Finns det någon viktorian eller steampunkare här, ”typ”?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Finns det någon viktorian eller steampunkare här, ”typ”?

Inläggav Bonddrengen » 2016-04-29 0:51:04

Liljan skrev:Sedan ÄR du elitistisk. Du antyder att folk som inte gillar samma sak som dig är dumma i huvudet, att folk som inte vill bli din vän är introverta och inte vet sitt eget bästa. Det är mindre smickrande egenskaper. Jag skulle välja boet dig direkt baserat på det du skriver i tråden fast vi har samma intressen. Men det du borde kunna hitta någon annan som är på samma nivå som dig.

Det är din åsikt och tolkning, själv gör jag en annan. Men men... Nästan alltid när jag försöker göra något extrovert slutar det med att människor tycker jag är en idiot. Men när människors hjärnor processerar och tolkar så olika vad mer kan man göra? Egentligen får jag väl vara glad att jag stundom klarar av att stå på två ben med alla förbannande fel jag har i huvudet (vilket förmodligen också är "mindre smickrande egenskaper").
Bonddrengen
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2015-09-12
Ort: E = mc^2

Finns det någon viktorian eller steampunkare här, ”typ”?

Inläggav Alien » 2016-04-29 1:35:04

Liljan skrev:
Bonddrengen skrev:Men måhända uttrycker jag mig konstigt, måhända är mina intresseval inte så vanliga, måhända är andra människor på det här forumet alltför introverta. Men detta sista tycker jag egentligen inte borde vara ett problem – jag är ju själv introvert. Och ibland måste man dra sig undan och återfå sin energi. Tyvärr är detta en sak som många människor inte begriper.


Sedan ÄR du elitistisk. Du antyder att folk som inte gillar samma sak som dig är dumma i huvudet, att folk som inte vill bli din vän är introverta och inte vet sitt eget bästa. Det är mindre smickrande egenskaper.


Nu måste jag som introvert opponera mig. Varför skulle "introvert" vara en "mindre smickrande egenskap"? Man är väl inte sämre för att man är introvert. Däremot lär det finnas fler introverta än extroverta här på AF.

introvert-overlappning-med-as-t5042.html
susan-cain-the-power-of-introverts-artikelserie-i-svd-t27019.html
introvert-vs-extrovert-tolerans-respekt-t41947.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Träffar



Logga in