Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-08-04 16:47:35

Skogkatt skrev:
antonius skrev:men om ni nu vill bo galningsfritt och vill ha det lantligare varför väljer ni inte Alaska?


Kallt i Alaska. Och många björnar. :shock:


Det har dom väl även i Idaho, Montana, Washington, Wyoming, Colorado Osv?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-08-04 16:50:11

Tyngdkraft skrev:USA hade inte varit mitt drömland att flytta till, men om jag skulle göra det så skulle jag helst flytta till antingen New England-staterna eller till Washington (delstaten, inte DC) eller Oregon. Varför? Dessa stater är alla solitt demokratiska, välmående och välordnade. Jag tror att jag hade kunnat finna mig till rätta där. :)


Det där är nog även som jag skulle resonera fast jag skulle även kunna tänka mig att bo i Idaho eller Montana eller vissa delar kring klippigabergen, även fast jag tror det är Idaho kryllar utav nynazister och potatis eller har för mig att det är känt för just dom sakerna.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Skogkatt » 2023-08-04 16:55:00

slackern skrev:Det har dom väl även i Idaho, Montana, Washington, Wyoming, Colorado Osv?


Ja, men inte lika många som i Alaska. Men det är inte bara på grund av björnar så klart. När jag hör ordet Alaska tänker jag på kallt väder, björnar, arga guldgrävare och andra saker jag kan klara mig utan. Jag mår bättre i söder, jag vill ha ett varmare klimat. Jag har upplevt tillräckligt med kallt väder i Norge.
Skogkatt
 
Inlägg: 6158
Anslöt: 2021-10-02

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Skogkatt » 2023-08-04 17:02:39

Jag har hört rykten om att de har 17-20 plusgrader på vintern i södra Florida. Det låter riktigt bra. :D Så Florida är intressant. Och där har de Everglades och krokodiler och alla möjliga galna saker.
Skogkatt
 
Inlägg: 6158
Anslöt: 2021-10-02

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-08-04 18:54:44

Skogkatt skrev:
slackern skrev:Det har dom väl även i Idaho, Montana, Washington, Wyoming, Colorado Osv?


Ja, men inte lika många som i Alaska. Men det är inte bara på grund av björnar så klart. När jag hör ordet Alaska tänker jag på kallt väder, björnar, arga guldgrävare och andra saker jag kan klara mig utan. Jag mår bättre i söder, jag vill ha ett varmare klimat. Jag har upplevt tillräckligt med kallt väder i Norge.


Jag förstår dig och respekterar ditt val. :)
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-08-04 19:04:04

Skogkatt skrev:Jag har hört rykten om att de har 17-20 plusgrader på vintern i södra Florida. Det låter riktigt bra. :D Så Florida är intressant. Och där har de Everglades och krokodiler och alla möjliga galna saker.


Se bara upp så att du inte stöter på en Florida cottonmouth eller en Burmesisk pyton som det tydligen kryllar utav i Florida i dagsläget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_cottonmouth

https://en.wikipedia.org/wiki/Burmese_p ... in_Florida
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav antonius » 2023-08-04 19:17:40

men södra breddgrader i USA innebär fler problemområden, och massor av insekter, ormar, alligatorer och dessvärre fler skjutgalna dårar per capita, eller är ni så rik att ni funderar på ett gated community, med beväpnade vakter och inhägnader ?
antonius
 
Inlägg: 21875
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-08-04 19:55:15

antonius skrev:men södra breddgrader i USA innebär fler problemområden, och massor av insekter, ormar, alligatorer och dessvärre fler skjutgalna dårar per capita, eller är ni så rik att ni funderar på ett gated community, med beväpnade vakter och inhägnader ?


Fast här u Europa har vi väl å andra sidan problem med sprängdåd och folk som kör över folk på löpandeband med lastbilar? Här i Sverige har ju regeringen infört stängare inresekontroll pga att vissa muslimer är otroligt lättkränkta över att några puckon bränt koranen och vill straffa alla svenskar pga det.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav antonius » 2023-08-04 20:11:42

slackern skrev:
antonius skrev:men södra breddgrader i USA innebär fler problemområden, och massor av insekter, ormar, alligatorer och dessvärre fler skjutgalna dårar per capita, eller är ni så rik att ni funderar på ett gated community, med beväpnade vakter och inhägnader ?


Fast här u Europa har vi väl å andra sidan problem med sprängdåd och folk som kör över folk på löpandeband med lastbilar? Här i Sverige har ju regeringen infört stängare inresekontroll pga att vissa muslimer är otroligt lättkränkta över att några puckon bränt koranen och vill straffa alla svenskar pga det.


så man vill byta ett problem med en massa andra problem, låter lite strange, tror jag satsar på Alaska, eller Kanada och helst Tristan da Cunha fast det är ju Brittiska och Franska provinser och inte USA, men helvetes lugnare, sägs det iofs
antonius
 
Inlägg: 21875
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Intressanta intressen



Logga in