En till i raden (Meppe)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

En till i raden (Meppe)

Inläggav Meppe » 2011-08-30 8:29:02

Har som bekant nyligen gjort klart att jag inte förtjänar att vara här, så hejdå.

Admin
Har förtydligat trådrubriken.
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Re: En till i raden

Inläggav Sheyen » 2011-08-30 8:35:42

Varför skriva det i en ny tråd när den här tråden finns?
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Alien » 2011-08-30 13:59:23

Meppe, du förtjänar att vara här lika mycket som andra. Du har inte gjort något fel, så jag anser att du överreagerar.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Zombie » 2011-08-30 14:01:22

Håller med Alien.

Den ena efter den andra intressanta människan försvinner...
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-08-30 17:41:00

Ja, vad är det här nu då? Försvinn inte! :( Jag har aldrig sett dig skriva något elakt eller något annat som skulle motivera att du inte "förtjänar" att vara här. Tvärtom verkar du alltid väldigt mån om att inte såra någon.
Tintomara Ariadne

Anslöt: 2009-03-04

Inläggav ca » 2011-08-30 18:01:02

Håller med.. jag ser gärna att du stannar. Meppe, du är en intressant person och det är individerna tillsammans som utgör forumet.

Ser inte heller alls vad anledningen skulle vara i sammanhanget... det kanske är så att du har väldigt höga krav på dig själv?
ca

Anslöt: 2011-01-03

Inläggav lasseivägen » 2011-08-30 19:54:35

Va tråkigt, gillar dina inlägg, men min knepiga humor i trådsvar kanske inte alltid är så genomtänkta.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav Dagobert » 2011-08-31 1:45:05

Sheyen skrev:Varför skriva det i en ny tråd när den här tråden finns?

Kanske för att den tråden inte syns när man är avaktiverad. Man vill kanske se hur många som skriver att de saknar en.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Inläggav Sheyen » 2011-08-31 6:48:31

Dagobert skrev:

Kanske för att den tråden inte syns när man är avaktiverad. Man vill kanske se hur många som skriver att de saknar en.

Aha!
Sheyen

Inläggav Maldita » 2011-08-31 10:24:14

Meppe, försvinn inte... Klart du förtjänar att vara här. Du skriver klokt och bra. Om jag inte svarar på dina trådar så är det för att jag inte riktigt vet vad jag ska säga, mer än något i stil med "Intressant!" eller "Bra sagt!".
Maldita

Anslöt: 2010-02-06

Inläggav KrigarSjäl » 2011-09-04 1:33:00

Vem är det som säger att du inte förtjänar att vara här?
-Inte jag i alla fall...
KrigarSjäl

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav BigPete » 2011-09-04 1:36:27

Dagobert skrev:

Så alla avsked vi ser där diskussioner sker hejvilt om den inaktiverade är egentligen bara en egotripp för att se hur användarna reagerar på en avgång?

Humor på hög nivå! (humorn riktas mot de som använder det som ego-mätare, inte dig som jag citerade ;) )
BigPete

Anslöt: 2011-06-17

Inläggav nallen » 2011-09-04 1:38:19

BigPete skrev:Så alla avsked vi ser där diskussioner sker hejvilt om den inaktiverade är egentligen bara en egotripp för att se hur användarna reagerar på en avgång?

Det verkar påfallande ofta så, ja.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Zombie » 2011-09-04 1:41:06

BigPete skrev:
Dagobert skrev:

Så alla avsked vi ser där diskussioner sker hejvilt om den inaktiverade är egentligen bara en egotripp för att se hur användarna reagerar på en avgång?

Humor på hög nivå! (humorn riktas mot de som använder det som ego-mätare, inte dig som jag citerade ;) )

Kan ju hända att en och annan av oss inte har så många andra källor till uppskattning — kanske inte någon — men däremot får en del klander till vardags.

Kan också hända att man vill se om där finns något att reda ut, något man kan ha missförstått eller så, i stället för att bara stänga dörren till ett ställe man kanske har dålig råd att vara utan.

Eller bara att man vill ta ett mer personligt avsked än vad man tycker går i en allmän tråd?
Zombie

Inläggav BigPete » 2011-09-04 1:44:09

nallen skrev:
BigPete skrev:Så alla avsked vi ser där diskussioner sker hejvilt om den inaktiverade är egentligen bara en egotripp för att se hur användarna reagerar på en avgång?

Det verkar påfallande ofta så, ja.

Och de som skriver drar till med "åååh nej, kom tillbaka, vi saknar dig" även fast de knappt vet vad människan heter, än mindre har några gemensamma åsikter. Utan skriver bara för att vara snäll.

Schysst, om nu en person skulle må dåligt över avsaknaden av uppskattning så är ju falsk sådan som verkligen behövs :)

Som aspergare slutar jag aldrig förundras av min egen art :P
BigPete

Inläggav Zombie » 2011-09-04 1:46:37

Och du utgår från att alla hycklar här. Konstig aspergare.
Zombie

Inläggav nallen » 2011-09-04 1:48:24

BigPete skrev:Som aspergare slutar jag aldrig förundras av min egen art :P

Strikt taget är arten i fårga Homo Sapiens, men ja, folk är fan inte koloka på en fläck.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav BigPete » 2011-09-04 1:55:07

Zombie skrev:Och du utgår från att alla hycklar här. Konstig aspergare.

Absolut inte, det finns såklart medlemmar som har band till andra medlemmar, uppskattar deras närvaro o.s.v.
Uppskattning kan man väl visa när personen är här, istället för när den ska lämna/har lämnat.
Om den bara kommer när någon lämnar, så ja då tycker iallafall jag att det är något som inte är rätt.

Men alla är vi olika och tur är väl det!
Vill folk ta sig igenom vardagen med att läsa vad andra tycker när man ska lämna ett diskussionsforum, fine by me.
Min kommentar ovan var inte riktad till just trådskaparen eller de som framfört sina åsikter om att den ska stanna kvar, utan kommentaren om varför det inte skrevs i den gemensamma tråden rent generellt, så inget påhopp på någon från min sida :)
BigPete

Inläggav Zombie » 2011-09-04 3:05:42

BigPete skrev:Uppskattning kan man väl visa när personen är här, istället för när den ska lämna/har lämnat.
Om den bara kommer när någon lämnar, så ja då tycker iallafall jag att det är något som inte är rätt.

Kanske både svårt och genant att få till, om inte det utbyte man ändå har räcker? Och ännu svårare och genantare om man gillar någons inlägg men inte tycker man har något att svara på dem? Till exempel. Aspergare brukar ha svårt nog för sociala tecken ändå, och att till exempel kalla varandra Socker och Honung hela tiden är vi ännu inte fullt så amerikanska att vi gör. Tror många just aspergare skulle spy av det också. Även om kärleken finns där.

Men när man ska skiljas, då ligger det redan i situationen att ge litet extra som färdkost liksom. Då kan man kramas, även om man inte satt och gosade under tiden man umgicks. Tror faktiskt det och annat liknande kan vara såpass allmänmänskligt att det även gäller många aspergare, om också inte riktigt alla.
Zombie

Inläggav Sheyen » 2011-09-04 10:42:11

BigPete skrev:Uppskattning kan man väl visa när personen är här, istället för när den ska lämna/har lämnat.

+1
Sheyen

Inläggav ca » 2011-09-04 20:37:31

Det är visserligen helt rätt, men en del (många här?) tänker inte på att visa uppskattning spontant utan att påminnas om att göra det. Tror felet ligger i den änden snarare än att det skulle vara falskt.

I Meppes specifika fall läser jag hennes poster med intresse men vet inte så ofta vad jag ska svara. Det problemet, om det nu är ett, ligger hos mig.
ca

Anslöt: 2011-01-03

Inläggav Moggy » 2011-09-04 20:46:04

BigPete skrev:
Och de som skriver drar till med "åååh nej, kom tillbaka, vi saknar dig" även fast de knappt vet vad människan heter, än mindre har några gemensamma åsikter. Utan skriver bara för att vara snäll.

Schysst, om nu en person skulle må dåligt över avsaknaden av uppskattning så är ju falsk sådan som verkligen behövs :)

Delar av hjärnan tar till sig betydelsen av ord utan att ta hänsyn till intention. Så det funkar att vara trevlig mot nån utan att man egentligen känner nån. Den här effekten används i diverse meditationsövningar med där man mår bra av att höra positiva ord även om det bara är inspelat av en amerikan...
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Titti » 2011-09-11 23:52:42

Admin

Meppe har fått en varning för att ha flera konton på forumet, vilket inte är tillåtet. Under en period då hon var inaktiverad som Meppe postade hon ett antal inlägg under nicket katten,

Vi har inte känt till det förrän nu och därför har vi heller inte ingripit tidigare. Hon har även registrerat ytterligare ett konto ungefär samtidigt, Jagvillhamittkonto, men då det registrerades till synes enbart för att komma i kontakt med oss och återfå sitt inaktiva konto Meppe lät vi det passera utan påföljd.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in