Duktig modd! (Bortflyttade inlägg)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Duktig modd! (Bortflyttade inlägg)

Inläggav Dagobert » 2011-06-17 3:22:22

I forumröran som har varit med påhopp, regelbrott och anmälningar hit och dit har iaf mnordgren tagit krafttag och plockat bort mina regler för min tråd Mini-bloggen som OffTopic. Jag har anmält dem för tillbakaflytt men det tycks det inte vara så bråttom med. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Tack vare det fick tråden en konstig start. Fixa det nu, utan röda skyltar.
Dagobert
 
Inlägg: 14140
Anslöt: 2010-11-30

Re: Duktig modd

Inläggav Dagobert » 2011-06-17 3:43:53

Tydligen togs de bort innan Fighterbabe, som de främst var avsedda för, hann läsa dem, och hon postade mycket riktigt det inlägg som de reglerna skulle förhindra. Men det inlägget är väl ingen idé att anmäla, det anses säkert inte som offtopic. :roll:
Dagobert
 
Inlägg: 14140
Anslöt: 2010-11-30

Re: Duktig modd

Inläggav Parvlon » 2011-06-17 3:52:47

Kanske man inte får sätta upp sina egna regler?

Isf. kan ju jag starta en tråd och säga att personangrepp är tillåtna sen kastar jag skit på de jag känner för.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Duktig modd

Inläggav Dagobert » 2011-06-17 4:00:58

Då får de ta bort startinlägget också.
Dagobert
 
Inlägg: 14140
Anslöt: 2010-11-30

Re: Duktig modd

Inläggav Parvlon » 2011-06-17 4:07:24

Dagobert skrev:Då får de ta bort startinlägget också.
Det var inte i den som reglerna stod?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Duktig modd

Inläggav Inger » 2011-06-17 8:51:40

Moderatorerna jobbar helt ideellt och har kanske lite annat att göra än att passa upp på alla som önskar ditten och datten, samtidigt som de ska moderera en allt större sandlåda och dessutom sköta sina jobb, sin familj etc?
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Duktig modd

Inläggav gemini » 2011-06-17 9:04:47

Inger skrev:Moderatorerna jobbar helt ideellt och har kanske lite annat att göra än att passa upp på alla som önskar ditten och datten, samtidigt som de ska moderera en allt större sandlåda och dessutom sköta sina jobb, sin familj etc?


+1

Jag tycker synd om alla som håller forumet uppe just nu, jag förstår att folk är upprörda, jag har själv åsikter om FighterBabe´s betéende, men jag har försökt hålla mig utanför. Dels för att inte riskera att dra på mig en varning, dels för att jag tycker att diskutionen har spårat ur helt och hållet och vad som än sägs så blir ingenting bättre.
gemini
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2010-12-11
Ort: Skåne

Re: Duktig modd

Inläggav jorand » 2011-06-17 9:13:34

Medhåll till Inger.

Startinlägget är väl för övrigt kvar....?
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Re: Duktig modd

Inläggav Miche » 2011-06-17 11:38:54

Moderator:
Jag flyttade just tillbaka det önskade inlägget!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Duktig modd

Inläggav Dagobert » 2011-06-17 14:53:59

Ovanligt nog blev jag redigt förbannad när inläggen togs bort. Idag är jag mig själv igen, och ett av inläggen är återställt. Ber om ursäkt för att jag överreagerade.
Dagobert
 
Inlägg: 14140
Anslöt: 2010-11-30

Re: Duktig modd

Inläggav Miche » 2011-06-17 16:40:06

Du är inte ensam om att varit förbannad och överreagerat på det här forumet...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Duktig modd

Inläggav geocache » 2011-06-17 17:39:06

Inger skrev:Moderatorerna jobbar helt ideellt och har kanske lite annat att göra än att passa upp på alla som önskar ditten och datten, samtidigt som de ska moderera en allt större sandlåda och dessutom sköta sina jobb, sin familj etc?


1+
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Duktig modd

Inläggav geocache » 2011-06-17 17:40:46

gemini skrev:Jag tycker synd om alla som håller forumet uppe just nu, jag förstår att folk är upprörda, jag har själv åsikter om FighterBabe´s betéende, men jag har försökt hålla mig utanför. Dels för att inte riskera att dra på mig en varning, dels för att jag tycker att diskutionen har spårat ur helt och hållet och vad som än sägs så blir ingenting bättre.


1+
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Duktig modd

Inläggav Dagobert » 2011-06-17 19:20:43

Inger skrev:passa upp på alla som önskar ditten och datten,

Att be dem korrigera sina misstag ser jag inte som att passa upp. I anmälningarna höll jag en normal ton. Det här är f.ö. överspelat, som ni kan se högre upp.
Dagobert
 
Inlägg: 14140
Anslöt: 2010-11-30

Re: Duktig modd

Inläggav Miche » 2011-06-17 23:20:00

Moderator:
Inte jag heller, sådana ärenden är rätt tacksamma, inte minst eftersom de uppskattas.

Uppskattning är bra näring för själen (jävlar vad jag blivit filosofisk på sistone).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Duktig modd

Inläggav Bali » 2011-06-24 18:44:25

Jag kikade just in på denna tråd eftersom jag håller med om rubriken "Duktig modd", men nu förstår jag att detta inte alls var ett sådant inlägg jag förväntade mig (försök att fatta nå´ngång Bali :-)064 ), för jag kan inte alls hålla med TS (men vet iofs. inte riktigt vad TS menade!? :roll: ).

För egen del anser jag att "modden" gör ett mer än bra jobb, och de gör det dessutom utan att få en lönecheck för utfört arbete vid månadsslutet!
För egen del kan jag bara se på detta engagemang som något helt superbt och beundransvärt, och jösses vad tacksam jag är över att det finns människor som tydligen har lite mer ork än undertecknad för att t.ex. driva ett forum som detta! :-)038
Tusen tack alltså "forum" och dess "modd"!

"Tjafset" i även denna tråd om någon konstig konflikt som tydligen råder, orkar jag inte alls ta ställning till (och om korten ska läggas på bordet :wink: , bryr jag mig nog inte, för det låter mest bara som det hela handlar om ett "hej kom & hjälp mig" och alltså inte kan lösas via nätet precis!?), men kanske har jag fel och ber om ursäkt i så fall, men jösses, nog är väl detta ett helt superbt forum för bl.a. oss lite "knepiga" och bör vi då inte istället lägga ner mer tid på att "peppa" varandra, "hylla" de som driver forumet!? (det kräver ju en hel massa energi!, det fattar faktiskt denna stolle och själv skulle jag inte alls orka i nuläget)

Nä, jag mår dåligt nu, men jag vill ändå säga tack till "duktig modd" och forumet i sin helhet, för jag läser och får därmed lite kraft att kämpa vidare här på hemmaplan i min ensamhet, för just ensamheten tror jag nog är något många av oss känner här!?

Ta hand om er alla och jag vill alltså framföra "Duktig modd" på ett annat sätt här för ni är superba och otroligt beundrasvärda, kära "modds"!
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Re: Duktig modd

Inläggav Bali » 2011-06-25 17:56:06

Förlåt Dagobert, för när jag läser tråden igen (för sjuttielfte gången :wink: ) inser jag ju att du inte alls dissar "modden" som jag först fick en känsla av att du gjorde, kan vi skaka tass alltså!?

Fy för den lede vad dessa ständiga missförstånd tär på en :-)004 , men så är det väl antagligen, och jag måste fortsätta att söka ett sätt att hantera alla dessa förbaskade missförstånd.

Hoppas ingen tog illa upp (och du, Dagobert, i synnerhet) av mitt svamliga inlägg här, för det enda jag försökte föra fram just här var att jag beundrar "modden" nå´t helt enormt!

De gör ju hel superbt jobb ju, det måste ni väl alla hålla med om!?, för inte skulle jag orka med det de försöker göra på ett forum med så många medlemmar, jag har fullt upp med att vara ett "kitt" i min egen familj!

Förlåt om jag kanske skrev "fel" här alltså, men jag står helt klart fast vid att "modden" är värda mer än beundran och att forumet i sig är helt supert!

Låt oss tillsammans försöka värna om detta, denna möjlighet att ventilera svårigheter som många andra "där ute" kanke inte förstår, istället för att lägga ner så mycket tid/ork att strida "inbördes", kanske en utopi, men...

Tja, kanske jag bara har svamlat igen, men det får vara så... jag är i.a.f. tacksam för forumets existens och är, som sagt, full av beundrand över hur ni "modds" försöker hantera alla stridigheter som ibland är utan dess like!

Varm tanke till er alla!
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Re: Duktig modd

Inläggav geocache » 2011-06-25 18:56:24

Miche skrev:Moderator:
Inte jag heller, sådana ärenden är rätt tacksamma, inte minst eftersom de uppskattas.

Uppskattning är bra näring för själen (jävlar vad jag blivit filosofisk på sistone).


1+! :-)049
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in