dino får inte posta
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
43 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Admin
dino är avstängd från att posta inlägg på forumet. Bakgrunden är följande:
Två varningar de senaste tre veckorna finns här och här.
Ett inlägg OT flyttat. Diskussion om moderering i trådarna här och här, även dessa flyttade. Därtill ett kränkande inlägg riktat mot KrigarSjäl här. En tillsägelse för ohederlig citering här.
Avstängningen varar till och med 21 november och har även meddelats i PM.
dino är avstängd från att posta inlägg på forumet. Bakgrunden är följande:
Två varningar de senaste tre veckorna finns här och här.
Ett inlägg OT flyttat. Diskussion om moderering i trådarna här och här, även dessa flyttade. Därtill ett kränkande inlägg riktat mot KrigarSjäl här. En tillsägelse för ohederlig citering här.
Avstängningen varar till och med 21 november och har även meddelats i PM.
Ni behöver inte ge honom postningsförbud för min skull. Jag känner mig inte kränkt och tar helst mina fighter själv.
Dino är svårt underhållande med sina fradgatuggande litanior. Han skriver som om det gällde världsrekordet i längdhopp ungefär...mycket underhållande. Man kan nästan se hur han svettas genom skärmen...
Dino är svårt underhållande med sina fradgatuggande litanior. Han skriver som om det gällde världsrekordet i längdhopp ungefär...mycket underhållande. Man kan nästan se hur han svettas genom skärmen...
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Ni behöver inte ge honom postningsförbud för min skull. Jag känner mig inte kränkt och tar helst mina fighter själv.
Admin
Hade det varit enbart inlägget han riktade mot dig hade han inte fått postförbud. Du kommer att få en reprimand för det du skrev mot honom strax innan också men jag orkade inte ta itu med det i nattas. Hade han opåkallat givit sig på dig hade saken bedömts annorlunda, nu var ni båda två delaktiga och ingen annan inblandad just där.
Att jag väljer att ändå ingripa mot inläggen beror på att vi inte vill ha den sortens utfall på forumet. Att ni är inblandade båda och ger igen mot varandra påverkar naturligtvis hur jag väljer påföljd. En öppen fight på forumet får inte gå till hur som helst oavsett vilka som är inblandade.
Man kan säga att det var hans uppenbara ovilja att följa forumreglerna och nonchalans mot modereringen som till slut gav honom en avstängning. Eftersom det här är hans andra avstängning på mindre än ett halvår övervägde jag att ge honom en längre avstängning än tre veckor och så kommer helt säkert att bli fallet om det blir aktuellt igen.
KrigarSjäl skrev:Dino är svårt underhållande med sina fradgatuggande litanior. Han skriver som om det gällde världsrekordet i längdhopp ungefär...mycket underhållande. Man kan nästan se hur han svettas genom skärmen...
Hee hee...
Titti skrev:Du kommer att få en reprimand för det du skrev mot honom strax innan också
Och vad skulle det vara?
- KrigarSjäl
Admin
Det är bra att ni håller ordning på mig så jag inte glömmer av mina löften. Nu har även KS fått en reprimand men för hans del stannade det vid en tillsägelse.
Det är bra att ni håller ordning på mig så jag inte glömmer av mina löften. Nu har även KS fått en reprimand men för hans del stannade det vid en tillsägelse.
Kahlokatt skrev:KrigarSjäl skrev:Dino är svårt underhållande med sina fradgatuggande litanior. Han skriver som om det gällde världsrekordet i längdhopp ungefär...mycket underhållande. Man kan nästan se hur han svettas genom skärmen...
Hee hee..."Svårt underhållande" är en underbar oxymoron. Lite som "han är svårt frisk"...
Jaha, är det det som är en oxymoron (typ, att vara sjukt frisk); jag kan inget om sådant där.
Å andra sidan hade jag börjat fila på en rad frågor till dino ang. hans sätt att replikera i tråden om det hotfulla islam så det är lite synd att han hann straffa ut sig så fort. Det är dock inget jag sörjer (han uppvisade visserligen en förvånansvärd mognad och insiktsfullhet i spörsmål som inte hade med hans käpphästar att göra) eftersom hans framfart säkert kunde skrämma en och annan. Och att skrämma människor är vad Sd sysslar med.
Titti skrev:Admin
Å, vad synd. Jag som gillar att se varningar under hans avatar.
atoms skrev:Å andra sidan hade jag börjat fila på en rad frågor [...] i tråden om det hotfulla islam så det är lite synd att han hann straffa ut sig så fort. Det är dock inget jag sörjer [...] eftersom hans framfart säkert kunde skrämma en och annan. Och att skrämma människor är vad Sd sysslar med.
Tyvärr blir man väl skrämd av nästa person i stället om man saknar grundkunskaper att stå på. Så de grundkunskaperna lär behöva förmedlas oavsett. (Mothugg lär det alltid finnas någon som vill ge, om det är brist på sådant man är rädd för...)
Det är inte någon "sanning" det han kvackar ur sig på löpande band, det är hårdvinklad propaganda från extremhögern. Sånt spam är inte bara tröttsamt utan gör också att aspergare med utländskt ursprung kan känna sig ovälkomna och så kan vi inte ha det.
Hans febriga litanior är bara tröttsamma.
Hans febriga litanior är bara tröttsamma.
- KrigarSjäl
KrigarSjäl skrev:[...] det är hårdvinklad propaganda från extremhögern.
Word!
Krigarsjäl skrev:Sånt spam är inte bara tröttsamt utan gör också att aspergare med utländskt ursprung kan känna sig ovälkomna och så kan vi inte ha det.
Finns det några här med utländskt ursprung eller är de redan bortskrämda?
Miche skrev:KrigarSjäl skrev:[...] det är hårdvinklad propaganda från extremhögern.
Word!Krigarsjäl skrev:Sånt spam är inte bara tröttsamt utan gör också att aspergare med utländskt ursprung kan känna sig ovälkomna och så kan vi inte ha det.
Jag är andra generationens invandrare så svar ja jag har utländskt ursprung.
Jag är både första och andra generationens invandrare kan man nog säga. Blir man mindre utländsk om man är bortskämd? Annars förstår jag inte frågan.
- aspiemelly
- Anslöt: 2008-12-03
KrigarSjäl skrev:Det är inte någon "sanning" det han kvackar ur sig på löpande band, det är hårdvinklad propaganda från extremhögern.
Och du kör din hårdvinklade propaganda från extremvänstern.
KrigarSjäl skrev:Sånt spam är inte bara tröttsamt utan gör också att aspergare med utländskt ursprung kan känna sig ovälkomna och så kan vi inte ha det.
Dito om ditt spam. Förresten så kan (per definition) någon med utländsk härkomst inte syssla med HMF.
rdos skrev:KrigarSjäl skrev:Det är inte någon "sanning" det han kvackar ur sig på löpande band, det är hårdvinklad propaganda från extremhögern.
Och du kör din hårdvinklade propaganda från extremvänstern.KrigarSjäl skrev:Sånt spam är inte bara tröttsamt utan gör också att aspergare med utländskt ursprung kan känna sig ovälkomna och så kan vi inte ha det.
Dito om ditt spam. Förresten så kan (per definition) någon med utländsk härkomst inte syssla med HMF.
Klart att han kan Hitler är väll ett lysande exempel på det han hade österrikisk bakgrund och blev Furer i Tyskland om inte han sysslade med HMF vem kan då anklagas för att syssla med HMF?
slackern skrev:Miche skrev:KrigarSjäl skrev:[...] det är hårdvinklad propaganda från extremhögern.
Word!Krigarsjäl skrev:Sånt spam är inte bara tröttsamt utan gör också att aspergare med utländskt ursprung kan känna sig ovälkomna och så kan vi inte ha det.
Jag är andra generationens invandrare så svar ja jag har utländskt ursprung.
Me too.
slackern skrev:Klart att han kan Hitler är väll ett lysande exempel på det han hade österrikisk bakgrund och blev Furer i Tyskland om inte han sysslade med HMF vem kan då anklagas för att syssla med HMF?
HMF är en svensk lag, och är därmed inte tillämplig i Tyskland, än mindre i dåtidens Tyskland. Självmål.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter