Fighterbabe får inte posta
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Fighterbabe får inte posta
Admin
Efter att på kort tid ha fått två varningar
post546726.html#p546726
post547298.html#p547298
och flera tillsägelser
post549194.html#p549194
post549080.html#p549080
får Fighterbabe nu ytterligare en varning
post553148.html#p553148
och därmed ett postförbud.
Postförbudet gäller i tre veckor, dvs tom 11 juni.
Efter att på kort tid ha fått två varningar
post546726.html#p546726
post547298.html#p547298
och flera tillsägelser
post549194.html#p549194
post549080.html#p549080
får Fighterbabe nu ytterligare en varning
post553148.html#p553148
och därmed ett postförbud.
Postförbudet gäller i tre veckor, dvs tom 11 juni.
Re: Fighterbabe får inte posta
Att lämna ut en forumists riktiga namn är inte ok alls, men det övriga var väl inga större överträdelser?
Kul med lite fight igen - men det stoppar ni ju innan det ens hunnit börja. Vilket är ett oskick.
Kul med lite fight igen - men det stoppar ni ju innan det ens hunnit börja. Vilket är ett oskick.
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
Om tillräckligt många klagar kanske moderatorerna omprövar sitt beslut?
Jag tycker det var onödigt att hota med, och dela ut, varning för dem som fortsatte fotodiskussionen. Borde ha kunnat lösas på ett snyggare sätt.
Dagobert skrev:Jag tycker det var onödigt att hota med, och dela ut, varning för dem som fortsatte fotodiskussionen. Borde ha kunnat lösas på ett snyggare sätt.
Admin
Att respektera det jag beslutar är snyggare än att trotsa det så visst hade det kunnat lösas snyggare än som det blev. Instämmer helt.
Edit: Jag är ledsen att mitt svar ovan blev onödigt kortfattat och kort i tonen.
Jag valde att avsluta diskussionen om fotografering på den träff i Norrköping det gällde eftersom den som arrangerar träffen givit klart besked om vad som gällde. Däremot är det självklart att frågan i övrigt får och bör diskuteras på forumet och en del av dessa inlägg har samlats till en egen tråd, Principdiskussion om fotografering. Den tråden var tänkt att öppnas först efter att träffen i Norrköping varit för att få en mer principiell diskussion om frågan men jag ändrar mitt beslut och öppnar den redan nu. Det är naturligtvis tillåtet att citera inlägg från andra trådar dit men det är lämpligt att länka till det ställe där inlägget ursprungligen postades i så fall.
Jag valde att göra det jag tyckte var bäst - hur tycker du att jag skulle ha gjort istället?
Tack för svaret, ingen fara. När du nu frågar: Jag tycker att påföljden var för hård, jämfört med vad som normalt ger en varning. Jag tycker inte att du skulle ha satt dig i den situationen att du blev tvungen att dela ut varningar för harmlösa inlägg, dvs inte hotat med detta. Men det kanske att vara efterklok. Jag skulle faktiskt radera andra meningen i mitt inlägg men det var för sent. Jag vet inte hur jag skulle ha gjort istället. Sorry.Titti skrev:Jag valde att göra det jag tyckte var bäst - hur tycker du att jag skulle ha gjort istället?
Jag vet inte hur tillsägelser fungerar, om ett visst antal ger en varning. I så fall hade kanske en tillsägelse räckt.
Admin
Fighterbabe fick ytterligare en varning idag och får därmed postförbud. Normalt varar ett postförbud tre veckor men eftersom detta är andra gången på kort tid (den förra gången hittar ni här) så utsträcks det till sex veckor. Hon har alltså postförbud till och med 27 augusti.
Varningarna, som ligger till grund för postförbudet, hittar ni här:
2011-06-25 (meddelad 2011-07-16)
post577328.html#p577328
2011-07-03 (meddelad 2011-07-05)
post581261.html#p581261
2011-06-26 (meddelad 2011-07-05)
post582705.html#p582705
Det kan tyckas som om det tagit lång tid att ta ställning till dessa anmälningar, och att de anmälda inläggen kommit i tät följd, och så är det. Orsaken till det hittar ni här. Avgörande i detta fall är också att Fighterbabe postat ett stort antal inlägg off topic i flera trådar samt vägrat rätta sig efter tillsägelser i PM om att ändra sin signatur (med resultat att hon nu inte får visa signatur) samt trots tillsägelser spammat forumet med länkar till sin personliga blogg.
Jag skrev här att hon valt en bra strategi ur modereringsynpunkt i det gräl som pågick intensivt under några veckor. Det gjorde att hon klarade sig med bara en tillsägelse där flera andra fick varningar/postförbud. Jag tycker det är tråkigt att se att jag nu åter tvingas ge Fighterbabe ett postförbud och hoppas det inte ska behöva upprepas.
Jag påminner om att hon inte kan svara i trådarna nu.
Meddelas även i PM.
Fighterbabe fick ytterligare en varning idag och får därmed postförbud. Normalt varar ett postförbud tre veckor men eftersom detta är andra gången på kort tid (den förra gången hittar ni här) så utsträcks det till sex veckor. Hon har alltså postförbud till och med 27 augusti.
Varningarna, som ligger till grund för postförbudet, hittar ni här:
2011-06-25 (meddelad 2011-07-16)
post577328.html#p577328
2011-07-03 (meddelad 2011-07-05)
post581261.html#p581261
2011-06-26 (meddelad 2011-07-05)
post582705.html#p582705
Det kan tyckas som om det tagit lång tid att ta ställning till dessa anmälningar, och att de anmälda inläggen kommit i tät följd, och så är det. Orsaken till det hittar ni här. Avgörande i detta fall är också att Fighterbabe postat ett stort antal inlägg off topic i flera trådar samt vägrat rätta sig efter tillsägelser i PM om att ändra sin signatur (med resultat att hon nu inte får visa signatur) samt trots tillsägelser spammat forumet med länkar till sin personliga blogg.
Jag skrev här att hon valt en bra strategi ur modereringsynpunkt i det gräl som pågick intensivt under några veckor. Det gjorde att hon klarade sig med bara en tillsägelse där flera andra fick varningar/postförbud. Jag tycker det är tråkigt att se att jag nu åter tvingas ge Fighterbabe ett postförbud och hoppas det inte ska behöva upprepas.
Jag påminner om att hon inte kan svara i trådarna nu.
Meddelas även i PM.
Om hon inte får posta så får hon använda tiden till att pusta, på gymmet.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Moderator:
Låser tråden eftersom Fighterbabe för närvarande inte kan svara.
Låser tråden eftersom Fighterbabe för närvarande inte kan svara.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter