasivärld kan vara ett ypperligt alternativ då man fastnat för en person som man kanske inte kan vara med i verkliga världen. Om det nu var det som var syftet med filmfreakens fantasivärld. Det framgår ju inte helt.


Ja det är det som är syftet. Det är inte så att jag vill strunta i verkligheten. Jag vill bara inte ha en partner i min verkliga närhet. Personen jag fastna för är äldre än jag. Dessutom så trivs jag med min fantasivärld. :-)Happy


Sådär brukar jag också göra. Både när jag vill och inte vill ha personen i min verkliga närhet. Den största fördelen tycker jag är att man får bestämma själv över vad som händer.
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Förtjust i personer

Inläggav KrigarSjäl » 2012-10-18 12:15:42

Man 'jobbar' inte på dagcenter och fantasier är bra så länge man kan skilja dem från verklighet.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Förtjust i personer

Inläggav mnordgren » 2012-10-18 18:44:23

Co-Admin:

Diskussionen om daglig verksamhet finns nu här:

post905653.html#p905653
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in