En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav UandMe » 2012-10-03 23:48:16

Jag har ett problem. Varje morgon på bussen är det en tjej. Hon är så lik min mamma. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag såg henne sent i måndags kväll utanför hennes bostad med någon annan. Vad bör jag göra? :-)004
UandMe
Bannad
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-10-03

Sv: En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav Moggy » 2012-10-04 0:06:47

Vad är problemet och vad vill du ha råd om?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav UandMe » 2012-10-04 4:27:43

Jag är kär i henne och nu träffar hon en annan
UandMe
Bannad
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-10-03

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav Richard » 2012-10-04 6:19:53

Skaffa en sån här, så får du brudar på löpande band...
http://i.imgur.com/BaaRa.jpg

Tekniker: Bytte ut länken till en fungerande.
Richard
 
Inlägg: 3410
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav kullan » 2012-10-04 10:19:55

Richard skrev:Skaffa en sån här, så får du brudar på löpande band...
http://image.bayimg.com/kadncaaei.jpg


Den där länken funkade inte alls. Forbidden stod det i min ruta.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-10-04 12:17:18

Richard, det där var väl ändå inte något seriöst svar!

Jo såntdär är aldrig svårt. Har du pratat med tjejen eller på något annat sätt lyckats få reda på lite mer om henne? Vet du över huvud taget vilken relation hon har till den där killen du har sett henne med?

Välkommen till forumet förresten!
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav Gafsan » 2012-10-04 12:47:10

Det kan ju vara lite svårt att ta kontakt med en tjej om du inte känner henne alls, och hon dessutom verkar vara upptagen, men här är ett par förslag:

1) Går ni på eller av vid samma hållplats? I så fall kan du ju etablera kontakt genom att hälsa glatt när ni ses och säga ett par ord om vad som helst ("usch vilket regnväder!", "den där väskan såg tung ut, vill du ha hjälp?" "jaha, så var det måndag igen!" eller så). När man väl etablerat den kontakten så att den andra personen är inställd på att hälsa och småprata, så kan man gå vidare genom att bli lite mera personlig ("hur har helgen varit?" "vad ska du göra i sommar?" osv och om det sen känns som att kemin stämmer så kan man fråga t.ex. om hon vill hitta på något tillsammans med dig.) (du vet ju var hon bor så om ni INTE brukar gå av eller på vid samma hållplats, så kanske du kan ändra på det? Testa att stiga på vid samma hållplats som hon så att det blir mera utrymme för hälsningar och småprat)

2) Skicka ett meddelande, t.ex. på Facebook eller sms. Låter lite knäppt men kan funka! Jag har faktiskt varit med om det själv för inte så länge sen, en kille som hade spanat in mig i olika sammanhang skickade ett meddelande om att han tyckte att jag var snygg och verkade trevlig och undrade om jag var singel. Det var jag, så vi träffades och fikade. Tyvärr kände jag att han inte var helt rätt kille för mig, men jag blev iaf otroligt smickrad, så jag sa till honom att jag tyckte att han verkade som en jättefin kille men att jag kände att vi inte hade tillräckligt mycket gemensamt.

Jag tror att killar ofta är onödigt rädda för att ta kontakt med tjejer. Visst finns det tjejer som kan vara taskiga (precis som det finns otrevliga killar), men de är helt enkelt inte värda att bry sig om. De allra flesta kvinnor blir smickrade och jätteglada om en kille visar sitt intresse, förutsatt att han gör det på ett bra sätt. Grundregeln är att vara lättsam. Visa tydligt att du tycker att hon är jättefin, men att du inte kommer att bryta ihop om hon inte är intresserad tillbaka.

Det finns ju aldrig några garantier för att den man har spanat in kommer att vara intresserad. Personen kanske redan har en partner, eller inte vill ha nån partner just nu, eller så känner han/hon helt enkelt inte att man är rätt person. Men om man inte försöker etablera kontakt med den som man är intresserad av, så har man ju aldrig någon chans över huvud taget! Tänk så här, det värsta som kan hända är att du ger den här tjejen den komplimang som det innebär att du gillar henne. Även om du var 100% säker på att bli avvisad så skulle det fortfarande finnas en mening med att ta kontakt! Lycka till!
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav Wine » 2012-10-04 13:37:41

Bjäbbmonstret skrev:Jo såntdär är aldrig svårt. Har du pratat med tjejen eller på något annat sätt lyckats få reda på lite mer om henne? Vet du över huvud taget vilken relation hon har till den där killen du har sett henne med?


"Jo såntdär är alltid svårt" menar du väl? :wink:
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav lasseivägen » 2012-10-04 17:42:30

Man skall akta sig för kvinnor som man sett på bussen.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav Moggy » 2012-10-04 17:45:01

lasseivägen skrev:Man skall akta sig för kvinnor som man sett på bussen.


+1
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav UandMe » 2012-10-13 2:09:50

Jag såg henne sent i måndags kväll utanför hennes bostad med någon annan.

Jag önskar förtydliga, det var inte min pappa jag såg henne med. Men ibland kan jag önska att det var det. Det vore så förlösande att sätta honom på plats.

Tack för dem fina råden Gafgsan. På sistone har jag lagt om min rutt. Men till min förskräckelse upptäckte jag att hon även har kontakt med någon äldre man på stället där hon arbetar. Jag kunde inte riktigt urskilja vem han var, men han kändes väldigt bekant. Gubbstrutten borde sättas på plats :-)056
UandMe
Bannad
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-10-03

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav Kanaljen » 2012-10-13 2:14:59

UandMe skrev:
Jag såg henne sent i måndags kväll utanför hennes bostad med någon annan.

Jag önskar förtydliga, det var inte min pappa jag såg henne med. Men ibland kan jag önska att det var det. Det vore så förlösande att sätta honom på plats.

Tack för dem fina råden Gafgsan. På sistone har jag lagt om min rutt. Men till min förskräckelse upptäckte jag att hon även har kontakt med någon äldre man på stället där hon arbetar. Jag kunde inte riktigt urskilja vem han var, men han kändes väldigt bekant. Gubbstrutten borde sättas på plats :-)056


Tycker du verkar otäck i ditt resonemang. Hon får väl umgås med vem hon vill. Att smyga på tjejer och fantisera om dem....nja...det finns hjälp att få.
Kanaljen
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-10-07
Ort: Där alla andra inte är

En tjej. Vad ska jag ta mig till?

Inläggav plåtmonster » 2012-10-13 2:52:04

Det är svårt att komma någonstans utan att ta kontakt, och acceptera ett nej om det blir så. I övrigt så har man rätt att umgås med vem man vill så länge båda är med på det.
Att umgås med en tjej/kille är ett privilegium inte en rättighet som man måste få medgivande till.

(Även om man ibland skulle känna att det skulle vara en rättighet.. ;))
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in