Folk faller ur (treeman får inte posta)
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
19 inlägg
• Sida 1 av 1
Folk faller ur (treeman får inte posta)
Det är väldigt många som har antingen inaktiverat sig eller inte får posta. Såg bl a att Treeman fått en varning och inte får posta, men jag hittar det inte nämnt någonstans i det här forumet. Är det bara för att det hände nyss eller finns det någon annan anledning?
Synd att se så många försvinna tycker jag.
Synd att se så många försvinna tycker jag.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Om man mår dåligt eller är allmänt bakom flötet kan det behövas en paus från forumet.
Ibland är det riktiga tomtar som hittar hit och får en att undra om de får ha datorer med internetuppkoppling på dårkistan. Om de får gå lösa överhuvudtaget.
Minns ni klädsimmaren?
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
Varför är treeman bannad?
Igår såg jag att treeman hade fått postningsförbud, och nu att han dessutom är bannad. Någon tråd om varför ser jag inte till, men det kan ju vara ett förbiseende eller att ledningen inte har hunnit starta den.
Postningsförbudet kan jag begripa utifrån vad jag har sett på forumet, men inte banningen: när han inte har tappat balansen har treeman visat mer vänlighet och god vilja än många andra som är helt okej.
Postningsförbudet kan jag begripa utifrån vad jag har sett på forumet, men inte banningen: när han inte har tappat balansen har treeman visat mer vänlighet och god vilja än många andra som är helt okej.
Admin
Var står det att han är permabannad? Han har fått ett tre veckors postningsförbud och en önskan att han därefter ändrar sitt uppträdande om han skall vara kvar här. Det står i det inlägg jorand länkar till längre upp i denna tråd (som jag slog ihop med en annan från igår i samma fråga).
Jag startade ingen tråd specifikt om detta eftersom det snabbt kom upp en tråd med en länk till inlägget. Nu har jag ändrat trådrubriken också så att det tydligt framgår vem det gäller.
Var står det att han är permabannad? Han har fått ett tre veckors postningsförbud och en önskan att han därefter ändrar sitt uppträdande om han skall vara kvar här. Det står i det inlägg jorand länkar till längre upp i denna tråd (som jag slog ihop med en annan från igår i samma fråga).
Jag startade ingen tråd specifikt om detta eftersom det snabbt kom upp en tråd med en länk till inlägget. Nu har jag ändrat trådrubriken också så att det tydligt framgår vem det gäller.
Admin
Nej, det är inget jag gjort.
Det är en text han själv valt att lägga till i sin avatar och i sin profil och jag kommer att ta bort den då den är missvisande. Jag har inte sett den förrän nu så det var bra att du påpekade det.
Några ytterligare påföljder för hans del för detta blir det inte om det stannar vid detta.
Nej, det är inget jag gjort.
Det är en text han själv valt att lägga till i sin avatar och i sin profil och jag kommer att ta bort den då den är missvisande. Jag har inte sett den förrän nu så det var bra att du påpekade det.
Några ytterligare påföljder för hans del för detta blir det inte om det stannar vid detta.
Angelic Fruitcake skrev:Det står även i hans profil att han är bannad. Går det ens att pm:a honom då?
Admin
Han varken är eller var bannad, som jag skrev ovan. Då avataren såväl som texten i hans profil var missvisande och orsakade förvirring är den borttagen och han kan inte logga in på sitt konto under tiden han inte får posta och alltså inte ändra dessa. När postförbudet löper ut får han tillbaka sina rättigheter som alla andra om inget tillkommer under tiden som får mig att ändra mitt beslut om detta.
Det medför att han inte kan läsa PM utan vill man nå honom får man använda "mailknappen" nederst i något av hans inlägg. Tänk bara på att den adress du har i din profil anges som avsändaradress i mailet till honom och att du därmed lämnar ut den till honom.
KrigarSjäl skrev:
Om man mår dåligt eller är allmänt bakom flötet kan det behövas en paus från forumet.
Ibland är det riktiga tomtar som hittar hit och får en att undra om de får ha datorer med internetuppkoppling på dårkistan. Om de får gå lösa överhuvudtaget.
Indeed. Plus allmän trollvarning ibland.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter