Fattigträffar

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Fattigträffar

Inläggav Pemer » 2015-01-20 12:23:18

Brygghusträffarna är rätt lugna och lite folk, ja. Och handlar om att inte vara något uppstyrt, med något tema eller diskussion om ett visst ämne, utan bara träffas och fika och umgås. Konceptet får väl ses som rätt nytt också; har inte satt sig i folks medvetande. Fortfarande ganska många som mest har kommit och provat på någon gång. Lite ironiskt, med tanke på att detta är den tisdagsaktivitet där det åtminstone bjuds på någonting. Men jag hoppas att det "tar sig" med lite tid.

Sedan ser ju jag mer och mer Vasas-träffarna som uttalade OA-aktiviteter. De arrangeras av OA Sthlms ordförande och blir utlysta som aktiviteter att gå på för OA:s medlemmar, även om det å andra sidan inte heller är något krav på medlemskap i OA, och de av gammal tradition också blir utlysta på Aspergerforum och på samma sätt brukar uppfattas som aspergerforum-aktiviteter = aktiviteter att gå på för Aspergerforums medlemmar. Och även där inget som helst krav att man är med på Aspergerforum. De är exakt samma sak vad de än kallas, och de som var mest emot att komma om det skulle kallas OA-aktivitet har slutat gå ändå sedan förra gången den frågan var uppe. Så jag har inte på länge sett någon stor poäng i att inte kalla dem OA-aktiviteter. Hög tid att börja stå upp för det också.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Fattigträffar

Inläggav kullan » 2015-01-20 12:29:56

Jag börjar fundera lite på vad man vill med denna tråden egentligen. Att folk ska åka hem till en själv och anordna en träff eller vad? Mina förslag dög inte för då kan man inte ta bussen in till stan för att delta i den annars så gratis träffen. Själv får jag avstå från många i mitt tycke intressanta aktiviteter för att jag inte har råd eller praktisk möjlighet att ta mig till den plats som aktiviteten hålls på. det är inget konstigt. Bara att konstatera att så är det. Man får känna sig hur ledsen man vill över det men det hjälper inte.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Träffar



Logga in