Dead end

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dead end

Inläggav Bigge » 2012-06-02 0:36:18

Nu har jag gjort allt de bett mig om.


Ännu en gång har jag gått igenom min lokala VC (Vårdcetral) för att bli remitterad till vuxenpsykiatrin. Väl där, efter lång väntan, erbjuds jag endast antidepressiv medicin. De främsta biverkningarnra är att jag kan drabbas av trötthet, viktökning och självmordstankar.

Tjock och trött är jag redan. Det senaste ville jag ha hjälp med. Jävla miffon!

Habiliteringen verkar rumphuggen. De hade inlett en informationskurs för nära anhöriga och vårdpersonal för en vecka sedan. Jag fick korrekt info ett (1) dygn innan kursstart. Troligt att anhöriga och GM hinner och kan inom en så kort tidsram. Not!

Näe ... Jag får medicinera mig med vad de vilseledda och bekymmerslösa VC-doktorerna anvisar mig samt egen ordonation från apoteket Röda Näsan.

Det är ju ett underbart samhälle vi lever i.

Osyliga handikapp ... Tack och lov!

Ett visst spill får man ju räkna med.

Desillusinerad Aspie

/Bigge
Bigge
 
Inlägg: 291
Anslöt: 2011-03-08

Re: Dead end

Inläggav Miche » 2012-06-02 1:03:08

Vården i Sverige idag är knappt värd skylten på dörren, speciellt för de som knappast kan klassas som produktiva... :(
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Dead end

Inläggav Iridia » 2012-06-02 1:40:45

Surt. Tyvärr verkar piller vara det enda de har att komma med nuförtiden.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Dead end

Inläggav matterik » 2012-06-02 2:34:20

Psykiatrin kan hjälpa till med piller mot depression, behandling av psykos, terapeut, sjukskrivning bl.a.

Om du inte får hjälp av psykiatrin för självmordstankar ring igen på deras telefontid och fungerar inte det ring akutpsyk.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Re: Dead end

Inläggav kullan » 2012-06-02 8:43:43

matterik skrev:Om du inte får hjälp av psykiatrin för självmordstankar ring igen på deras telefontid och fungerar inte det ring akutpsyk.


Akutpsyk hjälper inte heller idag. Dagens samhälle väntar på att man ska ta livet av sig innan det händer nåt. Då det är för sent.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dead end

Inläggav Miche » 2012-06-02 9:46:05

Tydligen kan man få psykhjälp om man tar livet av någon annan med... :-)096
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Dead end

Inläggav matterik » 2012-06-02 9:54:18

Jag hamnade i samma dead end. Dvs fick via habiliterimgen och beredningsgruppen läkartid på psykiatrin. Erbjöds medicin och fick läkarintyg men ingen återbesökstid.

Men jag hade personligt ombud som hjälpte mig.

Jag ringde akutpsyk under sommaren. Akutpsyk gör bara bedömning för inläggning fick jag höra. Men nästa gång jag ringde så kom de och hämtade mig. Efter det fick jag en vårdplan på Psyk vilket var bra.

Jag ringde också internationella hjälplinjen vilken jag tyckte var värdelös.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Återgå till Aspergare och vården



Logga in