Duscha
Re: Duscha
tottis1234 skrev:
Det är inte bra att använda tvål där nere, så om du duschar varje dag och även använder vanlig tvål till de mer privata delarna så kan det orsaka vissa problem.
bättre att i huvudsak göra rent där med vatten eller, om man måste, speciell intimtvål.
Fenren skrev:tottis1234 skrev:
Det är inte bra att använda tvål där nere, så om du duschar varje dag och även använder vanlig tvål till de mer privata delarna så kan det orsaka vissa problem.
bättre att i huvudsak göra rent där med vatten eller, om man måste, speciell intimtvål.
Hejdu jag undrar,
vilka problem kan vanlig tvål orsaka, vad heter intimtvålen och var kan man köpa den?
Tackar
Nikolaus skrev:Fenren skrev:tottis1234 skrev:
Hejdu jag undrar,
vilka problem kan vanlig tvål orsaka, vad heter intimtvålen och var kan man köpa den?
Tackar
Vanlig tvål kan torka ut underlivet.
Apoteket säljer intimtvål. Bland annat
ACO INTIM Tvål
Flytande tvål, Oparfymerad 250 ml
och
Apoliva Intim Tvål
Flytande tvål, Oparfymerad 200 ml
Apoteket säljer även en oparfymerad tvättolja för intimtvätt (märke: Apoliva).
Är en hemsk människa som nyttjar tvål, schampo, deo, parfymerade tvättmedel och trots det luktar. Ångestdämpande reducerar faktiskt odören.
- LordNelson
- Anslöt: 2010-06-25
Fenren skrev:tottis1234 skrev:
Ja, odören kan bli värre därnere och det kan bli uttorkat.
Senast redigerad av lettan 2011-10-04 16:15:09, redigerad totalt 1 gång.
Värst är nog män som luktat gammal svett och som knappt verkar veta vad deodorant är för nåt!
Sheyen skrev:Moggy skrev:Svett i sig luktar inte illa. Snarare tvärtom.
Gammal sur svettlukt som kommer när man inte tvättat sig beror på bakterier som käkar upp svetten och bajsar ut sig resterna på huden igen. Vill man ha bort det så räcker inte bara vatten.
Tack för den infon! Jag visste faktiskt inte det där.
Men ja, då är det alltså inte någonting konstigt att jag tycker att Fenren luktar så himla gott när han är "utarbetad" och svettig.
Det är för att du då känner hans feromoner då och attraheras av honom!!
Jag duschar bara regelbundet när jag måste vara bland folk, är jag bara hemma kan jag gå i flera dagar utan dusch. Det känns äckligt, men är nog rätt naturligt.
Ibland kan jag duscha 2-3 gånger per dag, ibland 1-2 gånger i veckan.
Om jag inte visste hur äckligt svett luktade och hur äckligt andra tycker att det är med fettigt hår skulle jag nog inte bry mig. Sociala regler, återigen som ställer till det.
Det tar minst 30 minuter för mig med dusch och 15 minuter med tandborste och tandtråd. Tänderna slarvar jag aldrig med, blir livrädd av tanken att bli tandlös.
Naglar och annat sånt där kan jag glömma ett par dagar/någon vecka. Jag ser det, men glömmer bort att det behöver göras i samma sekund. Låter en sax hänga i badrummet så att jag påminns via den.
Sminkar mig aldrig och låter bli krämer.
Ibland kan jag duscha 2-3 gånger per dag, ibland 1-2 gånger i veckan.
Om jag inte visste hur äckligt svett luktade och hur äckligt andra tycker att det är med fettigt hår skulle jag nog inte bry mig. Sociala regler, återigen som ställer till det.
Det tar minst 30 minuter för mig med dusch och 15 minuter med tandborste och tandtråd. Tänderna slarvar jag aldrig med, blir livrädd av tanken att bli tandlös.
Naglar och annat sånt där kan jag glömma ett par dagar/någon vecka. Jag ser det, men glömmer bort att det behöver göras i samma sekund. Låter en sax hänga i badrummet så att jag påminns via den.
Sminkar mig aldrig och låter bli krämer.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Jag brukar köpa Lactacyd (oparfymerad) i vanliga mataffären. Den har ph 3,5, ska vara samma som hudens.
På apoteket köper jag duscholjan Eucerin (oparfymerad), ph 5. Båda kan användas för hela kroppen, om man föredrar oparfymerade produkter. Duschar man ofta kan huden torka ut, det är därför jag använder duscholja. Iofs duschar jag inte oftare än andra, däremot har jag torrare hud (kommer med åldern).
Jag använder ofta babyschampo, givetvis oparfymerat och svider inte i ögonen.
På apoteket köper jag duscholjan Eucerin (oparfymerad), ph 5. Båda kan användas för hela kroppen, om man föredrar oparfymerade produkter. Duschar man ofta kan huden torka ut, det är därför jag använder duscholja. Iofs duschar jag inte oftare än andra, däremot har jag torrare hud (kommer med åldern).
Jag använder ofta babyschampo, givetvis oparfymerat och svider inte i ögonen.
Alien skrev:Jag brukar köpa Lactacyd (oparfymerad) i vanliga mataffären. Den har ph 3,5, ska vara samma som hudens.
Låter surt?
lettan skrev:Värst är nog män som luktat gammal svett och som knappt verkar veta vad deodorant är för nåt!
HEHE där har du mig i ett nötskal vissa dagar
(vissa dagar)
Kvinnor som luktar gammal svett och som knappt verkar veta vad deodorant är för nåt kanske inte är nån höjdare heller
Moggy skrev:Alien skrev:Jag brukar köpa Lactacyd (oparfymerad) i vanliga mataffären. Den har ph 3,5, ska vara samma som hudens.
Låter surt?
Ja, vanliga tvålar kan vara för basiska. Och iaf slidan behöver den sura miljön, annars är det risk för svampinfektioner.
lactacyd är grejen! coop/änglamarks intimtvål är bra den också, jag använder bägge till rubb och stubb inklusive håret ibland för i princip allt annat får jag klåda av.
eller ja, inte bägge samtidigt förstås.
någon tipsade mig tidigare i den här tråden (tror jag det var) om hårtvätt med bikarbonat - det var toppen så stort tack till den personen!
eller ja, inte bägge samtidigt förstås.
någon tipsade mig tidigare i den här tråden (tror jag det var) om hårtvätt med bikarbonat - det var toppen så stort tack till den personen!
- LostInAForest
- Anslöt: 2011-07-15
Återgå till Övriga Aspergerfrågor