En fråga om träffar

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Aspkvinna » 2009-03-15 8:36:28

Grimuald skrev:
clivia skrev:Till Grim: Det är bra att du frågar och ifrågesätter men tänk på att ditt språkliga sätt har ett väldigt aggressivt uttryck och det kan misstolkas.
Ett råd av personlig erfarenhet från sådana missar är att efter bästa förmåga försöka uttrycka dig på vilket sätt du menar.
Det är enormt krävande men du kanske själv blir mindre frustrerad och frustrerar andra mindre. Jag säger inte ATT du ska göra det utan att det är ett råd, det finns annars många andra sätt.
Du är välkommen att slänga ett PM.

"Slänga ett PM" - Vad betyder det ?


Har du ens reflekterat över din varning?
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Re: Med risk för att missförstås, förstås.

Inläggav Grimuald » 2009-03-15 8:47:28

mondo beyondo skrev:Du har inte alla emot dig. Vi bara snubblar i samma snubbeltrådar som du väver. Kan du se på det som gjorts och sagts objektivt?

Jag ser ej snubbeltrådarna. Jag ser det på ett subjektivt sätt. Det finns ingen objektiv sanning, enbart subjektiva sanningar! :wink:

mondo beyondo skrev:Ingen här vill dig illa, däremot är du självdestruktiv i tankebanor och handling. Inget som ngn säger sätter sig på rätt plats, men ngn gång kanske det gör det. Vi behöver varandra för att man ska kunna se sig själv har jag märkt.

Ja, det kanske är som du skriver, men vem behöver mig, det är frågan ?

mondo beyondo skrev:En autistisk hjärna har lätt för att fastna i ett spår och är lika svår att få rörlig som ett ånglok:/ Nu pratar jag om mig själv, ifall det var otydligt.

Det stämmer för mig också i högsta grad. Man kan ju läsa spaltmeter om vilken "skada" jag gjort härinne men likväl så kan jag icke se den och då har man ju svårt att ta åt sig. Man skriver att jag är hätsk och jag har trampat någon på tårna, men inga detaljer lämnas ut. Hur ska jag tolka en sådan information om jag inte får några detaljer ? Vill man att jag för evigt ska leva i tron att jag är hemsk och usel människa i resten av mitt liv? Jag vet av egen erfarenhet att människor som hamnar i sådana situationer dör i förtid. För det mesta brukar det vara kärleken som håller folk vid liv men jag räknas tydligen inte in i denna grupp. Vilka handlingar krävs för att räknas som älskvärd ? Om man hugger huvudet av någon är man älskvärd då ?
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Ganesh » 2009-03-15 9:41:52

Grimuald skrev:Nu har jag alla emot mig igen. Vackert jobbat! Mobbingkulturen i sin prydno! 8)


Roligt att se att du är nöjd med ditt verk.

Det är du som agerat, det är dina handlingar som fått det förväntade resultatet.

Du och endast du är ansvarig för hur du väljer att uttrycka dig och vad du väljer att skriva. Lägg inte ansvaret på någon annan. Fegis. Det är nämligen fegt att skylla ifrån sig. (Skyllaifrånsigfeghet är vanligt hos dagis- och lågstadiebarn, ett litet tips om någon vill studera det närmare.)
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Isabell » 2009-03-15 10:08:44

Grimuald skrev:
Inger skrev:Ja, det var verkligen vackert jobbat att återigen lyckas reta upp alla som tyckte du visat mer resonabla sidor och ville hjälpa dig. Och så fick du din fördom om forummedlemmarnas oginhet och ditt eget utanförskap bekräftad igen. Hoppas du är lika nöjd som du låter.

Snyggt trollat också. Tror du lyckades få med alla np:s favoritinvektiv (utom ett) i de här sista inläggen.

Nämn någon som jag retat upp. Jag har inte sett en enda :evil: som tecken på ilska. Undrar vem som trollar? :D


Kära Grimuald!

Du har inte retat upp mig. Mina försök att förstå dig och få dig att känna dig omtyckt och accepterad har dränerat mig på min energi. Jag har gjort mitt bästa för att vara vänlig mot dig. Nu orkar jag inte mer. Jag kommer hädanefter inte att svara på dina inlägg eller pm. Din respons på det jag skriver ger mig en känsla av mörk och tung hopplöshet. Den känslan vill jag inte ha i mitt liv. Jag vill ha utbyte med människor som ger mig något också och inte bara tar av den energi jag behöver till annat.

Jag hoppas att du inser att du behöver hjälp och söker den någon annanstans än bland människor som har fullt upp med sina egna funktionshinder.

vänliga hälsningar,

Isabell
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Isabell
 
Inlägg: 2000
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Wherever I lay my hat...

Inläggav Grimuald » 2009-03-15 10:24:03

Isabell skrev:
Grimuald skrev:
Inger skrev:Ja, det var verkligen vackert jobbat att återigen lyckas reta upp alla som tyckte du visat mer resonabla sidor och ville hjälpa dig. Och så fick du din fördom om forummedlemmarnas oginhet och ditt eget utanförskap bekräftad igen. Hoppas du är lika nöjd som du låter.

Snyggt trollat också. Tror du lyckades få med alla np:s favoritinvektiv (utom ett) i de här sista inläggen.

Nämn någon som jag retat upp. Jag har inte sett en enda :evil: som tecken på ilska. Undrar vem som trollar? :D


Kära Grimuald!

Du har inte retat upp mig. Mina försök att förstå dig och få dig att känna dig omtyckt och accepterad har dränerat mig på min energi. Jag har gjort mitt bästa för att vara vänlig mot dig. Nu orkar jag inte mer. Jag kommer hädanefter inte att svara på dina inlägg eller pm. Din respons på det jag skriver ger mig en känsla av mörk och tung hopplöshet. Den känslan vill jag inte ha i mitt liv. Jag vill ha utbyte med människor som ger mig något också och inte bara tar av den energi jag behöver till annat.

Jag hoppas att du inser att du behöver hjälp och söker den någon annanstans än bland människor som har fullt upp med sina egna funktionshinder.

vänliga hälsningar,

Isabell

Dvs, de träffar som utlyses här är ej öppna för alla vilket härmed är bevisat. "Ooops, I did it again!" :D
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Mats » 2009-03-15 10:30:33

Grimuald skrev:Dvs, de träffar som utlyses här är ej öppna för alla vilket härmed är bevisat. "Ooops, I did it again!" :D

Nix, det är inte bevisat. Det är din subjektiva sanning. :-)012
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Grimuald » 2009-03-15 10:47:40

Jag har sett både kontaktannonsen och bilden på Isabell och hon verkar både attraktiv och har fina kvalitéer som säkert de flesta här på forumet men jag kan inte gå dit och påverka henne i en riktning när hon redan är upptagen med partner och barn. Det blir väldigt konstigt då. Bättre att avstå då så det blir lugn och ro för samtliga. Det kallar jag för medmänsklighet.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Ganesh » 2009-03-15 10:53:08

Grimuald skrev:
Dvs, de träffar som utlyses här är ej öppna för alla vilket härmed är bevisat. "Ooops, I did it again!" :D


Bra jobbat. Vill du ha guldstjärna?
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Mats » 2009-03-15 10:57:38

Grimuald skrev:Jag har sett både kontaktannonsen och bilden på Isabell och hon verkar både attraktiv och har fina kvalitéer som säkert de flesta här på forumet men jag kan inte gå dit och påverka henne i en riktning när hon redan är upptagen med partner och barn. Det blir väldigt konstigt då. Bättre att avstå då så det blir lugn och ro för samtliga. Det kallar jag för medmänsklighet.

Håller med. Det är bättre att du avstår.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav geocache » 2009-03-15 11:55:02

Ganesh skrev:Ska detta få fortsätta? Vad ska tas hänsyn till? Eventuella, högst eventuella, problem som Grimauld har eller problem som vederbörande skapar? Är detta en väsentlig fråga?


Ja, Ganesh. Absolut. Det är definitivt en väsentlig fråga anser jag.

Problemen som är att ta hänsyn till är de som Grimualds problem skapar för de som blir utsatta för angrepp.

Märkligt förresten att du Grimuald går till angrepp på de som vill hjälpa dig. Däremot går jag inte till angrepp på dig. Hjälpsamma människor gör inte så, eller hur?
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Med risk för att missförstås, förstås.

Inläggav mondo beyondo » 2009-03-15 12:13:03

Cred till dig Grim för att du försöker och på ditt svar verkar det som att du förstog vad jag ville säga. Ibland så skruvar du till svar så man blir alldeles paff. Ingen kan tänka åt dig så det får du göra själv, hjälp och stöd till det finns på habiliteringen om du vill komma loss från låsta och destruktiva tankebanor. Det vi säger är till hjälp oxå, när du är mottaglig.

"Man skriver att jag är hätsk och jag har trampat någon på tårna, men inga detaljer lämnas ut. Hur ska jag tolka en sådan information om jag inte får några detaljer ? Vill man att jag för evigt ska leva i tron att jag är hemsk och usel människa i resten av mitt liv?" Här vill jag förtydliga ngnting för dig det är ingen som dömer dig utan vi protesterar mot det du säger, hur du tolkar din omgivning. Det är inte samma sak även om det känslomässigt definitivt kan kännas så. Om ngn här tycker att du är hemsk och usel så tror jag knappast att de skriver hjälpande/stöttande inlägg i tråden, eller hur.

Jag gillar kritik när den är konstruktiv och ges med goda avsikter. Stämmer kritiken så försöker jag göra ngnting åt det, stämmer kritiken inte så struntar jag i den. Folk som inte tänker som jag blir defensiva och kränkta av minsta lilla, så mitt sätt att tänka känns klart bättre.

Du Grim är bra på att säga vad du tycker och tänker, men det fallerar sen på responsen. Om folk säger att det du sa inte stämmer för dem så verkar du inte kunna vända på tanken och se saken som den personen gör. Prova med det vet jag.

Grimuald skrev:
mondo beyondo skrev:Du har inte alla emot dig. Vi bara snubblar i samma snubbeltrådar som du väver. Kan du se på det som gjorts och sagts objektivt?

Jag ser ej snubbeltrådarna. Jag ser det på ett subjektivt sätt. Det finns ingen objektiv sanning, enbart subjektiva sanningar! :wink:

mondo beyondo skrev:Ingen här vill dig illa, däremot är du självdestruktiv i tankebanor och handling. Inget som ngn säger sätter sig på rätt plats, men ngn gång kanske det gör det. Vi behöver varandra för att man ska kunna se sig själv har jag märkt.

Ja, det kanske är som du skriver, men vem behöver mig, det är frågan ?

mondo beyondo skrev:En autistisk hjärna har lätt för att fastna i ett spår och är lika svår att få rörlig som ett ånglok:/ Nu pratar jag om mig själv, ifall det var otydligt.

Det stämmer för mig också i högsta grad. Man kan ju läsa spaltmeter om vilken "skada" jag gjort härinne men likväl så kan jag icke se den och då har man ju svårt att ta åt sig. Man skriver att jag är hätsk och jag har trampat någon på tårna, men inga detaljer lämnas ut. Hur ska jag tolka en sådan information om jag inte får några detaljer ? Vill man att jag för evigt ska leva i tron att jag är hemsk och usel människa i resten av mitt liv? Jag vet av egen erfarenhet att människor som hamnar i sådana situationer dör i förtid. För det mesta brukar det vara kärleken som håller folk vid liv men jag räknas tydligen inte in i denna grupp. Vilka handlingar krävs för att räknas som älskvärd ? Om man hugger huvudet av någon är man älskvärd då ?
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 18:18:28, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav Zombie » 2009-03-15 13:21:58

Grimuald

Klipper och klistrar i brist på egna ord:
mondo beyondo skrev:det är ingen som dömer dig utan vi protesterar mot det du säger, hur du tolkar din omgivning. Det är inte samma sak även om det känslomässigt definitivt kan kännas så. Om ngn här tycker att du är hemsk och usel så tror jag knappast att de skriver hjälpande/stöttande inlägg i tråden, eller hur.

mondo beyondo skrev:Du Grim är bra på att säga vad du tycker och tänker, men det fallerar sen på responsen. Om folk säger att det du sa inte stämmer för dem så verkar du inte kunna vända på tanken och se saken som den personen gör. Prova med det vet jag.


Jag har (nästan) inte deltagit i det här, men orsaken är ungefär densamma som har fått Isabell att tröttna:
Isabell skrev:Kära Grimuald!

Du har inte retat upp mig. Mina försök att förstå dig och få dig att känna dig omtyckt och accepterad har dränerat mig på min energi. Jag har gjort mitt bästa för att vara vänlig mot dig. Nu orkar jag inte mer. Jag kommer hädanefter inte att svara på dina inlägg eller pm. Din respons på det jag skriver ger mig en känsla av mörk och tung hopplöshet. Den känslan vill jag inte ha i mitt liv. Jag vill ha utbyte med människor som ger mig något också och inte bara tar av den energi jag behöver till annat.


Jag hoppas innerligt att du tar till dig och gör något av det här:
Isabell skrev:Jag hoppas att du inser att du behöver hjälp och söker den någon annanstans än bland människor som har fullt upp med sina egna funktionshinder.

vänliga hälsningar,

Zombie
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Grimuald » 2009-03-15 14:21:31

Zombie skrev:Jag hoppas innerligt att du tar till dig och gör något av det här:
Isabell skrev:Jag hoppas att du inser att du behöver hjälp och söker den någon annanstans än bland människor som har fullt upp med sina egna funktionshinder.

vänliga hälsningar,

Zombie

Att ta avstånd från andra människor och hänvisa någon annanstans är ej en medmänsklig handling. Är det bara jag som ser det ?
Isabell, var tror du jag kan få hjälp någonstans. Om inte du kan hjälpa så kan ingen annan hjälpa mig heller. Folk verkar resonera på samma sätt.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Mats » 2009-03-15 14:25:34

Grimuald skrev:Att ta avstånd från andra människor och hänvisa någon annanstans är ej en medmänsklig handling. Är det bara jag som ser det ?
Isabell, var tror du jag kan få hjälp någonstans. Om inte du kan hjälpa så kan ingen annan hjälpa mig heller. Folk verkar resonera på samma sätt.

Det här är ett exermpel på känslomässig utpressning och ej en medmänsklig handling. Är det bara jag som ser det?
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Zombie » 2009-03-15 14:38:47

Grimuald skrev:Att ta avstånd från andra människor och hänvisa någon annanstans är ej en medmänsklig handling. Är det bara jag som ser det ?

I ett fall som det här, med den förutsättningen att vare sig nätforumformen eller de flesta medverkandes kompetens räcker till att lösa det slags problem som man tycks ha och där man dessutom har tröttat ur folk deras sista krafter:

Ja, faktiskt. Det är bara du som ser det.

Och kanske någon enstaka till, som inte heller lyckas urskilja de nämnda omständigheterna.

Välkommen att delta här som vi andra deltar. I forumet och på träffar.
Men hjälp för dina sociala problem och rätsida på din värld måste du söka hos professionellt folk.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2009-03-15 15:11:51

Grimuald skrev:Dvs, de träffar som utlyses här är ej öppna för alla vilket härmed är bevisat. "Ooops, I did it again!" :D

Du verkar ha jätteroligt. Tycker det blir mer och mer uppenbart att du bara trollar och/eller nöjestjafsar. Och att du är mer intresserad av att få dina fördomar bekräftade än av att få vänner, förståelse eller hjälp.

Och tyvärr har du inte bevisat något alls. Jag skrev att träffarna är öppna för alla om inget annat anges. Vissa möten är ju enbart för OA-medlemmar, enbart för kvinnor, eller som i det här sista fallet: för föräldrar med barn eller för medlemmar som gillar och tål stökiga NPF-barn. Eftersom du inte kvalificerar för det sistnämnda så är det exempel en sådan träff som är olämplig för just dig. Kvar finns då alla de övriga. Case closed.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Parvlon » 2009-03-15 16:39:48

Den här trÅden hade jag missat. Grim hade nog inte många leksaker som barn.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Grimuald » 2009-03-15 16:44:06

Inger skrev:Du verkar ha jätteroligt. Tycker det blir mer och mer uppenbart att du bara trollar och/eller nöjestjafsar. Och att du är mer intresserad av att få dina fördomar bekräftade än av att få vänner, förståelse eller hjälp.

Det som är intressant här är varför du på mig hela tiden. Jag måste ha gjort ett intryck, kan inte få det till något annat. Jag är inte van vid efterhängsna kvinnor. 8)

Inger skrev:Och tyvärr har du inte bevisat något alls. Jag skrev att träffarna är öppna för alla om inget annat anges. Vissa möten är ju enbart för OA-medlemmar, enbart för kvinnor, eller som i det här sista fallet: för föräldrar med barn eller för medlemmar som gillar och tål stökiga NPF-barn. Eftersom du inte kvalificerar för det sistnämnda så är det exempel en sådan träff som är olämplig för just dig. Kvar finns då alla de övriga. Case closed.

Nu var det ju så att jag ställde en fråga om ljudnivåer, ej om stökiga NPF-barn. Kan tänka mig att de kan stöka tyst och ljudnivåer kan man undvika på många sätt utan att umgänget påverkas, t.ex öronproppar. Isabell förklarade dessutom inte hela bilden för mig utan jag blev avförd utan vidare. Inte särskilt lustigt men ack så vanligt. Man antar att man kan allt om allt vilket är grunden för den undermåliga kommunikationen. Allt är relativt också. T.ex. är ljudnivån högre än ljudnivån i T-banan ? Ljudnivån i T-banan kan jag hantera hjälpligt.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Grimuald » 2009-03-15 16:51:05

Zombie skrev:Välkommen att delta här som vi andra deltar. I forumet och på träffar.
Men hjälp för dina sociala problem och rätsida på din värld måste du söka hos professionellt folk.

Du kanske har missat att samhället har avvecklat psykiatrin. Den är ett totalt misslyckande. Där kan man endast få begränsad hjälp. Alternativet är om man är väldigt rik så kan man anlita proffs privat men det är inget alternativ för mig. Jag gick hit när alla andra resurser var uttömda. Denna plats är ändstationen. Nästa steg blir ättestupan.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Mats » 2009-03-15 16:57:13

Grimuald skrev:Nästa steg blir ättestupan.

Det här är ännu ett exempel på känslomässig utpressning och ej en medmänsklig handlig.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Zombie » 2009-03-15 17:08:44

Grimuald skrev:
Zombie skrev:Välkommen att delta här som vi andra deltar. I forumet och på träffar.
Men hjälp för dina sociala problem och rätsida på din värld måste du söka hos professionellt folk.

Du kanske har missat att samhället har avvecklat psykiatrin. Den är ett totalt misslyckande. Där kan man endast få begränsad hjälp. Alternativet är om man är väldigt rik så kan man anlita proffs privat men det är inget alternativ för mig. Jag gick hit när alla andra resurser var uttömda. Denna plats är ändstationen. Nästa steg blir ättestupan.

Den medmänskliga handlingen när man inte ser sig kunna hjälpa någon, som ingen här gjorde, är faktiskt att hänvisa dit där man tror att den frågande kan få hjälp.

Neuropsyk är inte riktigt som den övriga psykiatrin. Fråga där. Och fråga igen och igen, men försök hålla dig trevlig i tonen. Och vänta dig bara små små saker åt gången, någon helhetslösning på dina problem skulle ingen sitta inne med i den mest välrustade psykiatri heller.
Svårt, men låt desperationen driva dig litet också istället för att bara stjälpa. Svårt det också, men vad man mer kan göra över nätet ser jag faktiskt inte.

I övrigt kan jag inte säga mycket mer än att vi är rätt många här som har varit tillräckligt nära ändstationen för att veta vad en sådan är. Vare sig du tror det eller inte. Och att du just om detta är en sista utväg för dig kanske skulle ta och göra den riktiga kraftansträngningen att ge alla dina farhågor och tolkningar på båten och bara skriva litet mer som de flesta av oss här och komma på nästa träff för vuxna.

Allt förutsatt att du är äkta och inte något cyniskt troll som spelar en nödlidande människa.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav weasley » 2009-03-15 17:28:04

Moderator:

Grimuald, du har redan fått en varning för ditt uppträdande. Motivering till detta går att läsa längre bak i tråden och jag kommer att redigera in länkar dit strax.

Jag vill bara uppmana dej återigen att se till att ha respekt för och visa hänsyn åt dina medforumister. Känslomässig utpressning och hånfullt tilltal till dem som försöker hjälpa ingår inte i det. Detta är ett internetforum för personer som försöker fungera i samhället. Detta är inte ett ställe för dej att kräva psykiatrisk hjälp ifrån.

Detta är en tillsägelse till dej, Grimuald, att du bör påminna dej om forumreglerna.

Detta kommer även som PM.

*****

EDIT: Underlag för varning, länkar.
post211612.html#p211612
post211621.html#p211621
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Grimuald » 2009-03-15 18:00:27

Exakt VEM är det som blir känslomässigt utpressad ???????????
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Mats » 2009-03-15 18:02:07

Grimuald skrev:Exakt VEM är det som blir känslomässigt utpressad ???????????

I första hand Isabell.

I andra hand alla på forumet.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:18:29, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in