Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj .... INSTÄLLT

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj .... INSTÄLLT

Inläggav Mjau » 2014-04-25 18:05:24

Festkväll på Patricia med eget VIP-rum

NÄR? Lördagen den 10 maj kl. 21.30
VAR? På båten Patricia, Söder Mälarstrand, Kajplats 19 (den har flyttat från sin förra plats vid Slussen). T-bana Mariatorget, utgång Torkel Knutssongatan.

HUR? Mat, dryck och umgänge i VIP-rummet Churchillroom. Fördrink och kaffe är gratis.
OBS! Inträdesavgift 150 kr för de som INTE köper en varmrätt. (Varmrätter finns från 219 kr, förrätter och efterrätter från ca 100 kr). 

På båten (som inte åker nånstans) finns flera barer, även utomhus, och flera dansgolv, varav ett med livemusik. Vi har rummet till 00.30. Nattklubben och barerna har öppet till 05.00. (Men efter midnatt kan det bli stökigt o trångt med många fulla människor). 

ANMÄLAN ÄR OBLIGATORISKT och görs här i tråden. Skriv hur många ni blir. Ta gärna med kompisar och partners :-) NT-personer går också bra.

OBS! För att aktiviteten ska bli av måste vi bli minst 20 personer. Så om vi inte blir det kommer jag kanske lägga upp aktiviteten på ett annat forum, men jag informerar/varnar i så fall först genom ett inlägg i denna tråd.

Patricias regler: Åldersgräns 23 år och vårdad klädsel.

Jag, Hanna, nås på mobilnumret 070-4040801 för frågor om aktiviteten. Jag ansvarar bara för bokningen, inte för att "ta hand om" folk under kvällen. (Om du behöver extra stöd kan du ta med dig en kompis, partner eller ledsagare).

Välkomna :-)

PS. 
Dessvärre krockar eventet med finalen i Eurovision Song Contest. (Jag upptäckte det för sent för att kunna byta dag).

Moderator Alien: Inlägget har uppdaterats enligt önskemål.
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-04-25 18:52:14

Mjau skrev:För att aktiviteten ska bli av måste vi bli minst 20 personer!
Kul med initiativ! Är det några fler än du och G-Martin som kommer ifrån ditt håll? Det kan ju kanske vara lite svårt att komma upp i 20 här. Man brukar kunna se "tumbleweeds" blåsa förbi i träfftrådarna ibland. Men jag kommer iaf jättegärna!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 866
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Kontrasto » 2014-04-26 21:54:46

Låter intressant! Ska dra i lite trådar..är det ok att ta med någon som är NT i reserv?
Kontrasto
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2013-11-20
Ort: Nacka

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav gadas » 2014-04-26 23:19:28

Mjau skrev:På båten (som inte åker nånstans)

Hur kan man vara säker på det...? Med
Mjau skrev:stökigt o trångt med många fulla människor).
:wink:
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Mjau » 2014-04-27 0:45:05

KONTRASTO SKREV:
"Ska dra i lite trådar..är det ok att ta med någon som är NT i reserv? "

Det låter bra :-)
Ja, det går bra med NT-PERSONER på detta event.
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Mjau » 2014-04-28 15:11:27

OBS! Jag skrev lite fel. Om man INTE köper en varmrätt får man betala 150 kr i entré. Men när det gäller dryck finns det inga krav.
/Hanna
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav KourosGould » 2014-04-28 15:36:16

Är inte patricia en gayklubb? Jag vill inte bli stött på av killar...
Är det någon åldersgräns?
KourosGould
 
Inlägg: 228
Anslöt: 2013-09-17
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav sugrövmanövern » 2014-04-28 16:01:09

KourosGould skrev:Är inte patricia en gayklubb? Jag vill inte bli stött på av killar...
Är det någon åldersgräns?
Det är bara på söndagar det är gayklubb http://www.patricia.st/sondagsklubben/
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Mjau » 2014-04-28 16:50:08

Åldersgränsen är 23 år.
/Mjau
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-04-28 18:11:49

dasunbedingte skrev:Alla är gay när ljuset släcks.
-I rymden kan ingen höra dig böga! Okej, det kanske håller på att bli en fånig off topic-skämttråd. Jag undrar bara vad som händer om vi inte lyckas bli 20 pers? Går vi ut ändå, eller? Det känns ju onödigt om det skall stå och falla med det, tycker jag!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 866
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Moggy » 2014-04-28 20:43:38

Vad är det är för inbjudan? Hur kan det komma sig att forummedlemmar blir allmänt inbjudna och får gratis VIP-rum? Har TS nåt att göra med arrangörerna av det hela? Postar TS det här som en privatperson eller som en representant för något?

Det här känns lite som en reklamkampanj av nåt slag för att värva folk till nåt. Tänker på formuleringarna i inlägget och att TS lämnar ut mobilnr och namn. Låter lite för bra med att det utan vidare finns gratis vip-rum och inträde till nåt som alla som läser här skulle vara välkomna till.


Jag frågar TS:
Finns det nåt syfte med den här inbjudan och är du representant för något här?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Nibor » 2014-04-28 20:50:52

Moggy skrev:Jag frågar TS:
Finns det nåt syfte med den här inbjudan och är du representant för något här?


TS är förutom skapare av den här tråden även ansvarig för de mystiska spår som flygplan avsöndrar på höga höjder.
Nibor
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 896
Anslöt: 2011-12-30

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav LILITH_ » 2014-04-28 23:10:12

Vad du är konspiratoriskt lagd nu för tiden Moggy!

Sådana här (eller liknande) "erbjudanden" får alla som någon gång varit på Patricia och skrivit upp sig på deras mailinglista:
Patricia Restaurang Bar Nattklubb skrev:Hej!

Vi vill ge dig som är trogen gäst en liten
Vårpresent och vi vill ge dig möjligheten att själv välja
vilket ”paket” du helst vill ha:

Paket 1 (Ring och boka senast 31 mars!)
Gratis hyra av vårt VIP-rum: Churchillroom valfri onsdag-lördag under april och maj.
Vi bjuder på hyran, fördrink samt kaffe till alla i sällskapet.
I Churchill sitter man 20-35 personer och har egen
servispersonal som tar hand om festsällskapet.
Ni måste vara minst 20 personer i sällskapet för att
utnyttja detta erbjudande.
OBS! Detta är utan tvekan det ”dyraste” paketet så skynda
att ringa och boka på 08/743 05 70
uppge erbjudande nr: CH14.

Paket 2
Fri entrékort som gäller före kl. 24.00 för två personer,
fredagar och lördagar, obegränsat antal gånger under hela
april och maj. Använd själv eller ge bort.
Värde 2880 kr.

Paket 3
Halva priset på maten för sällskap upp till 35 personer.
Giltig en valfri onsdag-lördag under april och maj
Ex: Om ni är 6 personer som äter en trerätters middag,
kan ni spara upp till 1761 kr.

Om du vill ha Paket 2 eller Paket 3:

1. Kolla att din adress stämmer.
2. Svara på detta mail INNAN 31/3 och skriv vilket paket du vill ha.
3. Bifoga din adress så att vi vet vem vi ska skicka det till.
4. Sitt ner och vänta på brevbäraren.


Kan hända att jag dyker upp med sambon eller också så kommer sambon utan mig. Fast det verkar ju inte som att det går att få ihop 20 pers. härifrån.
Men vi kan väl gå dit ändå?
Eller annanstans.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Moggy » 2014-04-28 23:35:27

LILITH_ skrev:Vad du är konspiratoriskt lagd nu för tiden Moggy!

Sådana här (eller liknande) "erbjudanden" får alla som någon gång varit på Patricia och skrivit upp sig på deras mailinglista:



Ok. Då hade ju TS kunnat skriva att hon hade fått ett erbjudande och ville samla ihop ett sällskap. Kanske berättat lite om stället om hon är en stammis där. Jag blev iaf misstänksam av att nån så här öppet bjuder in okända människor till en fest utan att få veta nåt mer om det. Hon borde ha berättat om hon ska gå med kompisar och bara vill ha dit fler eller om det blir en renodlad forumfest. Om det redan är ett gäng, vilken åldersgrupp riktar det sig till. Eller är det så att det redan är bokat och att TS desperat försöker få ihop folk för att inte tvingas avboka? Det var ju ett begränsat antal erbjudanden och det lät som att nåt som går åt snabbt.

Eller är Patricia ett så känt ställe att det inte behövs några förklarinar?


TS anordnade tidigare en träff där hon bjöd in alla här på samma sätt för att fira hennes 30-årsdag. Var inget större intresse för det heller.

Att fritt bjuda in till fest där helt okända människor kan anmäla sig inget bra recept på att anordna en lyckad fest. Samma sak med att utan vidare skriva ut sitt namn och telenr.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-04-29 9:27:37

Moggy skrev:Om det redan är ett gäng, vilken åldersgrupp riktar det sig till.
23+, det räcker väl om det inte är så att man har passerat något slags "bäst före-datum" om man exempelvis har fyllt 40?
Moggy skrev:TS anordnade tidigare en träff där hon bjöd in alla här på samma sätt för att fira hennes 30-årsdag. Var inget större intresse för det heller.
Kan väl tycka att det kanske inte är superrelevant i det här sammanhanget hur Mjau ev firade sin 30-årsdag!
Moggy skrev:Att fritt bjuda in till fest där helt okända människor kan anmäla sig inget bra recept på att anordna en lyckad fest. Samma sak med att utan vidare skriva ut sitt namn och telenr.
Tycker det är ett utmärkt sätt att träffa nya människor på under avslappnade former och det är ju på krogen, det är ju inte som att bjuda in okända på en hemmafest direkt. Vad gäller namn och nummer, så är vi ju inte direkt hemliga i vårt samhälle ändå och alla är inte lika ängsliga av sig. Men visst, jag hade nog kanske inte gjort det själv. Men jag tycker inte att någon annan är KONSTIG, för att den väljer att göra det!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 866
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Nibor » 2014-04-29 15:52:33

LILITH_ skrev:Sådana här (eller liknande) "erbjudanden" får alla som någon gång varit på Patricia och skrivit upp sig på deras mailinglista:


Jag får själv brev från båten varje år i december som påminner om att jag får rabatt där på min födelsedag.
Nibor
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 896
Anslöt: 2011-12-30

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Alien » 2014-04-29 16:27:47

Moggy skrev:Att fritt bjuda in till fest där helt okända människor kan anmäla sig inget bra recept på att anordna en lyckad fest. Samma sak med att utan vidare skriva ut sitt namn och telenr.


Moderator:
Det händer ju ofta att folk här på AF bjuder in till träffar, där alla är välkomna. Det är faktiskt en anledning till att avd Träffar finns:
Öppna träffar ordnade av enskilda medlemmar
ar-du-osaker-om-traffarna-las-garna-har-t8767.html

I Stockholm innebär det väl ofta att de som kommer dels är sådana som träffat träffarrangören och/el varandra förut, dels sådana som är nya. På andra ställen kan alla vara nya för varann.

Vi i forumledningen brukar avråda från att lämna ut sitt riktiga namn och tfn-nummer i öppna avd utan hänvisa till pm i stället. Men det finns inget förbud.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Mjau » 2014-04-29 16:52:29

Tack för att du försvarade mig, moderator Alien :-) Och för att du uppdaterat eventet, dvs mitt första (det översta) inlägget.

Det som är nytt är:
1. Man får betala inträde på 150 kr om man inte köper en varmrätt.
2. Om vi inte blir 20 personer kommer jag eventuellt lägga ut detta event på ett annat forum (Citypolarna).
3. Aktiviteten är inget för inbitna schlagerfantaster då det krockar med finalen i Eurovision Song Contest.


Och Moggy, varför skrev du inte ett PM till mig i stället för att kritisera mig öppet i tråden? Trodde förresten att toleransen för klumpighet var större här med tanke på att vi alla har våra svårigheter med kommunikation och socialt samspel... :-(

Alla citat nedan är från Moggy (jag fick inte citeringsfunktionen att funka)

>Då hade ju TS kunnat skriva att hon hade fått ett erbjudande och ville samla ihop ett >sällskap. Kanske berättat lite om stället om hon är en stammis där.


Jag tänkte att det räckte att berätta lite kort om att det är en båt med barer och dans och varna för stökighet och fulla människor. Vill man veta mer kan man ju googla. Har hört att om man skriver för långa inlägg orkar folk inte läsa. (Och var erbjudandet kommer ifrån trodde jag spelade mindre roll).

>Jag blev iaf misstänksam av att nån så här öppet bjuder in okända människor till en fest >utan att få veta nåt mer om det.


I tråden träffar bjuder ju folk alltid in okända människor till aktiviteter!!! Och det är ju ingen privat fest utan en vanlig festkväll på en nattklubb - fast med eget rum. Jag trodde folk skulle bli glada och tycka att det verkar vara en bra "aspergeranpassad" aktivitet. (Jag tror att många med AS vill gå ut och dansa och festa men undviker det pga. att det inte brukar finns något lugnt ställe att dra sig undan till).

>Hon borde ha berättat om hon ska gå med kompisar och bara vill ha dit fler eller om det >blir en renodlad forumfest.


Det finns ingen kompisgäng. I första hand var detta tänkt som en renodlad forumträff fast man får ta med sig t.ex. en kompis, partner eller ledsagare. Men om vi inte blir 20 personer tänkte jag eventuellt lägga ut eventet på ett annat forum, t.ex. Citypolarna - men inte utan att informera/varna om det först! (Och bäst är det nog med bara aspergerpersoner, men jag kompletterar hellre med NT-personer än tvingas ställa in).

>Eller är det så att det redan är bokat och att TS desperat försöker få ihop folk för att >inte tvingas avboka?


Nej, desperat är jag inte. Och avboka kan man göra utan kostnad.

>Samma sak med att utan vidare skriva ut sitt namn och telenr


Det tänkte jag inte på att folk inte brukar göra. Ville bara vara schysst/lätt kontaktbar. Det är ju också en "aspergeranpassning" då en del kanske hellre ringer än skriver. (en arbetsskada kanske, ursäkta ;-)

>Jag frågar TS: Finns det nåt syfte med den här inbjudan och är du representant för något >här?


Nej, det finns inget annat syfte än att ha kul och träffa nya och gamla bekanta. Jag representerar bara mig själv och har bara varit på Patricia några få gånger genom åren.
Jag funderade först på att bara lägga ut eventet på Citypoolarna för att lättare få ihop 20 personer. Men sen tänkte jag att jag ville ge festglada aspergerpersoner möjlighet till en mer anpassad festkväll! Då känns det extra trist att få skit för det :(

Hanna/Mjau

Moderator Alien: Lade till quote-taggar runt citaten. Här står om hur man citerar: tips-for-aspergerforum-t21046.html
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Mjau » 2014-04-29 17:12:10

Nibor skrev:
Moggy skrev:Jag frågar TS:
Finns det nåt syfte med den här inbjudan och är du representant för något här?


TS är förutom skapare av den här tråden även ansvarig för de mystiska spår som flygplan avsöndrar på höga höjder.


Tack för denna komiska kommentar :-)

Och även tack till Freddy och Lilith som skrivit positiva inlägg :-)
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Nibor » 2014-04-29 17:14:21

Mjau skrev:
Nibor skrev:
Moggy skrev:Jag frågar TS:
Finns det nåt syfte med den här inbjudan och är du representant för något här?


TS är förutom skapare av den här tråden även ansvarig för de mystiska spår som flygplan avsöndrar på höga höjder.


Tack för denna komiska kommentar :-)

Och även tack till Freddy och Lilith som skrivit positiva inlägg :-)


Och lycka till med din "festkväll" :D
Hoppas det blir kul.
Nibor
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 896
Anslöt: 2011-12-30

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Moggy » 2014-04-29 17:18:45

Mjau skrev:
Och Moggy, varför skrev du inte ett PM till mig i stället för att kritisera mig öppet i tråden? Trodde förresten att toleransen för klumpighet var större här med tanke på att vi alla har våra svårigheter med kommunikation och socialt samspel... :-(



Ja, jag överreagerade nog lite där. Ber om ursäkt om du tog illa upp. Jag är övetygad om att du bara hade goda avsikter med det här.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Mjau » 2014-04-29 17:27:38

Ingen fara :-)
Jag överreagerade nog också, toleransen mot kritik borde ju också vara hög av samma anledning... :-)005 (men jag är inte så van vid att arrangera aktiviteter här på forumet)
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Vegeta » 2014-04-30 22:04:26

Blev lite sugen på att delta då jag behöver komma ut mer och få fler vänner. När är deadlinen då man måste ha bestämt sig om man tänker hänga på?
Vegeta
Ny medlem
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2013-01-05

Festkväll på Patricia i Stockholm 10 maj med gratis VIP-rum

Inläggav Mjau » 2014-04-30 23:26:27

Vegeta skrev:Blev lite sugen på att delta då jag behöver komma ut mer och få fler vänner. När är deadlinen då man måste ha bestämt sig om man tänker hänga på?

Meddela så fort du kan. Det finns ingen deadline ännu.
Mjau
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2007-10-07
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in