en funderare

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

en funderare

Inläggav Frallan » 2008-04-19 20:05:19

Har en liten fundering som jag är grymt nyfiken på.
Är det fler än mej som bara måste installera allt själv, till exempel beställer hem prylar till en dator och bygger ihop den själv även om man aldrig gjort det innan, med lite tankearbete en liten ritning fixar man det mesta. Fixar allt från hårdvara till mjukvara, är nog lite nojig som person i allmänhet, bygga stolar, bord, datorer pilla med tv se hur skiten fungerar osv. Men städa det är fasen en helt annan sak haha.
Senast redigerad av Frallan 2011-05-04 13:54:25, redigerad totalt 1 gång.
Frallan
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2008-04-18
Ort: Halmstad

Inläggav weasley » 2008-04-19 20:58:43

Jag är lite sådan.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 13:54:25, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav mr dishonest » 2008-04-20 1:44:54

Japp, precis så är det väldigt ofta... :lol:
Och ska det bli riktigt gjort ska man göra det själv. :roll:
Senast redigerad av mr dishonest 2011-05-04 13:54:25, redigerad totalt 1 gång.
mr dishonest
 
Inlägg: 487
Anslöt: 2007-09-27

Inläggav sugrövmanövern » 2008-04-20 13:55:52

Ja, någon paketdator från onoff kommer inte innanför mina väggar. Men sådant får sambon bygga ihop. Jag är lite för dum i huvudet när det kommer till datorer och sådant. Men om jag ansträngde mig skulle jag väl klara det med lite hjälp.

Högtalarna jag har till stereon är hemmabyggen. Finns inga snygga, välljudande och prisvärda att köpa. Men även där gör sambon det svåra, och jag gör det konstnärliga som att slipa och välja färg samt måla.

Möbler ser sällan ut som jag vill. Datorbord tex, de är ju alltid felkonstruerade. Så min datorplats består av ett bord från IKEA och hyllor som jag har satt upp ovanför. Har byggt en garderob också, för standardgarderober är dumt konstruerade. För djupa så man inte kan passera mellan sängen och garderoberna och för få hyllor. Men jag har inte satt upp några dörrar på garderoben, projekten avstannar ofta i halvfärdigt skick :? . Punda och pilla i teknikprylarna brukar jag dock inte göra. Städar hellre :P .

Kamera, hörlurar, allt sådant där måste kollas upp ordentligt. Finns inte info köper jag och provar vad som är bäst, om det inte är för dyra saker.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till IT-forum



Logga in