För er aspergare och dylikt...

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

För er aspergare och dylikt...

Inläggav Jonmpa » 2018-06-28 13:48:14

För er aspergare och dylikt kan jag tipsa om exempelvis tisdagsträffarna på Aspergerföreningen på Banèrgatan på Östermalm om ni vill komma någonstans där det diskuteras politik väldigt hårt och allvarligt ibland faktiskt observera bara att även det finns psykiskt instabila där och även kan det finnas de som håller sig utanför politik och framförallt inte vill debattere så jättemycket utan bara har sin hårda eller mjuka åsikt eller bara vill umgås helt enkelt. Men själv har jag varit där två gånger och båda gångerna gick jag därifrån med migrän för att min hjärna är något begränsad för mycket information, Människor somn har svårt släppa in andra i samtalet och pratar utan andrum i stort sett det rår de inte för jag vet det, Men det blir lätt jobbigt för mig mentalt påfrestande och politik har jag inget intresse av helt enkelt, De debatterar politik och aktuella ämnen etc,

Jag håller mig själv till något som heter: Zebrans vänner och jämför vänligen inte Zebran dit man går och spelar spel eller umgås eller pratar med varandra, För vi gör roliga aktiviteter man får säga vad man tycker och var och en får sin röst hörd liksom det finns saker som är bra och inte fullt lika bra och jag kan säga så mycket som att: Skulle jag bli ordförande där en dag om jag skulle klara det ansvaret att dels hålla möten strikt och korrekt och det övriga ansvaret skulle jag vara restriktivare mot en person i styrelsen och även emot att inbjuda personer som är på en lägre intelektuell nivå som det verkar,

Vi umgås, Spelar sällskapsspel, Spelar tvspel och har en sund alkohol och en politik så att ingen ska behöva uppleva störande moment på våra träffar som orsakas utav någon ifrån vår förening ungefär så, För vissa är ljudkänsliga jag tillexempel och finns även fler och när det är t.ex någon som sitter och ser på film med högt ljud i samma rum det stör väldigt lätt koncentrationen och det känns bara jobbigt, Så blev det fick jag höra av en annan medlem i styrelsen när de hade träff senast i vår utvalda träfflokal och den personen som inte visade hänsyn kom inte från vår förening, För som sagt vi spelar spel, Pratar och är där för att umgås. Slut
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in