För tidigt eller för sent?
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Linus_på_linjen skrev:Att komma för sent är att slösa med andras tid.
Varför avtalar man en tid om man ändå inte tänker hålla den? Ett klockslag kan man inte kompromissa med, det är exakt. Fast lite värre är det nog att vara tidig när man kommer hem till folk.
Vems klocka ska man gå efter och tiden är väl relativ?
Men visst har du rätt, varför avtala en tid om man ändå inte tänker hålla den

Senast redigerad av MickhaelaAngelino 2011-05-04 22:59:57, redigerad totalt 1 gång.
- MickhaelaAngelino
- Anslöt: 2009-10-28
MickhaelaAngelino skrev:Linus_på_linjen skrev:Att komma för sent är att slösa med andras tid.
Varför avtalar man en tid om man ändå inte tänker hålla den? Ett klockslag kan man inte kompromissa med, det är exakt. Fast lite värre är det nog att vara tidig när man kommer hem till folk.
Vems klocka ska man gå efter och tiden är väl relativ?![]()
Men visst har du rätt, varför avtala en tid om man ändå inte tänker hålla den
Vi har en officiell tid i Sverige, det är alltid den som gäller och den är exakt lika för alla, demokratiskt eller hur? Så om din klocka inte går rätt så får du antigen ställa den eller ta konsekvenserna av ditt beslut att inte göra det.
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 22:59:57, redigerad totalt 1 gång.
- Linus_på_linjen
- Anslöt: 2007-10-13
Ska man vara tidig när man kommer hem till folk så är det om de har sagt att man börjar äta ett visst klockslag men då ska man inte komma för mycket för tidigt.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 22:59:57, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Linus_på_linjen skrev:Vi har en officiell tid i Sverige, det är alltid den som gäller och den är exakt lika för alla, demokratiskt eller hur? Så om din klocka inte går rätt så får du antigen ställa den eller ta konsekvenserna av ditt beslut att inte göra det.
Ok
Senast redigerad av MickhaelaAngelino 2011-05-04 22:59:57, redigerad totalt 1 gång.
- MickhaelaAngelino
- Anslöt: 2009-10-28
Jag vill inte att mina gäster kommer för tidigt. Då är inte jag klar och mina förberedelser är inte klara. Sen får de ju inte komma hur långt efter som helst, för då kanske planeringen med maten går fel..
När jag går bort så kommer jag oftast precis i tid eller några minuter efter. Om det är stora kalas med folk jag inte känner försöker jag komma först, då får alla hälsa på mig och jag behöver inte vara orolig och gå runt bland alla.
När jag går bort så kommer jag oftast precis i tid eller några minuter efter. Om det är stora kalas med folk jag inte känner försöker jag komma först, då får alla hälsa på mig och jag behöver inte vara orolig och gå runt bland alla.
Senast redigerad av Emlett 2011-05-04 22:59:57, redigerad totalt 1 gång.
Linus_på_linjen skrev:Att komma för sent är att slösa med andras tid.
Håller med!
AF:s personal är helt otrooliga med att inte hålla tiderna. (Man borde inte förvåna sig för de är mer eller mindre inkompetenta och borta från verkligheten.) Det verkar ha satt det i system. En på mitt jobb som tidigare jobbat på AF. sa till mig att hon varit likadan och att man kan kalla det optimism eller nonchalans. Nonchalans är det och inget annat samt icke repsekt mot den eller de som väntar. Min första AF-handläggare sa en gång till mig: jag brukar vara sen istället för att be om ursäkt och hon hade ingen som helst lust att rätta till felet. Då var hon tio minuter försenad. Det värsta är när de kommer för sent till möten och min förra Sius som struntade i att jag blev orolig av hennes förseningar.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor