Dragon Age: Inquisition - bra rollspel för nybörjare?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dragon Age: Inquisition - bra rollspel för nybörjare?

Inläggav silent_wings » 2017-12-01 14:55:46

Har nyligen köpt ett Xbox one (den nya mindre versionen) och bland annat sett att det finns ett spel som heter Dragon Age: Inquisition. Vad jag förstår är det ett slags äventyrs- och rollspel och jag är lite nyfiken på att spela det. Tyvärr har jag inte spelat så mycket rollspel innan. Har tittat på spelvideor på Youtube och jag tycker spelet verkar snyggt rent grafiskt men ganska krångligt med allt man måste hålla reda på (inventarier, vapen m.m.).

Nu vänder jag mig till dig/er som spelar/ har spelat detta spel.

* Är det ett bra spel att börja med om jag är nybörjare eller har liten erfarenhet av rollspel?
* Är det lätt att lära sig?
* Behöver man ha spelat de två andra spelen i Dragon Age serien för att förstå eller ha någon behållning av detta spel?
* Är fienderna svåra att besegra?
silent_wings
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2010-01-20

Dragon Age: Inquisition - bra rollspel för nybörjare?

Inläggav Assburgers » 2017-12-03 1:15:50

Jag har kört en bit in i spelet och det är ett av de sämsta spelen jag kört.
Dragon Age inquisition är del 3 i Dragon Age-serien. Del 1 är mycket bra om man dömer den som eget spel och inte andlig uppföljare till det legendariska Baldur's Gate. Dragon Age 2 är mycket sämre men hade kunnat vara bra och är lite underhållande.

Varför är del 3 så dåligt?

1. Väldigt tråkigt med strider. Du håller in en knapp och ser din karaktär slå sig igenom striden. Väldigt statiskt.
2. Berättelsen och världsuppbyggnaden lider av stark politisk laddning och politisk korrekthet som inte passar in i Dragon Age och har ej förekommit där innan. Berättelse, interaktioner, kompanjoner, demografi, realism osv blir väldigt lidande.
3. Dåligt berättat.
4. För lätt.

Det finns många fler skäl men det är huvudorsakerna. Kör något annat.
Tips på lätta och kul nybörjar-RPG:er.
Skyrim, Dragon's Dogma, Horizon Zero Dawn(kanske inte riktigt rpg), Bastion, Deus Ex: Human Revolution och The Dark Eye: Chains of Satinav(peka o klicka).
Assburgers
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2016-03-30
Ort: Norrköping

Återgå till Intressanta intressen



Logga in