Eurovision Song Contest 2021

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav slackern » 2021-05-25 19:56:37

Man kanske kan gissa sig till hur pass populära låtarna är genom att titta på Youtube och hur pass många som har tittat på dom olika låtarna, svenska bidrag hade bara runt 2 miljoner som hade kollat på det klippet, medans andra länder hade betydligt högre siffror.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav mondo beyondo » 2021-05-25 22:40:20

Jag undrar om det kan vara så att italiens bidrag vann för att många skojfriska ringde in och röstade på den, bara för att den var så dålig?
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav CalleJ » 2021-05-26 5:29:57

mondo beyondo skrev:Jag undrar om det kan vara så att italiens bidrag vann för att många skojfriska ringde in och röstade på den, bara för att den var så dålig?


Tror Tyskland tog dom flesta av dom rösterna men det räckte inte ens till en poäng.
CalleJ
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2021-03-07

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav Kahlokatt » 2021-05-26 13:16:15

CalleJ skrev:
mondo beyondo skrev:Jag undrar om det kan vara så att italiens bidrag vann för att många skojfriska ringde in och röstade på den, bara för att den var så dålig?


Tror Tyskland tog dom flesta av dom rösterna men det räckte inte ens till en poäng.


Ja, deras låt var kriminellt dålig.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav nescio » 2021-05-26 14:12:08

mondo beyondo skrev:Jag undrar om det kan vara så att italiens bidrag vann för att många skojfriska ringde in och röstade på den, bara för att den var så dålig?
Den var inte dålig.
nescio
 
Inlägg: 3834
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav Toblerone » 2021-05-27 9:26:51

Alien skrev:Man vet aldrig vilket bidrag som vinner. Det är inte som i svenska Melodifestivalen där den favorittippade oftast vinner, både i den utländska juryn och i folkomröstningen.

Men en sak vet man alltid i ESC: Cypern kommer att ge sin 12:a till Grekland och vice versa.


Bor det så många fler grekar på Cypern? Jag menar, om det vore lika många turkar så skulle de väl ge ganska mycket till Turkiet också. I telefonröster. Men vi såg ju inte telefonrösterna i detalj.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav Toblerone » 2021-05-27 9:28:31

Micke skrev:Ja det är nog svårt att producera en låt som inte påminner om någon redan existerande. Möjligen dom mer udda inslagen då men dom är i regel inte vidare bra.


Det är sant, men ibland verkar det också som om vissa tar efter låten som vann förra året eller i alla fall något av dem senaste åren.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav Micke » 2021-05-27 10:34:10

Toblerone skrev:Det är sant, men ibland verkar det också som om vissa tar efter låten som vann förra året eller i alla fall något av dem senaste åren.

Jo men så fungerar ju människan. Man kopierar gärna det som fungerat bra för någon annan.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav Micke » 2021-05-27 10:36:54

Toblerone skrev:Bor det så många fler grekar på Cypern? Jag menar, om det vore lika många turkar så skulle de väl ge ganska mycket till Turkiet också. I telefonröster. Men vi såg ju inte telefonrösterna i detalj.

Fast Turkiet är väl inte med längre? Dom tyckte nämligen inte om att man införde jury-grupper då det minskade fördelen av att det bor många turkar i olika europeiska länder. Och då var det inte roligt längre. :-)Happy
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav slackern » 2021-05-27 13:05:56

Toblerone skrev:
Alien skrev:Man vet aldrig vilket bidrag som vinner. Det är inte som i svenska Melodifestivalen där den favorittippade oftast vinner, både i den utländska juryn och i folkomröstningen.

Men en sak vet man alltid i ESC: Cypern kommer att ge sin 12:a till Grekland och vice versa.


Bor det så många fler grekar på Cypern? Jag menar, om det vore lika många turkar så skulle de väl ge ganska mycket till Turkiet också. I telefonröster. Men vi såg ju inte telefonrösterna i detalj.


Cypern är ju uppdelat uppdelat i 3 länder, den södra delen som är det officiella Cypern är majoriteten "greker" och den norra delen som blev ockuperat och senare självständigt är majoriteten turkisk språkig, sedan har britterna en militärbas som är någon kvarleva från när Cypern "tillhörde" Storbritannien. Eller södra Cypern är den erkända staten medans norra Cypern bara är erkänt utav Turkiet typ.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav Alien » 2021-05-27 13:18:26

Går det öht för turkar från norra Cypern att rösta? Hursomhelst ingår de inte i den cypriotiska juryn. Det är det som är så korrumperat att även juryarna i Grekland och Cypern ger 12:or till varandra. De ska ju tänka på det musikaliska, inte gå enbart efter sina känslor av samhörighet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav slackern » 2021-05-27 13:50:39

Alien skrev:Går det öht för turkar från norra Cypern att rösta? Hursomhelst ingår de inte i den cypriotiska juryn. Det är det som är så korrumperat att även juryarna i Grekland och Cypern ger 12:or till varandra. De ska ju tänka på det musikaliska, inte gå enbart efter sina känslor av samhörighet.


Skrev jag inte i mitt föregående inlägg att Nordcypern endast var erkänt utav Turkiet? Då säger det sig ju självt att om inte landet har blivit erkänt saknar det representation i dom länder som inte har erkänt landet. Reser du dit på semester och behöver vård kan det nog bli problem om du skulle råka tro att EU:s sjukvårdskort skulle gälla där eller om du skulle behöva hjälp från ambassaden i och med att Sverige inte har erkänt Nordcypern eller EU.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Eurovision Song Contest 2021

Inläggav slackern » 2021-05-27 14:09:34

slackern skrev:Skrev jag inte i mitt föregående inlägg att Nordcypern endast var erkänt utav Turkiet? Då säger det sig ju självt att om inte landet har blivit erkänt saknar det representation i dom länder som inte har erkänt landet. Reser du dit på semester och behöver vård kan det nog bli problem om du skulle råka tro att EU:s sjukvårdskort skulle gälla där eller om du skulle behöva hjälp från ambassaden i och med att Sverige inte har erkänt Nordcypern eller EU.


Jag menade givetvis att EU inte heller har erkänt Nordcypern inte att Sverige inte skulle ha erkänt EU. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in