dino får inte posta

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

Inläggav slackern » 2010-12-06 21:19:12

rdos skrev:
slackern skrev:Klart att han kan Hitler är väll ett lysande exempel på det han hade österrikisk bakgrund och blev Furer i Tyskland om inte han sysslade med HMF vem kan då anklagas för att syssla med HMF?

HMF är en svensk lag, och är därmed inte tillämplig i Tyskland, än mindre i dåtidens Tyskland. Självmål. :mrgreen:

Haha jag erkänner mej besegrad ;)
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav atoms » 2010-12-07 0:20:49

rdos skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är inte någon "sanning" det han kvackar ur sig på löpande band, det är hårdvinklad propaganda från extremhögern.

Och du kör din hårdvinklade propaganda från extremvänstern.

KrigarSjäl skrev:Sånt spam är inte bara tröttsamt utan gör också att aspergare med utländskt ursprung kan känna sig ovälkomna och så kan vi inte ha det.

Dito om ditt spam. Förresten så kan (per definition) någon med utländsk härkomst inte syssla med HMF. :wink:

Ahmed Rami med sitt Radio Islam har åtalats och fällts för HMF ett flertal gånger. Rami är väldigt omhuldad av extremhögern.
atoms
Moderator

Anslöt: 2009-05-05

Inläggav Flia » 2010-12-07 23:28:31

Utländsk härkomst?
Är det 4 generationer vi pratar om fortfarande?
Nåväl, om jag med vallonsk härkomst förtalar och hetsar mot svenskfinnarna så går det alltså inte att åtala mig?
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav slackern » 2010-12-07 23:32:51

Flia skrev:Utländsk härkomst?
Nåväl, om jag med vallonsk härkomst förtalar och hetsar mot svenskfinnarna så går det alltså inte att åtala mig?

Googla hets mot folkgrupp.

"Hets mot folkgrupp
Enligt 16 kap. 8 § brottsbalken kan man dömas för hets mot folkgrupp om man uttalar eller sprider hot eller missaktning mot en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning"

http://www.rfsl.se/?p=2841
slackern

Inläggav KaosPrinsessa » 2010-12-07 23:43:47

He jag måste ju vara lite knäpp. Jag reagerade med WTF varför får inte Dino posta!, då jag kom att tänka på min pojkvän som heter Dino irl. Han är inte ens medlem här så rätt korkat tänkt av mig :/
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav ufo » 2010-12-08 0:19:08

slackern skrev:"Hets mot folkgrupp
Enligt 16 kap. 8 § brottsbalken kan man dömas för hets mot folkgrupp om man uttalar eller sprider hot eller missaktning mot en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning"
Inte googla. Bättre läsa lagboken.
http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=3911&bet=1962:700#K29 §2 punk 7
7. om ett motiv för brottet varit att kränka en person, en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller annan liknande omständighet, eller
8. om brottet varit ägnat att skada tryggheten och tilliten hos ett barn i dess förhållande till en närstående person. Lag (2010:370).

HMF gäller inte bara vissa minoriteter längre.
Så svaret till Flia är att det visst går, teoretiskt.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav slackern » 2010-12-08 8:03:00

ufo skrev:
slackern skrev:"Hets mot folkgrupp
Inte googla. Bättre läsa lagboken.
http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=3911&bet=1962:700#K29 §2 punk 7
7. om ett motiv för brottet varit att kränka en person, en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller annan liknande omständighet, eller
8. om brottet varit ägnat att skada tryggheten och tilliten hos ett barn i dess förhållande till en närstående person. Lag (2010:370).

HMF gäller inte bara vissa minoriteter längre.
Så svaret till Flia är att det visst går, teoretiskt.

Jag gjorde en snabb googling bara för att hjälp till ville Flia ha bättre info skrev jag Googla men gav oxå ett snabbt svar efter 10 sekunders googlande som visade sej inte stämma men gav ändå ett alternativ hur hon skulle få reda på sin fråga ;)

Men tack för hjälpen och förtydligande då borde det vara klockrent svar nu?
slackern

Inläggav Flia » 2010-12-08 12:13:49

Flia skrev:Utländsk härkomst?

Ehh.... alltså....
Frågan var riktad till rdos, eftersom h*n tydligen vet allt om HMF (obs sarkasm).
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav nitro2k01 » 2010-12-08 13:01:40

Hur det går med modereringen? Ska ni vänta med att låsa upp trådarna tills de har ramlat ner till sida 2? :?
nitro2k01

Anslöt: 2007-10-29

Inläggav slackern » 2010-12-08 13:05:57

nitro2k01 skrev:Hur det går med modereringen? Ska ni vänta med att låsa upp trådarna tills de har ramlat ner till sida 2? :?

Kanske är så att den såkallade Lasermannen har blivit omhäktad och omskriven i tidningarna så moderatorerna vill kanske vänta ut skriverierna som kopplar lasermannen med AS och främlingsfientlighet som Dino verkar ge uttryck för?
slackern

Inläggav Titti » 2010-12-08 14:09:24

nitro2k01 skrev:Hur det går med modereringen? Ska ni vänta med att låsa upp trådarna tills de har ramlat ner till sida 2? :?

Admin

Det går men tar tid. Du får ge dig till tåls.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav nitro2k01 » 2010-12-08 14:16:03

Det är väl snarare dino som får ge sig till tåls? Vad är för övrigt meningen med att både låsa trådarna och ge honom postningsförbud?
nitro2k01

Inläggav Parvlon » 2010-12-08 14:28:18

En hetsare mindre.
Parvlon

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Titti » 2010-12-08 14:59:19

nitro2k01 skrev:Det är väl snarare dino som får ge sig till tåls? Vad är för övrigt meningen med att både låsa trådarna och ge honom postningsförbud?

Admin

Jag har låst en del trådar för att kunna moderera dem utan att det händer nya saker hela tiden där. Vi har tagit bort en mängd youtubeklipp i dem och nu håller vi på att ta ställning till vad som är topic för att sedan rensa dem från inlägg OT. Därefter ser jag vad som finns kvar att låsa upp (eller inte låsa upp) och dessutom ska jag ta ställning till om de skall ligga kvar där de ligger eller ej.

dino får ge sig till tåls eftersom det är han som orsakat problemet. Men det var dig jag svarade eftersom det var du som frågade.
Titti
Admin

Inläggav nitro2k01 » 2010-12-08 17:54:44

Ok. En fråga till. När ni har "tagit bort en mängd YouTube-klipp", har ni tagit bort videon helt och hållet, eller bara tagit bort video-taggarna, så länken går att klicka?
nitro2k01

Inläggav Titti » 2010-12-08 20:39:36

nitro2k01 skrev:Ok. En fråga till. När ni har "tagit bort en mängd YouTube-klipp", har ni tagit bort videon helt och hållet, eller bara tagit bort video-taggarna, så länken går att klicka?

Admin

Bara taggarna. Länkarna finns kvar och är klickbara. Orsaken är att alltför många klipp gör sidorna långsamma att ladda och gör inläggen onödigt stora. I de flesta fall är det inga problem men när det gäller dino har antalet youtubeklipp varit högre än för de flesta andra.
Titti
Admin

Inläggav Titti » 2010-12-27 18:33:30

Admin

De flesta av de låsta trådarna är upplåsta för seriös diskussion medan någon (helt urspårad) förblir låst. Ett stort antal inlägg OT har flyttats.

dino har fortsatt förbud att posta till och med 17 januari på grund av ett stort antal inlägg OT, spammande av forumet med trådar och YouTubeklipp samt respektlöst bemötande av andra forumister och nedsättande uttalanden om olika folkgrupper.

När dino åter får posta gäller följande för honom på forumet:

* han får inte lov att starta nya trådar
* han får inte lov att posta YouTubeklipp
* han får inte avvika från trådämnet oavsett i vilken avdelning han postar

Brott mot ovanstående kommer att ge omedelbart postförbud igen. Detta får han även ett PM om.

Aspergerforum skall vara en mötesplats på internet, i första hand för aspergare och kring asperger, och vi strävar efter att tillåta diskussion kring alla ämnen men har inte som huvudsakligt fokus att diskutera varken islam eller flyktingpolitik. Den som gärna vill diskutera detta kan säkert hitta en lämpligare plats att göra det på.
Titti
Admin

Inläggav nitro2k01 » 2010-12-28 5:50:26

Titti skrev:När dino åter får posta gäller följande för honom på forumet:

* han får inte lov att starta nya trådar
* han får inte lov att posta YouTubeklipp
* han får inte avvika från trådämnet oavsett i vilken avdelning han postar

Brott mot ovanstående kommer att ge omedelbart postförbud igen. Detta får han även ett PM om.
Punkt 1 tillsammans med punkt 3 ger honom alltså nästan en total munkavle...

Ang. YouTube-klippen och citaten så handlar de ju om att han är noga med källhänvisning.
Titti skrev:Aspergerforum skall vara en mötesplats på internet, i första hand för aspergare och kring asperger, och vi strävar efter att tillåta diskussion kring alla ämnen men har inte som huvudsakligt fokus att diskutera varken islam eller flyktingpolitik. Den som gärna vill diskutera detta kan säkert hitta en lämpligare plats att göra det på.
Fegt. Känns som en cop-out. Varför ens ha ett forum som heter "Annat än Asperger"?
nitro2k01

Inläggav Titti » 2010-12-28 12:54:19

nitro2k01 skrev:Punkt 1 tillsammans med punkt 3 ger honom alltså nästan en total munkavle...

Ang. YouTube-klippen och citaten så handlar de ju om att han är noga med källhänvisning.

Admin

Nejdå. Det finns gott om befintliga trådar att posta i. Och han får lov att posta länkar till youtube, han får bara inte posta klippen.

Förbudet är en konsekvens av att han spammat forumet med alltför många klipp.

nitro2k01 skrev:Fegt. Känns som en cop-out. Varför ens ha ett forum som heter "Annat än Asperger"?

Jag skrev att vi inte har som huvudsakligt fokus att diskutera varken islam eller flyktingpolitik, inte att vi inte tillåter diskussioner om annat än asperger.
Titti
Admin

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in