Folk tycker jag e obehaglig

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Folk tycker jag e obehaglig

Inläggav antonius » 2017-07-16 16:40:58

geocache skrev:
antonius skrev:
Kathrine87 skrev: vilket e sanning??


Folk blir nervösa av sanningssägare och eftersom många aspisar är uppriktiga så ses man som obehaglig i NT:världen... :-)063


Bra skrivet, antonius! "Man får inte utmana folks (invanda) traditioner" (mitt eget citat)...


Det här har nog att göra med att eftersom man inte är lika inne i de sociala banden och koderna, ses man som någon som kanske avslöjar dem eller så att säga "tjallar" på dem, förmodligen därför NT:kollegiet inte är lika informativ till aspisar och därigenom ofta missar vi viktiga saker. Detta gör att man kan bli misstänksam och ofta orolig att det är något som går en förbi, detta gör naturligtvis att vi kanske verkar titta mer noggrant på saker och att det kan verka som om vi stirrar, när vi i själva verket bara är uppmärksam för att förtvivlat försöka hänga med i den obegripliga NT:världen... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Folk tycker jag e obehaglig

Inläggav Dreamtrance » 2017-07-16 19:01:13

Får ofta höra att jag ser folks rätta jag. Partytjejen som dansar runt och spexar kommer och pratar med mig några dagar senare. Eftersom hon i själva verket försöker dölja att hon är deprimerad. Ser rakt igenom fasader, kan iaktta och dra slutsatser om hur någon egentligen mår. Tror det skrämmer många.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Folk tycker jag e obehaglig

Inläggav Batte » 2017-07-16 19:43:05

Dreamtrance skrev:Får ofta höra att jag ser folks rätta jag. Partytjejen som dansar runt och spexar kommer och pratar med mig några dagar senare. Eftersom hon i själva verket försöker dölja att hon är deprimerad. Ser rakt igenom fasader, kan iaktta och dra slutsatser om hur någon egentligen mår. Tror det skrämmer många.
Sånt er jo kult, men det skremmer nok mange.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Återgå till Aspergare och vården



Logga in